Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat is wat?
De vulpijp is gemakkelijk herkenbaar maar er lopen nog meerdere leidingen langs. Een dunnere leiding met daartussen een rechthoekig dinges en nog een dun, doorzichtig slangetje.
Wat is wat?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ontluchting.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn ontluchting is intact. Er loopt van het condensatie blokje een heel dun slangetje naar buiten dat onder het achterlicht uitkomt…
Ik heb een nieuwe vulslang (plastic) maar die is nieuwe type: er hoort een dop op met 3 vingers. De oude heeft 2 vingers…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
mathijs schreef:Heb je alle slangetjes na gekeken op droogte scheurtjes? Misschien verstandig om die preventief te vervangen. Kost je de kop niet.
Als je ze nog kunt vinden, de meeste zijn niet meer leverbaar!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bogaard77 schreef:
Ik heb een nieuwe vulslang (plastic) maar die is nieuwe type: er hoort een dop op met 3 vingers. De oude heeft 2 vingers…...
Daar zijn verloop ringen voor. Niet alle doppen passen op de standaard vulhals.
DoctorPallas schreef:Het probleem ligt in de meeste gevallen aan de vulpijp. De pijp bestaan inderdaad uit 2 delen die aan elkaar zijn gesmolten. Het grote probleem is de metalen ring die aan de bovenkant van de pijp is gedrukt. Tussen ring en pijp zit een kleine O-ring die de benzine stank tegenhoudt. Op de volgende foto deze 3 onderdelen.
Gezien de metalen ring erg groot is en met forse kracht in de pijp is gedrukt, over de jaren heen (temperatuursschommelingen) barst de pijp uiteindelijk net onder de metalen ring. Dusdanig doet de O-ring zijn werk niet meer en gaat de auto stinken. Moeilijk te zien in vele gevallen!!
Natuurlijk is het ook uberhaupt verstandig alle benzineleidingen te controleren.
Een beetje cross-posting, maar dan kan dat andere topic dicht en kunnen we hier weer verder.
Mocht men ook geen nieuwe pijp kunnen vinden: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205950/#1464666