1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Achterkant zit vast in lage stand
bxleek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 01 mei 2008 06:15 PM

Ik ben zo dom geweest even snel twee achterbanden te verwisselen maar zonder daarbij de motor te laten draaien en de hoogste stand in te schakelen. Een dag later trof ik de break aan met de trekhaak op de stoep en hij komt ook helemaal niet meer omhoog. Ermee rijden is eigenlijk niet te doen. Graag advies, het vloeistof niveau is goed en er is geen lek of eerder probleem met de hp of iets dergelijks. HELP aub.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 01 mei 2008 07:15 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk zal het beruchte witte plastic stangetje van de hoogteregelaar achter zijn losgeraakt.
Reden is vaak of slijtage van het pastic stangetje of een vervuilde hoogteregelaar achter.
Tijdelijk is het vaak op te lossen door het stangetje vast te klikken en met ijzerdraad vast te zetten.
Het stangetje is tussen de twee achterwielen te vinden ergens halverwege. Het is, zoals gezegd, een wit plastic stangetje

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 mei 2008 09:23 PM
  [ # 2 ]

Ik heb geen brug of blokken en de auto staat achter op de laagste stand. Om op zoek te gaan naar dit slangetje zal ik hem moeten krikken. In het boekje staat dat dit gedaan moet worden met draaiende motor en in de hoogste stand. Is het dan handig om het zelf te doen of moet ik dan naar bijv. Civer of Renee Spaan voor deskundig advies en hulp (durf eigenlijk niet zover te rijden)

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 mei 2008 09:29 PM
  [ # 3 ]

Ook recent nog een liter lhm teveel in de tank gegoten en die er weer uitgezogen met een overhevelslang. Heeft dat er misschien invloed op gehad? Verder nooit problemen of signalen gehad mbt de hydroliek, of de bollen.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 327

Gepost: 02 mei 2008 01:31 AM
  [ # 4 ]

check dat palletje maar eerst even.
De auto is vrij makkelijk van achter op te tillen en zet er dan even wat onder.

C4 Cactus 1.2

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 mei 2008 08:10 PM
  [ # 5 ]

Heb de auto op wat bakstenen gezet en het witte stangetje gevonden maar kan het nog niet helemaal goed zien. Er zit een tiewrap omheen maar die zit nergens aan vast of zo, gewoon een lusje eromheen dus waaarschijnlijk al eerder iets me aan de hand geweest. Als ik eraan voel zit dat witte ding op twee punten vast met een soort bal constructie. Het beugeltje van ijzer voel en zie ik niet en kan ook niet zien hoe het precies hoort te zitten. Alles lijkt goed te zitten maar ik zou graag een betere foto zien vanaf de andere kant of zo. Iemand? kan morgen pas een foto maken van mijn onderkant, deze zal ik dan plaatsen in de hoop dat iemand mij kan zeggen of het goed zit.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

cotr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110

Gepost: 02 mei 2008 09:39 PM
  [ # 6 ]
Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2008 10:16 PM
  [ # 7 ]
cotr schreef:

Wellicht heb je hier iets aan
http//www.cit-faq.de/faqforum/beitraege/xantia/index.htm

Ja dank je wel, daar had ik zeker wat aan goeie duidelijke foto’s. Voor zover ik het kan zien en voelen is er niks aan de hand rondom het witte stangetje. Ook geen breuk of lek te bespeuren. Ik had nu bedacht dat het misschien komt omdat er nu geen lhm in de leidingen zit (had ergens op dit forum gelezen dat dat ook een oorzaak kan zijn, kan het alleen niet terugvinden) Nu heb ik alle slangen proberen te volgen om te zien welke voor de achterkant zijn zodat ik de slangen voor de acherkant handmatig kan bijvullen, maar ik wordt geen wijs uit de spaghetti die vanuit het vat komt. Wil ook niet zomaar alles lostrekken want het zit nog keurig en lekvrij vast allemaal. Dus…. wie weet welke slangetjes vanuit het voorraadvat naar achter lopen?? Er steken er zes uit aan de bovenkant de twee bovenste in het middden hebben geen klemmetjes.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 mei 2008 10:23 PM
  [ # 8 ]

Denk dat je er verstandig aan doet NIET aan de stangen te komen.

Kijk in dit geval het nivo na door de auto in de hoogste stand te zetten en op het vat naar het vlottertje te kijken die moet dan in het midden staan.

Als een stang los schiet/knapt of dat je het zelf los haalt dan kon je wel eens een groot drama onthullen. Daar zit inmens veel druk op.

C4 Cactus 1.2

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2008 10:33 PM
  [ # 9 ]

Mmmh tja vindt het zelf ook wel eng maar wil niet voor zo’n lullig dingetje naar de dealer. Die gaat vast zeggen dat er van alles vervangen moet worden en ik weet zeker dat er weinig aan de hand is. Wil ook niet zover rijden en dan mijn auto daar laten en dan weer moeten halen. (hadden ze hier maar de service zoals in frankrijk, binnenrijden, eerlijke diagnose, verhelpen en weg.) Nivo is trouwens goed hoor, de vlotter staat mooi in het midden.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 mei 2008 10:48 PM
  [ # 10 ]

Helemaal in de hoogste stand zetten wil ook niet?

Ik bedoel, hoe kun je anders je vlottertje aflezen als hij op zijn reet blijft liggen…

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2008 10:51 PM
  [ # 11 ]

Hij gaat prima omhoog en omlaag. alleen de achterkant doet niet mee. Met de voorkant helemaal omhoog staat de vlotter goed.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 mei 2008 10:52 PM
  [ # 12 ]

Hoogste stand is meeste druk als ik het logies bekijk. of de kont nu hangt of niet.

Maar tijdens het omhoog gaan vanaf de laagste stand de kont een beetje helpen al geprobeerd?

C4 Cactus 1.2

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 mei 2008 10:56 PM
  [ # 13 ]

Dat zegt natuurlijk niets!
Alleen met de voor- en achterkant strak omhoog kun je het niveau aflezen, anders niet.

Je hoogteregelaar werkt om een of andere reden niet, volgens mij is zoeken naar lege leidingen onnodig.

Als je er bij kunt komen, beweeg er dan eens wat aan, misschien is het stangenstelsel achter wat vastgeroest.

Moet eigenlijk wel op een brug anders is het haast geen doen.

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 mei 2008 11:11 PM
  [ # 14 ]

Tja geen brug erg lastig. Had hem eerst op stenen gezet maar kon en durfde er niet goed onder. Wel gerommeld en gevoeld maar kon niets ontdekken wat op een probleem duidt. De hoogteregelaar zelf, is dat die soort ronde trommel met aan de achterkant een rubberen afdekking? Er zit een soort knop achter dat rubber maar kan hem niet indrukken of zo.
Systeem is verder in goede staat hoor, geen roest of poreuze slangen en de LHM is knalgroen en helder.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 05 mei 2008 11:21 PM
  [ # 15 ]

Kan je d’r niet even op blokken zetten en dan van onderen een foto maken. die even posten.

C4 Cactus 1.2

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook