Onderstaande bericht bereikte mij. Ik dacht daar moeten veel mooie Citroenen bij!
Wie durft…..
Geachte heer/mevrouw,
Namens het NCRV Radio 2-programma Knooppunt Kranenbarg, heb ik een verzoek aan de eigenaren van klassiek voertuig in Nederland.
In het kort is ons verzoek: Doe mee aan de leukste file van Nederland!
Tegenwoordig kijken we niet meer op van twaalf kilometer of meer file en het is ergernis nummer één. En dat terwijl de eerste files van Nederland een uitje waren en dagjesmensen zich vergaapten vanuit een klapstoel in de berm aan de rijen stilstaande auto’s.
En daarom wil Knooppunt Kranenbarg met u terug naar die tijd. Net als de eerste file tijdens Pinksteren in 1955, laten we nu op Tweede Pinksterdag de leukste, meest bijzondere en gezelligste file van Nederland ontstaan. We kunnen het natuurlijk niet maken om dit op de openbare weg te doen, dus daarom doen we dat op de prachtige asfaltbaan van FlevOnice. Daar is genoeg ruimte voor uw bijzondere, historische, moderne, snelle, trage, vreemde, grote en kleine voertuigen, die samen met tal van andere bijzondere voertuigen de leukste file van Nederland gaan maken. Naast voertuigen van luisteraars zullen ook voertuigen van de ANWB/Wegenwacht, Rijkswaterstaat en de KLPD te bewonderen zijn in de file, en ook klassiekers kunnen natuurlijk niet ontbreken! De leukste file van Nederland is voorzien van alle gemakken; live muziek, eten en drinken, een kunstijsbaan en rolski-, skike- en skeelerclinics.
Omdat we de file zelf organiseren is er geen ergernis, de vertraging is bij voorbaat al duidelijk: op 12 mei van 15.30 tot 19.00 zal de file staan op het terrein van FlevOnice in Biddinghuizen. Van het laatste uur wordt live verslag gedaan op Radio 2.
Juist omdat we op zoek zijn naar zo veel mogelijk bijzondere voertuigen wordt het de meest geweldige file die u ooit gezien heeft. Bovendien hebben we vijf kilometer tweebaans asfalt tot onze beschikking, dus er is genoeg ruimte voor iedereen. Kunt u dit verzoek doorgeven aan uw leden? Graag zouden we vóór vrijdag 2 mei weten wie er belangstelling heeft om te komen. Dan kunnen wij t.z.t. meer informatie en een routebeschrijving sturen. Heeft u vragen, neem dan even contact op met mij. Dat kan per mail via het adres .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of telefonisch op 035 – 671.97.77.
Hartelijke groeten,
Olfert Koning
NCRV Radio 2
Redacteur Knooppunt Kranenbarg
Tel. (+31)35 - 671 9777
kk.ncrv.nl
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.