iemand al ervaringen met inruil van een (oude) C5 op een nieuwe C5?
Ik word niet direct vrolijk namelijk van de bedragen…
Toch al een mooie korting die je krijgt bij een nieuw model.
Groot gelijk dat je die golf hebt weggedaan en je c5 hebt behouden.
En inderdaad:hoe is het mogelijk dat je van een oudere golf nog meer krijgt dan van een c5
Huidige wagen:citroen xantia 1995
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Niet aan trekken,laika!
hij heeft nu een totale winst, of besparing gedaan van 11.000 €.
Wat ik bedoel,is je moet niet altijd en onmiddelijk toehappen bij een overweging tot aanschaf van een nieuwe auto.
Ik woon in liedekerke,grens Vlaams Brabant/Oostvlaanderen, en heb mijn C6 ook gekocht in Zwijndrecht,bij Antwerpen, 68 km van mijn deur,terwijl er op 7 km,ook een citroën dealer is.
Ik kreeg daar bijna 2000 € meer voor mijn C5 van één jaar oud en met 30.000 km op de teller.
Mijn dealer gaf een eerlijk antwoord. “ik zit niet te wachten op de klanten die hun vorige C5 in willen ruilen tegen een nieuw model C5. ik heb dan het hele terrein volstaan met het vorige model. Ik ga dus flink omlaag met de inruilprijs”.
Hij wil dus kennelijk veel nieuwe klanten trekken en eerlijk is eerlijk; hij had er al een stuk of 20 verkocht voor medio april.
er zijn heus dealers genoeg die wel willen verkopen….
maar nu is volgens mij toch een verkeerd tijdstip.
model is nieuw verkoop zal ff goed zijn, ik zelf wacht nog ff 1.5 tot 2 jaar.
dan is de eerste drukte geweest en er zullen wat meer kortingen komen.
zie de andere nieuwe modellen…
Ik woon in liedekerke,grens Vlaams Brabant/Oostvlaanderen, en heb mijn C6 ook gekocht in Zwijndrecht,bij Antwerpen, 68 km van mijn deur,terwijl er op 7 km,ook een citroën dealer is.
Ik kreeg daar bijna 2000 € meer voor mijn C5 van één jaar oud en met 30.000 km op de teller
Dat is goed om te weten,die garage is vlak bij mij in de buurt!
Huidige wagen:citroen xantia 1995
het lijkt nu dat je 3500 euro korting hebt gehad mdat je je C5 niet inruilde
maar die 3500 krijg je sowies korting op de C5 al.
die 7000 is idd weinig maar wie zit in belgie op een C5 van 3 jaar te wachten met jouw Km aantal….
ook al is de auto nog prima.
voor mijn 1.6 hdi krijg ik dus toch meer terug hoor….(even oud, maar 80000 km gelopen).
maar je kan beter zoals blooper al aangaf naar meerdere dealers gaan.
toen wij de C1 kochten kreeg ik van mijn dealer een blad met de Netto prijs van Citroen en die heb ik betaald.
bij andere garages waar wij zijn geweest voor een prijs, begon men te tellen en te rekenen en een hele show op te voeren.
korting links , korting geen inruil en bla bla’
was de auto nog 100 euro duurder dan bij mijn dealer, dus zeg maar 100 euro duurder dan de netto prijs van Citroen….
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Blooper1963 schreef:Niet aan trekken,laika!
hij heeft nu een totale winst, of besparing gedaan van 11.000 €.
Wat ik bedoel,is je moet niet altijd en onmiddelijk toehappen bij een overweging tot aanschaf van een nieuwe auto.
Ik kreeg daar bijna 2000 € meer voor mijn C5 van één jaar oud en met 30.000 km op de teller.
Welke dealer in je buurt bedoel je.
Want ik woon op grens lennik/schepdaal/wambeek. Dus niet ver van liedekerke.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@picassoke:
Ik kan nog kiezen: De Geynt in Ternat of De Geynt in Ninove
wat de dealers eigelijk zeggen is;
koop een c5 maar denk niet dat dat ding enige restwaarde heeft..
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja echt belachelijk! das toch hune eigen portemonee tegen spreken?
ronama schreef:
die 7000 is idd weinig maar wie zit in belgie op een C5 van 3 jaar te wachten met jouw Km aantal….
ook al is de auto nog prima.
Ik heb het al bij verschillende dealers gehoord : een diesel met meer dan 150000 km op de teller is moeilijk verkoopbaar.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Blooper1963 schreef:@picassoke:
Ik kan nog kiezen: De Geynt in Ternat of De Geynt in Ninove
Ik ben bij de 2 gaan kijken en prijs vragen, en ook nog bij robbe in aalst.
De beste prijs kwam echter met voorsprong vanbij de geynt uit Ninove.
Dit in combinatie met een zeer goede service heeft me over de streep getrokken.
En ik moet zeggen, tot nu toe niets dan lof. Zeer behulpzaam, en vriendelijk.
Trouwens De Geynt Ternat en De Geynt Ninove zijn sinds enkele jaren volledig gesplitst en hebben eigl zakelijk niets meer met elkaar te maken.
Dit verantwoord het prijsverschil tussen de 2 garages.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja, is best mogelijk, maar ze wouden mij toch ni geven wat ik wou als inruil voor nen nieuwe C6,in Ninove, en in Zwijndrecht heb ik nog 2 mille meer gekregen dan ik wou,ik heb er voor moeten discuteren en die beste man heeft zelfs naar Spanje gebeld om mij mijn prijs te kunnen geven,welke ik vroeg!!
Het is em uiteindelijk toch gelukt
Dus:moraal van het verhaal: ik ga waar ze mij het best betalen EN een goeie service bieden,ook als ik er bijna 70 km verder moet voor rijden!
En die dealer heb ik in Zwijndrecht gevonden,nabij Antwerpen.
het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, kan de dealer de auto die je inruilt snel verkopen krijg je een goede prijs.
ligt jouw model in de regio niet goed in de markt krijg je minder.
toen ik destijds de evasion ging inruilen varieerde de inruil prijzen ook van 3500 euro tot 7000 euro .
die van die 3500 belde meteen een opkoper terwijl die van die 7000 de auto ging bekijken en hem zelf in de verkoop ging zetten.
en op dit moment hoe stom het ook klinkt is het gewoon te vroeg om een jonge C5 in te ruilen.
daarom wacht ik nog 2 jaar dan wordt mijne 5 jaar met 120000 op de klok en ik heb met mijn dealer afgesproken dat hij hem inneemt of een klant zoekt voor mijn auto.
Ik had natuurlijk geen inruil te doen. Tis men 1e wagen.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken