terug uit Frankrijk
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 06 mei 2008 04:35 PM

Even een week met de GSA op LPG door naar en in Frankrijk geweest en een probleemloze 2875 km erbij getikt. Ervaringen: matig LPG te verkrijgen. Vooral op de snelweg en dan ook niet overal. Total motorolie (15w40) is in de grote supermarkten erg goedkoop. 5L onder de 15 euro!
Qua GS/A’s. Ik heb er slechts 1 rijdende gezien in Vichy. Een Gris Nacre met een oude opa die net boven het stuur uitkwam. En dan nog een GS bij een garage aan de weg. Het aantal Cx-en is iets groter. Die staan her en der nog in tuinen en een enkele rijdende. Verontrustend vind ik het aantal C6-en. Ik heb er slechts 1 gezien! En aan de kilometerstand kan je zien dat ik aardig heb rondgestuurd.
De C-matic heeft zich prima gehouden maar op de echte hellingen is het toch wel langzaam omhoog gaan. Je moet al vlot terug naar de 2e versnelling. Wellicht dat dit met een handgeschakelde wat makkelijker en vlotter gaat?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 06 mei 2008 05:07 PM
  [ # 1 ]

Onze GSA met 1129 motor ging op redelijk stijle heuvels op de autobaan met volle bepakking redelijk omhoog. In de 4 ging soms wel maar vaker niet. In de 3 ging het allemaal zonder probleem maar de motor moest wel rond de 4500 - 5000 toeren draaien om een beetje snelheid te houden. Verder in de bergweggetjes natuurlijk helemaal geweldig. Haarspeldbochten moetsen wel in de 1 maar kon wel doorschakelen naar de 2.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 mei 2008 05:08 PM
  [ # 2 ]

Gek, mijn ervaringen zijn juist tegenovergesteld. Bij de meeste suppermarkten hebben ze LPG, ik heb in jaren nooit een enkele kilometer op benzine hoeven rijden. En ik ben met de C-matic zelfs met een caravan er achter naar Normandië geweest, ik kan niet zeggen dat het vlot ging, maar het ging beter dan verwacht!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 mei 2008 03:18 AM
  [ # 3 ]

Met de GS X3 race je zo de Mont Ventoux op. Lekker scheuren door die bochtjes! Cool

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 mei 2008 10:54 AM
  [ # 4 ]

ANWB heeft toch gidsen waarin alle adressen staan waar je gas kan krijgen. Of was dat alleen maar jaren geleden?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook