Ik ben van plan om een Berlingo 1.8i op lpg g3 te kopen, is dit verstandig. Kan iemand me advies geven? Zijn er problemen te verwachten, draait het goed op gas. Waar moet ik op letten.?
De auto heeft 265000 kilometer gelopen. Kilometers hebben me nooit echt getrokken. Gewoon gaan,rijden.
Ben eigenlijk vandaag pas op het forum, en ik moet zeggen je leert er weer een heleboel van.
groetjes michael.
( Watje)
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier. Misschien kun je even vertellen om welke uitvoering het gaat en wat voor motor er in ligt? Dan kunnen de ervaringsspecialisten hun ervaring met dat blok op LPG eventueel in een andere wagen vertellen.
Als je zegt 1.8i dan gaat het zeer waarschijnlijk om een 8 klepper. Deze motoren kunnen slecht tegen LPG, zie ook Xantia 1.8i op LPG.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
oke, ik wist dat er iets mee was. Ik ga zaterdag toch even kijken. Hoe rijdt dat op benzine dan. Beter of kan ik hem beter laten staan.
Met een 8v moet je zeker veel kleppen stellen, of is dat te vervangen.
Ben van nature nog al nieuwsgierig….
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
thanks, daar kan ik wat mee. toch weer een bevestiging.
groetjes.
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Met de juiste motor is en Berlingo een zaligheid op LPG.
En Welkom!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dus als ik het goed begrijp is een veertienhonderd motor beter in een berlingo.
groetjes
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Toch op gas
O ik weet niet of dit de perfecte motor daarvoor is, maar ik ben er zeker tevreden van, de 1.4 doet de Berlingo aardig vooruit gaan (Ik heb soms een stevige voet en dan gaat hij echt snel, hij doet eigenlijk niet onder voor de 1.6HDI die ik ook gereden heb, en zeker beter dan de 1.9D waar ik een 280000 mee gereden heb.).
Eens wat bergen gaat het iets moeizamer maar zeker niet zoals de gemiddelde auto van 20 jaar terug.
Op LPG is hij echt in zijn sas, hij loopt er beter op als op Benzine.
Misschien kan het benzine gedeelte wat geregeld worden maar voor mij hoeft dat niet want hij rijd er zelden op.
Moet ik er nog bij vertellen dat dit gewoon eentje met een verdamper is, kan me best voorstellen dat een LPI nog beter loopt.
km stand is 230000.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Watje schreef:Met een 8v moet je zeker veel kleppen stellen, of is dat te vervangen.
Is helaas niet op de één of andere manier te omzeilen, het nadeel bij deze motor is dat de nokkenas voor dit klusje eruit moet en dus ook de distributie-riem eraf. Kleppenstellen bij deze motor gaat namelijke met klepstelplaatjes onder de stoterbussen.
Een 16V motor is een betere keuze vanwege de hydraulische stoters, klepspeling word dan automatisch geregeld, of 1.4/1.6 motor waarbij kleppen stellen nog vrij makkelijk is.
Stukje taart (Piece Of Cake ) die klepjes stellen, het is nu 10000 geleden dus ga ik dat eerstdaags even doen, kwartiertje werk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ZX1.4i schreef:Watje schreef:Met een 8v moet je zeker veel kleppen stellen, of is dat te vervangen.
Is helaas niet op de één of andere manier te omzeilen, het nadeel bij deze motor is dat de nokkenas voor dit klusje eruit moet en dus ook de distributie-riem eraf. Kleppenstellen bij deze motor gaat namelijke met klepstelplaatjes onder de stoterbussen.
Als dit dezelfde motor is als de 1.8i uit de Xantia dan is het kleppen stellen wel deels te omzeilen.
Bij de 1.8i uit de Xantia dien je zeker iedere 20.000 km kleppen te stellen. Dit is arbeidsintensief en als je het niet zelf kunt doen, dus duur.
Om dit deels te omzeilen, kun je een cilinderkop van een BX monteren. Zoek naar een cilinderkop van een BX 19TZi berline en deze past plug and play op het onderblok van de Xantia 1.8i.
Kleppen stellen is dan veel minder vaak nodig. Eens per 60.000 - 80.000 km is dan meestal voldoende.
LPG is waardeloos en deze brandstofverwerking staat niet op punt anno 2008
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
extragroot schreef:LPG is waardeloos en deze brandstofverwerking staat niet op punt anno 2008
NIET AKKOORD!!!
LPG rijd heel goed in mijn XM,ga maar eens kijken naar mijn verbruik in het XM draadje: de XM van blooper1963(deels herspoten).
Het meerverbruik,is te verwaarlozen de prestaties lijden er al helemaal niet onder! En dan komt ‘t: mijn XM heeft een benzine tank van 80 liter
De LPG tank is er een van 100 liter,voor max.80% gevuld = ook 80 liter!
1 tank benzine SP 98 = 80 l X 1,540 = 123,20 €
1 tank LPG = 80 l X 0,57 = 45,60 €
Verschil per tankbeurt: 77,60 €
Is da niks misschien????
extragroot schreef:LPG is waardeloos en deze brandstofverwerking staat niet op punt anno 2008
Wel ik ben er ook altijd huiverachtig tegenover geweest tot ik nu de eerste rij, dit is zeker niet mijn laatste kan ik je nu al zeggen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017