8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 augustus 2008 04:31 PM
  [ # 106 ]

Tenslotte de gelaste veerbollen achter vervangen door de deelbare bollen met losneembare dempers. Zo wat veert dat!!!! Wil ik voor ook!

In hoeverre gaat dit ten koste van je wegligging? Ik heb altijd begrepen dat de DS in de latere bouwjaren is voorzien van gelaste veerbollen voor een betere wegligging, die dan wel ten koste gaat van je veercomfort.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2979
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 augustus 2008 04:32 PM
  [ # 107 ]
GW-tje schreef:

Oké, maar dan nog zou ik hem aan de achterzijde zo ver mogelijk naar onder draaien…...

De leiding loopt vrij hoog, dus omdraaien heeft geen zin.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 augustus 2008 04:34 PM
  [ # 108 ]
Erict schreef:

Tenslotte de gelaste veerbollen achter vervangen door de deelbare bollen met losneembare dempers. Zo wat veert dat!!!! Wil ik voor ook!

In hoeverre gaat dit ten koste van je wegligging? Ik heb altijd begrepen dat de DS in de latere bouwjaren is voorzien van gelaste veerbollen voor een betere wegligging, die dan wel ten koste gaat van je veercomfort.

Alleen ‘75-er DS-en hebben vanaf nieuw gelaste bollen. Tot 1970 had je deelbare bollen met losneembare demper en van 1970-1974 deelbare bollen met gefelste dempers. Het gaat er ook om hoe je er zelf mee rijdt, maar ik houd wel van een soepel geveerde auto.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 september 2008 08:16 PM
  [ # 109 ]

Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt: Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 september 2008 08:43 PM
  [ # 110 ]

Pardon, je rijdt 180 in zn 4?? Surprised Ik ken dit schakelsysteem niet dus kan er naast zitten.. In ieder geval, dit red onze VW Passat Tdi lang niet! haha

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 september 2008 08:54 PM
  [ # 111 ]

Ja, DS-halfautomaten hebben standaard altijd 4 versnellingen.
Dit is op LPG he. Op benzine loopt ie harder! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 september 2008 08:57 PM
  [ # 112 ]

Oké.. dat wist ik ook niet. In ieder geval rijdt het lekker door;)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 september 2008 09:13 PM
  [ # 113 ]

Die Duitse Golf-pilootjes met hun petjes worden niet elke dag ingehaald door een Franse auto uit 1975…. Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 september 2008 10:13 PM
  [ # 114 ]

De gepimpte polderferrari’s bedoel je, bodykitje, uilaat zonder demper, kaasschaaf achterop, extra hoofdsteun aan de rechterkant van de orginele etc.. dat is toch veel mooier man!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 september 2008 10:39 PM
  [ # 115 ]

Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 07 september 2008 02:44 AM
  [ # 116 ]
DriverD schreef:

Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt: Very Happy

http://www.mijnalbum.nl/Album=EADJC6ZK

Hoe vind je deze dan, 160 in zijn 3!!!!

gr

harry

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 september 2008 11:58 PM
  [ # 117 ]
DriverD schreef:

Even Surprisedfftopic een vraagje over dat ‘lapje’ rechts onder op de foto, boven de choke(?). Heb ik ook bij mijn dame, maar ik dacht altijd dat een vorige eigenaar daar een beschadiging had willen repareren met een ‘lapje’. Blijkt dus zo te horen!? Wat doet dat daar? Is dat alleen maar om bij een handbak de versnellingen te laten zien? Hadden ze dat dan niet mooier kunnen doen bij een BVH?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2008 12:10 AM
  [ # 118 ]

Dat “lapje” boven de choke is bij een half-automaat standaard. Bij een handgeschakelde DS staat hier het schakelschema (4-bak of 5-bak).

Bij een half-automaat is dat niet nodig: daarbij zie je het schakelschema onder de pook, op de console.

Citroen!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 10 september 2008 12:36 AM
  [ # 119 ]

Dat “lapje"is overigens wel van metaal en wordt gebruikt om de console bovenop de stuurkolom in te haken in het dashboard…........

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2008 12:40 AM
  [ # 120 ]

Metaal met een kunstleren lapje er overheen.

Citroen!

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook