DW10ATED motor wil niet aanslaan - opvoerpomp defect?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 april 2008 01:08 AM

Tja, ik weet, ik heb een Evasion 2.0HDI uit 2000. Maar in de Xantia is hetzelfde fijne motortje geleverd. De zekeringkast komt vlgs mij zelfs geheel overeen.

Nou hoorde ik normaliter de opvoerpomp bij het op contact zetten even loeien. Dat is nu weg. Maar de motor slaat ook niet meer aan.

Ik hoor ‘m na een hele tijd wachten bij de 1e keer starten heel even aanslaan maar binnen dezelfde slag slaat ie weer af. Geen brandstofdruk, lijkt me.

Weet iemand toevallig of die opvoerpomp ergens gezekerd is? Ik kan het in de schema’s niet zo 1-2-3 vinden namelijk.

Heeft iemand nog andere tips om de 2.0HDI motor weer leven in te blazen?

De ironie wil dat ik v/a zondag in het bezit ben van alle docu van de Evasion… maar ik moet nú rijden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 mei 2008 02:30 AM
  [ # 1 ]

Nieuwe pompje is besteld; na een paar tikken liep de oude weer & sloeg de motor weer als vanouds aan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 03 mei 2008 02:55 AM
  [ # 2 ]

Deze pompjes gaan vaker kapot. Meestal na een tik doen ze het nog eventjes waarna het definitief is gedaan.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 04 mei 2008 04:19 AM
  [ # 3 ]

Ja, dat blijkt; ik heb de nieuwe pomp inmiddels al binnen. Het gesnerp van het oude ding & de moeite die nodig is het ding te kunnen bekloppen maken mij ook niet aan het twijfelen: dit is gewoon een ex-pomp.

De productie-stempeling van de pomp geeft trouwens aan dat deze in februari 2008 is geproduceer Shocked dat betekent dus dat dit onderdeel een absolute hardloper is! En dat voor een auto van alweer bijna 8 jaar oud…

Ik heb je overigens niet meer gesproken vanmorgen, Michel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 05 mei 2008 04:52 AM
  [ # 4 ]

De nieuwe zit erin, het ding loopt weer als vanouds.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook