2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xsara 1.4i - distributieriem vervangen
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2008 10:02 PM
  [ # 16 ]

Hoi sohail,
Weet jij bij de Xsara, de ontluchtingspunten zittten,van het koelcircuit??

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2008 10:16 PM
  [ # 17 ]

In elk geval 1 op de radiator.

Verder spreek het eigenlijk redelijk voorzich, gewoon even de buizen volgen Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2008 10:41 PM
  [ # 18 ]
Arjan Verkade schreef:

In elk geval 1 op de radiator.

Verder spreek het eigenlijk redelijk voorzich, gewoon even de buizen volgen Wink

Jammer,Arjan,maar je antwoord is niet echt verhelderend! Wink
Staan er dan ontluchtingsnippels ergens??
Zou het mijn eigen wagen zijn, dan trek ik het mij niet aan,maar het is niet mijn wagen,en ik zou deze dame niet graag naar de haaien helpen Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2008 11:03 PM
  [ # 19 ]

Even 2 foto’s uit mijn eigen topic Wink

Op de foto boven de luchtbuis tegen het schutbord zit er 1, waar al ding slangen naar binnen gaan (links van het stuurgedeelte waar naar binen gaat op de foto)

Op deze foto zit er 1 naast het luchtfilter huis.
Iets hoger zie je een lichtblauwe stekker.

Ik neem aan dat je 3de op de radiator wel weet te vinden Smile

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 mei 2008 11:27 PM
  [ # 20 ]

Arjan: Knappe pics hoor,nu zie ik ze wel degelijk zitten.
Die naast het luchtfilterhuis,is dat gewoon die bout losdraaien?
Uw motor ziet er lekker uit! Die van mijn dochter hare vriend is al roest en olie,maar niks erg,het komt van het kleppendeksel.
Van welk jaar is de Uwe?
Die van MDHV is van 2000,één van de laatste type 1 serie. en ook een coupé,een speciale serie geloof ik,want op de zijkanten staat orange.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2008 11:39 PM
  [ # 21 ]

Bij die ene is het gewoon een kwestie van die bout aantal slagen losdraaien Smile

De mijn is uit 2001, met het nieuwe front. Ook een coupé 1.4i Wink
Topic met de rest van de info over mijn Xsara:
 
Misschien staat er ergens ook nog wel meer over de d-riem wissel Smile

Op deze pagina meer foto’s van mijn net schoongemaakte motorruimte.
 
Het kleppendeksel roest bij mij ook wel, en het zit soms ook wel wat onder de olie.
Een nieuwe pakking zal het wel wat verbeteren, maar blijft toch nog wel wat zweten..
Regelmatig wat remreiniger erover doet wonderen Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 mei 2008 04:55 AM
  [ # 22 ]
Arjan Verkade schreef:

Even 2 foto’s uit mijn eigen topic Wink

Op de foto boven de luchtbuis tegen het schutbord zit er 1, waar al ding slangen naar binnen gaan (links van het stuurgedeelte waar naar binen gaat op de foto)

Dat zijn de slangen die naar de kachelradiateur gaan.
Ik heb gisteren iets “nieuws” uitgeprobeerd, toen ik de koelvloeistof na een thermostaatwissel in mijn auto weer ging bijvullen. Het hoogste punt hier is de nippel op de kachelslangen, draai deze eraf en zet er een slangetje op welke je in een schoon flesje steekt. Bijvullen, motor startten en bij blijven vullen tot de motor warm is en de thermostaat opengaat. Als het goed is zul je een hoop luchtbelletjes voorbij zien komen en zelfs schuimen, zo kun je de motor goed ontluchtten zonder dat het een knoeiboel word. De opgevangen koelvloeistof kun je weer terug gieten in de motor, mocht je te weinig hebben.

PS: Monteer meteen ook een nieuwe thermostaat aangezien je toch de koelvloeistof gaat aftappen, de thermostaat zit in het thermostaathuis, dit is het onderdeel dat Arjan als 2e ontluchtings punt omschrijft. Monteer bij voorkeur een 83 graden uitvoering, dan heb je tijdens de warme zomerdagen in een file, minder snel last van een warme motor.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 mei 2008 03:08 PM
  [ # 23 ]

OK! sohail, goeie tip very good

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook