Beste forumbezoekers,
Kom net binnenrollen op dit prachtige en interessante forum!.
En hoop hier positieve ervaringen op te doen en zodoende nog meer te genieten van mn DS 23 I.E. hobby
Zie hier mijn eerste vraag:
Hoe controleer ik of de wegligging van mn DS de juiste is :
nl: bij het passeren van zo’n moderne geasfalteerde of gebakken terp (verkeersdrempel) duikt mn auto met de neus scherp naar beneden.
Ik rij rond met deelbare bollen voor en “normale” bollen achter.
Wie kan deze bollen eenvoudig testen op juiste druk en kwaliteit?
En zijn er verder nog zaken waar ik specifiek op moet letten of ze goed functioneren wat betreft de wegligging (zoals ideale bandendruk of hoogteregeling e.d.)?
Zo schijnt het ook uit te maken of eerst de voorkant danwel achterkant als eerste omhoog komt.
Ook merk ik dat bij stoppen van de motor de auto vrij snel weer inzakt en niet op druk blijft.
Zo dat was meteen een hele lap tekst van mijn kant.
De volgende wordt korter…..
In afwachting van jullie reacties verblijf ik
groeten,
Eelke
Er gaat niets boven…...
Re: Wegligging niet in orde….
Bollen testen—> Chyparse in Almere (036 5377272)
- Hoe vaak slaat je pomp aan?
- misschien je voorraad bol (zit onder op)
ps.
Met de zoekfunctie op het forum kom je hier ook erg veel tips tegen !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Deelbare bollen hebben losse schokdempers, oudere bouwjaren zijn slapper geveerd, jongere bouwjaren juist stugger wegens hogere snelheden.
Er bestaan ook “comfort”-bollen, extra slap voor rustig toeren en extra comfort dus.
Keertje uitruilen met andere snoek kun je proberen…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ga maar eens langs bij Garage Timmer en laat hun een checkup doen van je totale systeem. Die zitten in Grun en is goed te doen voor je.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kom je naar Citromobile, 3 en/of 4 mei? Daar test Chyparse je bollen gratis. Anders zelf een testertje kopen op basis van een potkrikje. Zijn daar ook altijd te koop.
Snel zakken? Doen veel DS-en.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De pomp cycle time is idd veel belangrijker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ben niet naar citroemmobile geweest.
Te weinig tijd en snoek rijdt nog niet goed genoeg.
Naar later bleek 2 x defecte bougie. 2 maal de porseleinen isolator met electrode compleet losgeschoten van het metalen lichaam.
Oftwel een electrode afstand meer dan 5mm!
Zal wel fabricage foutje zijn hoop ik. De massa zat nog op de normale plek, en was niet verbogen of beschadigd.
Alleen ben ik niet uit over de veerbollen.
Volgens de verkoper zijn ze goed, maar ga wel eens verder op onderzoek uit, wat nog meer van invloed is op de wegliging, behalve de veerbol en mn rechtervoet.
In elk geval tot zover dank voor dit advies!
Er gaat niets boven…...
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Vergeet niet je banden als het om wegligging gaat. Juiste merk, maat en spanning kan veel uitmaken (en ook daar is al erg veel over gediscussieerd hier, even zoeken maar).