Tenslotte de gelaste veerbollen achter vervangen door de deelbare bollen met losneembare dempers. Zo wat veert dat!!!! Wil ik voor ook!
In hoeverre gaat dit ten koste van je wegligging? Ik heb altijd begrepen dat de DS in de latere bouwjaren is voorzien van gelaste veerbollen voor een betere wegligging, die dan wel ten koste gaat van je veercomfort.
GW-tje schreef:Oké, maar dan nog zou ik hem aan de achterzijde zo ver mogelijk naar onder draaien…...
De leiding loopt vrij hoog, dus omdraaien heeft geen zin.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Erict schreef:Tenslotte de gelaste veerbollen achter vervangen door de deelbare bollen met losneembare dempers. Zo wat veert dat!!!! Wil ik voor ook!
In hoeverre gaat dit ten koste van je wegligging? Ik heb altijd begrepen dat de DS in de latere bouwjaren is voorzien van gelaste veerbollen voor een betere wegligging, die dan wel ten koste gaat van je veercomfort.
Alleen ‘75-er DS-en hebben vanaf nieuw gelaste bollen. Tot 1970 had je deelbare bollen met losneembare demper en van 1970-1974 deelbare bollen met gefelste dempers. Het gaat er ook om hoe je er zelf mee rijdt, maar ik houd wel van een soepel geveerde auto.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt:
Citroen!
Pardon, je rijdt 180 in zn 4?? Ik ken dit schakelsysteem niet dus kan er naast zitten.. In ieder geval, dit red onze VW Passat Tdi lang niet! haha





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, DS-halfautomaten hebben standaard altijd 4 versnellingen.
Dit is op LPG he. Op benzine loopt ie harder!
Citroen!
Oké.. dat wist ik ook niet. In ieder geval rijdt het lekker door;)





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die Duitse Golf-pilootjes met hun petjes worden niet elke dag ingehaald door een Franse auto uit 1975….
Citroen!
De gepimpte polderferrari’s bedoel je, bodykitje, uilaat zonder demper, kaasschaaf achterop, extra hoofdsteun aan de rechterkant van de orginele etc.. dat is toch veel mooier man!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
DriverD schreef:Vandaag naar Francemobile (vroeger: Citrorama) in Rheinberg geweest. Op de terugweg ff het gas ingetrapt:
![]()
http://www.mijnalbum.nl/Album=EADJC6ZK
Hoe vind je deze dan, 160 in zijn 3!!!!
gr
harry






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:
Even fftopic een vraagje over dat ‘lapje’ rechts onder op de foto, boven de choke(?). Heb ik ook bij mijn dame, maar ik dacht altijd dat een vorige eigenaar daar een beschadiging had willen repareren met een ‘lapje’. Blijkt dus zo te horen!? Wat doet dat daar? Is dat alleen maar om bij een handbak de versnellingen te laten zien? Hadden ze dat dan niet mooier kunnen doen bij een BVH?
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat “lapje” boven de choke is bij een half-automaat standaard. Bij een handgeschakelde DS staat hier het schakelschema (4-bak of 5-bak).
Bij een half-automaat is dat niet nodig: daarbij zie je het schakelschema onder de pook, op de console.
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat “lapje"is overigens wel van metaal en wordt gebruikt om de console bovenop de stuurkolom in te haken in het dashboard…........
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Metaal met een kunstleren lapje er overheen.
Citroen!