Dus de veerpoten zijn versleten als ik het goed begrijp. Maar bij mij zakt die wel gewoon al in als ik er in ga zitten ik hoef niet extra door te drukken ofzo. En waarom zakt die achter ook niet zijn dit dan wel de draagarmen? zal dit alle twee versleten zijn.
Verder heb ik nog ontdekt dat als ik op de wagen leun dat die de hoogte niet herstelt hij blijft dan gewoon omlaag ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?
robinrossie schreef:Ik heb er vanmorgen lhm ingegoten een half uur laten staan en toen even een paar keer omhoog en omlaag gezet. daarna een stukje gereden en hem 9 uur lang weggezet toen ik terugkwam wat die nog geen mm vergaan dus het heeft niet geholpen, wel kraakt die nu niet meer. hij zakt overigens in zijn geheel niet dus niet alleen voor.
Had je de auto wel in de allerhoogste stand staan? Dan is het effect wat groter.
Ich bin ein Breaker
robinrossie schreef:Dus de veerpoten zijn versleten als ik het goed begrijp. Maar bij mij zakt die wel gewoon al in als ik er in ga zitten ik hoef niet extra door te drukken ofzo. En waarom zakt die achter ook niet zijn dit dan wel de draagarmen? zal dit alle twee versleten zijn.
Verder heb ik nog ontdekt dat als ik op de wagen leun dat die de hoogte niet herstelt hij blijft dan gewoon omlaag ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?
Heb je de LHM al wel verversd?
Ich bin ein Breaker
Ik had hem in de hoogste stand staan de lhm erin gegoten een half uurtje gewacht en toen een paar keer omhoog en omlaag gezet. En ik heb ongeveer een maand geleden de lhm ververst en doorgespoelt
je kunt eens proberen het stangen stelsel van de hoogteregelaars schoon te maken en te smeren.
zet de auto wel op steunen je werkt tenslotte aan de hoogteregeling.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Stangenstelsel? Moet ik de hoogteregelaar eraf helen en schoonmaken of zit dit erbuiten en waar zit dit dan.
er loopt onder de auto een lange stang naar voren en naar achteren, als je die volgt dan kom je bij de hoogteregeling uit.
je kunt het beste achter beginnen daar kun je het goed zien, je hoeft niets los te halen gewoon schoonkwasten desnoods met een beetje wasbenzine of zo en daarna de draaipunten met bv olie of/en vet smeren, die lange stang ook in de schuifstukken.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ik had nog wat olie in de veerpoten gegooit en nou stond de auto vanmorgen voor omlaag. Ik helemaal blij maar het is ook zo een raar gezicht als die voorovergedoken staat. Achter wil die dus nog niet daar zakt die ook niet in als je erop gaat leunen hij veert wel maar komt ook gewoon weer in zijn oude stand terug. Kan ik hier ook nog iets smeren.
En met de bokjes onder de auto zetten moet je hem hiervoor omlaag of omhoog zetten als je hem opkrikt, en kan die er niet vanaf vallen als je hem omhoog hebt staan en de achterkant zakt ineens in.
gewoon op de normale stand doe ik altijd, opkrikken met een garagekrikje zo hoog als je zelf wilt en dan de bokjes eronder en weer rustig laten zakken.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
als je de auto in de hoogste stand zet, hoef je niet zo lang te zwengelen/pompen aan je krik.
Ik heb de auto omhoog gehad, maar moet ik de assteunen op de punten voor en achter de banden zetten of ergens anders ik dacht die kunnen elk moment doorknikken. Verder de stang voor naar de hoogstereggelaar gevolgt maar ik zag niks waarvan ik dacht dit kan de hoogteregelaar zijn die stang houdt op boven het subframe en daar moest ik een beetje op de tast werken maar niks kunnen vinden wat erop lijkt. of moest ik alleen de stang smeren naar de hoogsteregelaar toe, want dat heb ik al gedaan en het heeft niet geholpen. Achter reageert die trouwens wel als je erop gaat zitten.
de assteunen zet ik meestal achter onder die dikke ronde buis van het subframe en voor met een blokje hout ertussen onder het voorsubframe daar waar die vastzit aan de bodem ter hoogte waar de drempel ongeveer begint. aan de voorzijde is de hoogteregelaar inderdaad moeilijk te zien, van bovenaf achter de motor zie je ook iets, maar het hoeft hier niet aan te liggen hoor maar je kunt het proberen een beetje olie kan nooit geen kwaad.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.