Ik ben er ff helemaal klaar mee met deze klote auto.
Ding rijdt fantastisch maar lekt nu dus beetje moterolie via de krukas keering. Ik neem mijn besluit zaterdag. Maaar doe een goed bod en hij is voor jou. (geld tot a.s. zaterdag)
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
10 euro voor de gasinstalatie
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
This jouw niet gegund BX rijden !
Veel plezier met de aankomende auto (Benz toch?)!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Als het een beetje is gewoon laten lekken en ooit eens vervangen over een jaartje ofzo. Je oliepeil goed in de gaten houden en de keerring vervangen als je weer zin hebt om eraan te sleutelen en overtuigd bent dat je de auto wilt houden
waarom heb je die keerring niet gelijk meegenomen dan ?? als ik de bak achter mijn auto verwijder, en ook de distribiutie !!! gaat er gelijk een nieuwe keerring in. Zeker omdat je die rommel niet dagelijks loshaald normaal
Maaruh, je hebt een goedje dat keerringen weer kan afdichten die verstijfd zijn, doordat deze weer soepel worden maakt. weet niet hoe het heet zo snel, maar werkt prima. Hebben het al meerdere keren gebruikt op het werk. Als de keerring echt stuk is heeft het geen nut, alleen als hij verstijft is. Effe rondvragen bij de automaterialen boer, en gewoon proberen. zowiezo voor al je andere keerringen kan het geen kwaad dan
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:waarom heb je die keerring niet gelijk meegenomen dan ?? als ik de bak achter mijn auto verwijder, en ook de distribiutie !!! gaat er gelijk een nieuwe keerring in. Zeker omdat je die rommel niet dagelijks loshaald normaal
Ik heb inmiddels 3 keer een koppeling vervangen, en nu dus 1 keer een automaatbak en nooit de krukaskeerring vervangen. Ook nooit gezeik gehad daarna (lees: lekkende keerring). Leuke discussie kan je daar natuurlijk over voeren, maar punt is dat het kreng nu vrij stevig lekt. Ik baal er iig van, en Willem had vanavond ook een substantiele hoeveelheid snacks nodig om over zijn verdriet heen te komen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, ik heb inmiddels van een 1.4i 2x, van een 2.08V XM 1x, van een BX 1.6i 3x, van een 1.9gti 3x en van een 16V 1x de koppeling vervangen, en zelfs nog nooit een keerring vervangen, ook die van het diff niet. En dat altijd nog ongestraft tot nu toe, bij mijn eigen meende ik een lekkage te hebben, maar dat bleek een Hoax van mijn eigen beest.
Alleen wanneer je een indicatie hebt dat het is is moet je het natuurlijk altijd doen. Maar misschien werkt dat spul dat Vortex noemt wel, gewoon proberen, baat het niet, dan ben je hooguit een tientje ofzo kwijt, het is de moeite zeker waard. Wel jammer man, ik kan me voorstellen dat je zo zwaar de lol van het alles kwijtraakt, maar als je gaat verkondigen dat je benz gaat rijden kan ik mee voorstellen dat zo’n beest weer spontaan incontinent wordt ze hebben toch ergens op de een of andere manier een ziel die maffe bakken.
Maak ik eergisteren een afspraak voor de APK voor mijn 16V begint dat ding ineens als een idioot te stotteren op LPG, doet de kachelventilator het niet meer en loopt de ABS te mieren maar zo makkelijk komt ze er niet vanaf! ik kijk wel of het ineens goed komt met de APK en anders wordt het weer een vrije dag opofferen om eea op orde te krijgen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Tsja, ik heb inmiddels van een 1.4i 2x, van een 2.08V XM 1x, van een BX 1.6i 3x, van een 1.9gti 3x en van een 16V 1x de koppeling vervangen, en zelfs nog nooit een keerring vervangen, ook die van het diff niet. En dat altijd nog ongestraft tot nu toe, bij mijn eigen meende ik een lekkage te hebben, maar dat bleek een Hoax van mijn eigen beest.
Proves my point.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik heb recentelijk deze keerring zo stuk gezien, dat de auto echt drupt dus na een flinke rit, bij twee auto’s die beiden in een recent verleden een veel te hete motor hadden gehad. Volgens mijn garagist gaan die keerringen dan ook niet zomaar stuk, dus wellicht is dat ook met de Gti aan de hand geweest.
Dat zou kunnen, want er zijn een aantal pogingen ondernomen om de auto fatsoenlijk te ontluchten. Waarbij de eerste paar pogingen wegens dolle nippels niet al te vruchtbaar waren.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Goed ik heb een besluit genomen. Dit keer langer over ged8 dan 5 minuten. Kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen dit ding naar de sloop te doen. Dus ze gaat naar de garage. Lj en ik doen het iig niet meer. Wij snacken alleen nog.
Maar ff ontopic
Wat gaat er gebeuren?
- nwe d-riem
- nwe koelslangen
- nwe radiotor
- gas stekkers degelijk bevestigen
- automaat correct af stellen
- nwe keerringen
verse bak- en moter olie uiteraard en alles wat erbij hoort.
Verder rest alleen maar te bidden dat het eindelijk goed komt. Anders word ik echt gek van die klote hokken.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Hoi Willem,
Ruik of voel eens aan de olie die lekt. Indien je mororoliepeil niet daalt is het namelijk zeer goed mogelijk dat de keerring van de bak lekt. Vooral ook omdat hij hiervoor geen olie lekte!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
het verschil tussen ATF en motorolie is wel duidelijk, zeker als de bak er net onder zit. dan is de olie nog mooi rood namelijk van de bak. dus dat zie je in 1 oog opslag
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Nou de KKE mobiel is bij de garage.
Ding wordt helemaal onder handen genomen op motorisch gebeid. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst en hoop dat ik eindelijk kan genieten van deze “intressante” auto.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Je zult ondertussen wel een lopende rekening hebben daar , maar nog even en dan kun je heerlijk goedkoop bx-rijden.