2 van de 2
 < Vorige 1 2

Achterkant zit vast in lage stand
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 05 mei 2008 11:38 PM
  [ # 16 ]
bxleek schreef:

De hoogteregelaar zelf, is dat die soort ronde trommel met aan de achterkant een rubberen afdekking? Er zit een soort knop achter dat rubber maar kan hem niet indrukken of zo.

Yep, dat is hem, die ronde trommel.
Via je stangenstelsel wordt deze bediend en natuurlijk door de verbinding die hij heeft met je stabistang, zodat de correcte rijhoogte wordt gehandhaafd.

Indrukken kun je hem niet, wat je wel kunt proberen om te zien of het aan de hoogteregelaar ligt is het hoogteregelaartje zelf, dat tonnetje dus, vrij maken van zijn stangetje en met draaiende motor er op drukken of trekken met een tang, de auto zou dan moeten reageren.

Er hoeft ook geen sprake te zijn van roest of zo hoor, alleen willen die stangetjes wel eens zwaar gaan lopen door hun geleiders.

Kijk, als je nu er onder kunt komen kun je met een tang een beetje raggen aan die stangen, vooral 1 tunneltje is berucht als ik het me goed herinner.

Profiel  

bxleek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 06 mei 2008 04:36 PM
  [ # 17 ]

Vanochtend kon ik de Xant even op de brug gooien bij een aardige garagehouder. Het blijkt nu inderdaad een afgebroken stangetje te zijn naast het witte stangetje. Op de sloop even een goede gehaald voor €2.
Vanmiddag wordt een nieuwe remschijf gemonteerd en de stuurkogels vervangen en dan wordt ook het stangetje erop gezet. Hopen dat ik dan weer lekker kan zweven. Ik heb nu geleerd hoe je met de hand de hoogte kan verstellen, erg leuk om steeds handiger te worden en steeds meer dingetjes zelf te kunnen doen.

bx cannes 91
xantia break 1.9 td 96

Profiel  

Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 327

Gepost: 06 mei 2008 07:07 PM
  [ # 18 ]

Meui ! Case Solved Smile

C4 Cactus 1.2

Profiel