2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ECU motormanagement V6.24 (Type1) Fenix 4
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 11 mei 2008 01:52 PM
  [ # 16 ]

ACAV kort is geen sensor maar een actuator: het opent of sluit een klep in het luchtinlaat circuit: het is één van die twee vacuumkleppen bovenop de V6.24

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 11 mei 2008 02:55 PM
  [ # 17 ]

Dus een mechanisch gedeelte. Maar als de computer de fout kan registreren moet er iets van electronica aan gekoppeld zijn.

Enfin, ik ga het doorgeven!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 mei 2008 02:55 PM
  [ # 18 ]

De vacuumdoosjes (bediening van de kleppen) worden door elektrische actuators aangestuurd. Het is best mogelijk dat zo`n elektrische actuator stuk is. De bediening van het korte circuit zit linksachter op het spruitstuk.

Iemand van Citrosport met zijn rode XM met deze motor had op de vermogensbank 20 pk te weinig doordat beide actuators kapot waren. Na het vervangen ervan kwam het vermogen weer op dik 200pk uit.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 14 september 2008 04:24 PM
  [ # 19 ]

Ik heb vorige week dus een Fenix4 op de kop getikt op de francemobile. Als je zo’n ding koopt heb je er niets aan als je de startcode er niet bijkrijgt overigens.
Daarbij op Internet een handboek van Peugeot van zo’n 100 pagina’s voor diagnostiek van Fenix4. Heerlijk duidelijk boekwerk! Peugeot heeft in de 605 immers dezelfde motor ZPJ4 (SKU) ingebouwd.
Ga daarmee in oktober lekker aan de slag in de GroeneSweef

Profiel  
 
Gepost: 14 september 2008 04:26 PM
  [ # 20 ]

Heb de mijne ook nog altijd liggen moest je geinteresseerd zijn.
Daarvan is de startcode afgekoppeld(je moet ze niet ingeven)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 14 september 2008 04:30 PM
  [ # 21 ]

Dank CitroenBX!
Maar ik zou wel een erg groote sukkel zijn als ik de nieuwe Fenix4 (ook??) verpruts….
Zo’n diagnoseboek is trouwens wel erg interessant: staat zoveel te controleren in waarvan je nouwelijks weet hebt!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 september 2008 03:50 PM
  [ # 22 ]

Hoi Sweef,

Heb wel oren naar het Fenix4 handboek, heb je het gekocht via het internet of is het te zien op het internet?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 15 september 2008 04:24 PM
  [ # 23 ]

Leuk Citrophile. Ik heb het op de beurs francemobile gekocht. In het Duits, niet erg toepasselijk voor de franse voiture.
Nu wil het toeval dat ik net van het weekend een enorme reeks bestanden heb gedownd met handboeken van de Peug605. Daarbij zag ik hetzelfde handboek in het Frans! Als je interese hebt krijg is je email adres wel via PB, dan stuur ik het je graag!
Er is hier op het forum niet een plaats om dit soort bestanden beschikbaar te zetten he? Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, het is noodzakelijk voor het behoud van onze mooie V6.24 dat dit soort gegevens geod beschikbaar is…

Groet!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 15 september 2008 04:37 PM
  [ # 24 ]
sweef schreef:

Leuk Citrophile. Ik heb het op de beurs francemobile gekocht. In het Duits, niet erg toepasselijk voor de franse voiture.
Nu wil het toeval dat ik net van het weekend een enorme reeks bestanden heb gedownd met handboeken van de Peug605. Daarbij zag ik hetzelfde handboek in het Frans! Als je interese hebt krijg is je email adres wel via PB, dan stuur ik het je graag!
Er is hier op het forum niet een plaats om dit soort bestanden beschikbaar te zetten he? Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, het is noodzakelijk voor het behoud van onze mooie V6.24 dat dit soort gegevens geod beschikbaar is…

Groet!

Hoi sweef, je hebt PB Wink

Het is inderdaad een noodzakelijk kwaad om een uitstervend ras te behouden Laughing .

p.s. Gisteren heeft iemand tegen mijn bestuurdersdeur aangereden aan de onderkant Evil or Very Mad . Ik was al van plan om volgend jaar de bumpers en stootlijsten te laten overspuiten en kleine plekjes te laten restylen, nu de lv deur ook nog erbij Rolling Eyes .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 15 september 2008 05:38 PM
  [ # 25 ]

rot van die schade!
je hebt mail, maar misschien ook voor anderen: http://rapidshare.com/files/145450257/zpj4.zip.html

Groet,

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 14 juli 2014 08:55 AM
  [ # 26 ]

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met de fenix4 computer?,deze is opgestuurd geweest.
Ik heb een soortgelijk probleem, wel vonk en brandstof en een goed draaiende startmotor.
Maar misschien ook een storing in m’n startcode kastje.
En blokkeerd dit niet de computer welke de injectoren aanstuurd?

Gr Peter.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 15 juli 2014 10:16 PM
  [ # 27 ]

volgens mij is uiteindelijk het motorblok gebruikt in een andere XM en heeft het voor deze nooit opgelost.
Maar ik weet niet waar je woont ik heb nog een ECO liggen voor een 24V.
Als je benzine hebt wordt die wel vrij gegeven de code blokkert namelijk de branstofpomp

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 juli 2014 11:28 PM
  [ # 28 ]

Hoi, dat is een trieste afloop voor die xm, ik woon in het westland.
Is die ecu ook voor een zpj4?,dan is het zo’n fenix 4.
Het zou wel mooi zijn om eens te proberen of ie dan weer start.
Ik heb het idee dat de injectoren nu niet worden aangestuurd door de ecu en met de lexia kom ik niet in de ecu.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 19 juli 2014 02:09 PM
  [ # 29 ]

Dat je met de LEXIA niet in de ECU kom zo ook best kunnen omdat de ECU van de ZPJ4 van voor het LEXIA tijdperk was en mischien is dat nooit aangepast omdat deze er toch uitging als model.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3736
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 juli 2014 02:45 PM
  [ # 30 ]

Lexia en Fenix4: In de lexia zit een mode voor de pre-bus tijdperk auto’s waaronder alle XM’s behalve de laatste jaren ( de multiplex versies).
Een lexia kan dan even veel zien als het “malle pietje” kastje met de lampjes, of om het even welke Citroen code uitlezer. Ik persoonlijk vindt een lexia dan een omslachtig product.
Als je verder wil komen in een fenix4 dan zul je die handboeken door moeten en kijken hoe de ontwikkelaars toegang hadden.

Als mijn geheugen goed is schakelt de fenix 4 de injectie uit ( inclusief pomp) als de code niet correct is, alleen de pomp even aanzetten om de code te omzeilen is is te gemakkelijk gedacht. ... Ik heb tussen 94 en 03 met een ZPJ4 in een Xm gereden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook