1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
afstellen ontsteking 19P
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 06 mei 2008 05:57 PM

nou, citrobomile was wat, mooie dingen gezien.


thuisgekomen direct mn hoofd onder de kap gestoken.

Ik zou heel graag de ontsteking juist zetten maar kan het 0-punt gat in het vliegwiel niet vinden.

tips?


dank!

.komma

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 06 mei 2008 11:59 PM
  [ # 1 ]

ff zoeken, is veel over geschreven…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 mei 2008 05:11 PM
  [ # 2 ]

Zit onder de beugel waar de dynamo op zit. Je kan het gat op het gevoel proberen te vinden, ik haal meestal de dynamo eraf.

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 07 mei 2008 05:42 PM
  [ # 3 ]

Mmm, ik heb een oud type met remplaat. onder de dynamo kom ik die gigantische klauw tegen. verder eronder is alles zwart (sry), en er weinig ruimte om te voelen.

zit ie van voor naar achter of andersom? (ik dacht vanuit het blok naar voren).

echter:
denk erover eerste bougie eruit te trekken, en dan vanaf hoogste punt iets terug te draaien. Mag dat?

een groet,

.komma

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 mei 2008 05:55 PM
  [ # 4 ]

Heeft de ID het oude (3 hoofdlagers) of het nieuwe (5 hoofdlagers) blok?

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 07 mei 2008 06:10 PM
  [ # 5 ]

ik heb t ding nog niet uit elkaar gehad..  Rolling Eyes  maar. . .


de ontsteking zit helemaal achteraan, ik verdenk het blok ervan rond 62 te zijn.

foto van voor al het sleutelwerk:

.komma

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 mei 2008 06:59 PM
  [ # 6 ]

Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.

Citroen!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 mei 2008 12:54 AM
  [ # 7 ]

Eerste bougie eruit gedraaid, ontsteking iets voor bdp gezet. en mezelf toen afgevraagd hoe ik kan weten of dit de 1e of de 2e slag is.
ik ga morgen proberen. anders draai ik de bedrading 2 door, dacht ik.

Als t goed is loopt ie lekker, anders knalt de hele straat wakker. klopt deze redenering?

.komma

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2008 01:22 AM
  [ # 8 ]

Bij de TA zit er in elk geval wel zo’n gat, dus het lijkt me stug dat dit er bij een DS dan niet in zou zitten…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 mei 2008 01:30 AM
  [ # 9 ]
DriverD schreef:

Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.

Dat zit er zeker! Onder de dynamo ergens. O ja: Gebruik een boortje als pen: mocht je het vergeten te verwijderen dan breekt een boortje gewoon af als je de motor start, terwijl een stalen pen van bv een bout gewoon zal verbuigen en het vliegwiel zal blokkeren…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 08 mei 2008 01:32 AM
  [ # 10 ]
Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 mei 2008 02:25 AM
  [ # 11 ]

zit ie in het blok, dus naar voren toe in het vliegwiel.


of in de bak/bellhouse, naar achterin richting blok?

.komma

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 08 mei 2008 09:29 AM
  [ # 12 ]

Dat gat zit in het koppelingshuis en loopt van buiten naar binnen. Niet van voor naar achter of van achter naar voor. Onder een hoek van ongeveer 60 graden.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 mei 2008 11:42 AM
  [ # 13 ]

ah!  Cool 


Zo had ik het nog niet bekeken.

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2008 11:46 AM
  [ # 14 ]
waterman771 schreef:
DriverD schreef:

Ok, dat is het oude blok. Weet niet of daar ook een gat voor de ontstekingsafstelling voor in het blok zit.

Dat zit er zeker! Onder de dynamo ergens. O ja: Gebruik een boortje als pen: mocht je het vergeten te verwijderen dan breekt een boortje gewoon af als je de motor start, terwijl een stalen pen van bv een bout gewoon zal verbuigen en het vliegwiel zal blokkeren…..

of maak/neem een pen en bind met een touwtje je contactsleutel aan die pen vast!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 mei 2008 12:22 PM
  [ # 15 ]

Aan de andere kant, als een boortje toch gaat buigen krijg je het er verdomde moeilijk weer uit! (weet ik uit evaring….  Surprisedops: )

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook