1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Restauratie GS Pallas 1975
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 23 april 2008 01:27 AM

Waarschijnlijk weten enkele van de hier aanwezige GS/A liefhebbers het al. Sinds lange tijd bezig mijn 1975 Pallas in nieuw staat te brengen.

Alles begon in 2003 na aankoop van een groene Pallas uit 1975 met origineel 40.660 km op de teller. Prachtige auto, maar met volledig gedeukte bestuurderskant.  
Het idee was de auto te gebruiken om mijn eerste auto op te knappen  
Maar na het begin van een grondige demontage bleek de auto dusdanig mooi te zijn dat het zonde was een roestvrije carrosserie weg te gooien  

Dusdanig besloot ik de gehele auto tot op de laatste schroef te demonteren en weer in originele nieuwstaat te brengen. Met het in acht neming van een aantal voor mij zeer belangrijke regels.

[list]Alle originele onderdelen van de auto moeten zoveel mogelijk hergebruikt worden.
Alle personalisaties en wijzigingen die in de loop van de jaren zijn aangebracht worden verwijderd.
Alle vervangen onderdelen moeten zo mogelijk origineel 1975 en Citroen zijn.[/list:u]
Gelukkig ben ik in het bezit van een 1975 Pallas voor onderdelen Laughing

Hier enkele fotos van de werkzaamheden van de laatste jaren:
Demontage….......
 
 
 
Rennovatie onderdelen….......
 
 
 
Montage….........
 
 
 

Bij gebrek aan speciaal Citoen GS gereedschap maak ik zelf het nodige aan. Dus ik verlies nu flink wat tijd aan de draaibank en frees. Maar uiteindelijk zal dat me veel tijd en gedonder besparen.

Ik ben nog lang niet klaar, dus de auto zal niet op de ICCCR in Rome aanwezig zijn.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 april 2008 01:47 AM
  [ # 1 ]

Zo, goed bezig zeg! Wordt een mooie auto! Cool

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 april 2008 10:28 AM
  [ # 2 ]

Ga je die grijze gebruike voor onderdelen ?

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 26 april 2008 02:26 AM
  [ # 3 ]

Hi Opron, seems you are also present on most of the GS forums around the world Razz Enjoy your green lady now she’s finished!

Mijn grijze voor onderdelen gebruiken? Dacht het niet Sad . De grijze is mijn eerste GS, mijn eerste auto uberhaupt. Nee, de beige is voor onderdelen.

Hier nog 2 fotos van de laatste werkzaamheden:

Verdeler op de motor schroeven:
 

Enkele gezandstraalde onderdelen:
 
 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 april 2008 12:36 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het nog gezegd in andere topic’s ; de laatste tijd zie ik goede restauratie’s voorbij komen, dit is er weer zo eentje.  very good

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2008 03:07 PM
  [ # 5 ]
DoctorPallas schreef:

Mijn grijze voor onderdelen gebruiken? Dacht het niet Sad . De grijze is mijn eerste GS, mijn eerste auto uberhaupt. Nee, de beige is voor onderdelen.

Leek me inderdaad ook al zo vreemd dat die gesloopt ging worden.

Ziet er mooi uit op de foto’s jou restauratie , ga zo door doe ik het ook Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 april 2008 01:15 AM
  [ # 6 ]

Geen halve maatregelen! Goed hoor! Cool

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 januari 2009 07:25 PM
  [ # 7 ]

Hoe gaat het met dit project ?

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 24 januari 2009 12:27 AM
  [ # 8 ]

Eindelijk weer een update. Na maanden niet veel bijzonders uitgespookt te hebben, is er sinds december eindelijk weer wat activiteit rond mijn restauratie.

De spuiter heeft de carrosserie laten stralen om eventueel roest op te sporen. Hier en daar zat er inderdaad een vlekje, gelukkig niets ernstigs. Daarna gelijk een laag primer er op. De volgende stappen zijn hier en daar punten uitdeuken en lassen afwerken om dan eindelijk laag voor laag de GS weer een kleurtje te geven. Rond het voorjaar moet het zover zijn dat ik na lange lange tijd de auto weer in mijn garage heb staan. Hier wat fotos:

1.Na stralen
2.Na stralen
3.Na stralen
4.Na primer
5.Na primer

Dan thuis rustig verder met de bodem bekleding schoon maken. Zag er niet vies uit, maar uiteindelijk heel wat teiltjes zwart water uit de moquette gehaald.

6.Moquette
7.Moquette
8.Moquette

Verder nog niet zoveel gedaan, gezien ik een vriend help bij het totaal renoveren van zijn motor. De komende tijd zal ik al de hydraulische leidingen na bouwen. Stomme fout gemaakt, tijdens het verzink proces zijn alle leidingen verstopt geraakt. Surprisedops:

9.Kop motor
10.Hydrau links oud - rechts nieuw

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2009 12:53 AM
  [ # 9 ]

Goed bezig!

Van welk materiaal maak je de nieuwe leidingen en wat voor felsapparaat gebruik je?

Citroen!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 januari 2009 01:02 AM
  [ # 10 ]

Respect!!  halelujah


Cool

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 24 januari 2009 01:08 AM
  [ # 11 ]

De nieuwe leidingen zijn gewoon van oude leidingen gemaakt. Ik heb 10 maal nieuw de leiding tussen voor en achter subframe. Die hak ik in stukjes en buig ze zoals het hoort. Misschien qua corrosie beter om ze direct van het materiaal te maken wat je bij DS specialisten vindt. Maar ik vind die kleur (donker bruinig) helemaal niets, dus straal ik al mijn nieuwe leidingen met glas korrels en smeer er daarna een speciale primer op die transparent is, anti roest, anti water, anti hitte, anti alles ongeveer.

Voor de olijven aan de uiteinden heb ik speciaal een machien moeten kopen. Kan er zowel de 3,5 als de 4,5 leidingen mee maken. Ik heb helaas geen fotos van het apparaat.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 januari 2009 01:38 AM
  [ # 12 ]

Gebruik je dit apparaat?

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 24 januari 2009 11:53 AM
  [ # 13 ]

Ziet er netjes uit Nisse. Goed bezig zo.

Laat je de spatborden en deuren ook stralen ?


Hoe is het met het interieur ? De vloerbedekking heb je in elk geval mooi schoon gekregen. Moet dat bij die van mij nog doen , even wachten op beter weer.

Profiel  
 
martijntje
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 24 januari 2009 05:32 PM
  [ # 14 ]
DriverD schreef:

Gebruik je dit apparaat?

DriverD, waar heb je deze leiding lare gekocht? Ik ben namelijk al een tijd opzoek naar een dergelijk betaalbaar stuk gereedschap. Eventueel via pb?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 januari 2009 01:57 AM
  [ # 15 ]

Deze heb ik niet gekocht: Ik heb de foto van internet. Ben wel van plan er een te maken, maar heb nu ff andere prioriteiten.

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook