citro-power schreef:citroen23 schreef:citro-power schreef:Ik ben inmiddels heel nieuwssgierig geworden wat het ontlakken en verzinken gaat kosten. Kan iemand hier duidelijkheid over geven ?
prijzen vermelden/vrijgeven schijnt altijd weer een heikel punt te zijn
Ja , kom ik ook achter.
Maar waarom ?? Als je dat geheim wil houden moet je zoiets niet op citromobiel neerzetten , geheid dat je daar vragen naar krijgt.
heeft weer te maken met: “dat bespreek ik liever onder 4 ogen”
zodat men de hoge prijs kan (denkt te) rechtvaardigen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het onder vier ogen bespreken van de prijs sluit ook perfect aan bij de policy van het forum!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die vraag zullen ze vast niet stellen op Citromobile!
Citroen!
oke ...........ik ga weer ONTOPIC.
zou men ook een deur of spatscherm kunnen verzinken of zit je dan nog steeds met het mogelijk kromtrekken. : dit is dus een kleiner oppervlak dan een plat/vlak dak…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Voorzover ik het kan inschatten gaat het alleen goed voor profielen, die houden hun vorm vast.
Als je dus een buizenframe hebt (bv Donkervoort of zo) blijft de vorm behouden, bij andere onderdelen, (zoals de deur dus), vervormt met name het deel verderaf gelegen van de hoeken/randen.
Plaat is gewalst, gesmeed, of wat was het ook alweer…
In ieder geval zodanig gevormd dat er spanningen in zitten. Dus zal het sowieso reageren op verwarmen.
Ik heb wel eens geinformeerd wat goud-verzinken kost incl. voordien een zuurbad voor het ontlakken; €2250, voor een DS-chassis. Gezien het risico en de toch niet geringe prijs (verzinken zal hier vast niet ver vanaf zitten), denk ik dat ik toch liever ga voor Owatrol en loodmenie.
Animal triste post coitum
Hoi,
Enige jaren terug veel onderdelen zoals draagarmen etc van mijn volvo’s laten galvaniseren. De prijs werd berekend aan de hand van het gewicht van de onderdelen, ben vergeten wat de prijs per kg toen was. Gewoon even zoeken in de telefoongids naar dit soort bedrijven en naar de prijs vragen! Verder niets moeilijks aan, onderdelen gebracht en een weekje later weer opgehaald.
Misschien is het voor deuren etc mogelijk ze langs electrolytische weg te verznken, hierbij worden ze niet warm. Op onderstaande link nog wat meer informatie.
http://www.cromvoirtse.nl/PDF-bestanden/Oppervlaktebehandeling.pdf
Groet,
Mathieu.
En waarom niet elektrolytisch verzinken ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mr. Smith schreef:En waarom niet elektrolytisch verzinken ?
Voo zover ik weet is dit voornamelijk voor kleinere onderdelen (bouten en moeren zijn vaak electrolitisch gegalvaniseerd), ik weet niet of er al bedrijven zijn die het hele chassis kunnen doen. Voor de deuren etc. denk ik dat het wel kan qua grootte. Thermisch verzinken gaat idd per kilo, geen probleem denk ik bij de meeste verzinkerijen. Wel zorgen dat je voldoende luchtgaten boort en een bedrijf hebt wat een beetje netjes verzinkt (sommige gooien maar wat aan zodat je zelfs dikke stalen delen helemaal krom terug krijgt). Wat dat betreft denk ik dat duckservice leek een bedrijf heeft waar ze vaak mee samen werken en die dus netjes werken.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Uit mijn hoofd is het ontlakken en verzinken van een 2CV 1500 euro, maar dat is alleen de koets volgens mij.
Kan iets meer zijn, de prijzen willen wel eens schommelen, dus 2200 euro zou heel goed kunnen.
Ik ga zelf wel binnenkort beginnen aan wat galvaniseer werk. Ik heb nog wat deurtjes staan die ik wil laten galvaniseren om te beginnen.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
DriverD schreef:Er zijn zo ook verzinkte koetsen van een eend te krijgen. Daar moet wel wat plamuur op voor ie weer een beetje strak is.”
Bijna geen enkele verzinkerij begint ook aan een chassis van plaat. Dat zou een teken kunnen zijn….
grappig vorig jaar stond er een verzinkte eend (compleet verzinkt dus werkelijke alle delen) die heel strak was! en Niet geplamuurt of gespoten!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mr. Smith schreef:En waarom niet elektrolytisch verzinken ?
Volgens mij is dat omdat deze vorm van verzinken slecht in holle ruimtes werkt. Komt er gewoon niet goed bij.
McDean schreef:
grappig vorig jaar stond er een verzinkte eend (compleet verzinkt dus werkelijke alle delen) die heel strak was! en Niet geplamuurt of gespoten!
Dat de boel niet strak is zie je meestal ook pas als je er een glimmende coating op aan gaat brengen…......In zink ziet het er misschien strakachtig uit.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heb een paar jaar geleden in Denemarken eens een volledig verzinkte eend gezien, nou die was de term wasbord wel waardig hoor