Weet iemand een stap voor stap beschrijving van het vervangen van de distributieriem+waterpomp. Van de Haynes wordt ik duizelig.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Als je van de Haynes duizelig wordt kun je er beter afblijven
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Daar ben ik het volledig mee eens.
Daar komt nog eens bij dat de D-riem van een 1.9D/TD zo een beetje de moeilijkste is, dat klusje word in de Haynes ook aangegeven met 4 sleuteltjes, wat aangeeft dat het voor de (zeer) ervaren sleutelaar/monteur is.
Wat maakt het extra moeilijk dan?
Ik heb geen 600 euri liggen om het uit te besteden…..
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Je moet iig goed opletten dat je de brandstofpomp niet beschadigd, en dat die zowel als de nokkenas en de krukas geblokkeerd wordt, anders verneuk je je inspuiting en loopt het dus niet meer.
Verder is de zelfspanner een hel om los te halen omdat die deels achter de motorsteun vast zit.
Maar als je al eens een paar keer een driem hebt gedaan en je hebt het lef dan is het zeker te doen.
Als je nog nooit een Driem hebt gedaan dan raad ik je toch aan om bijvoorbeeld contact op te nemen met de HEGRU in Veldhoven, bij hun zul je naar alle waarschijnlijkheid geen 600 euri kwijt zijn voor dit klusje!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX