10 van de 39
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTI automaat (operatie red LPM deel 274 geslaagd)
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9071

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 september 2008 12:40 AM
  [ # 136 ]

Hier heb ik gewoon geen woorden voor!

Je stopt er zoveel geld, zoveel energie in. Steeds is er weer wat. Onvoorstelbaar! Shocked

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 851

Gepost: 11 september 2008 01:09 AM
  [ # 137 ]

Ik snap niet hoe je zo veel ongeluk met een auto kan hebben, dit is echt onvoorstelbaar Shocked .

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 11 september 2008 01:18 AM
  [ # 138 ]
Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2008 08:49 PM
  [ # 139 ]

Wat een pech Sad

Ik weet niet wat het gaat kosten en wat je kan besteden, maar als je het kan betalen heb je denk ik eigenlijk niet veel keuze. Anders is de rest weggegooid geld Confused

Je moet het ook zo zien, alles wat gedaan is wordt die alleen maar beter van, en er is steeds minder kans dat er nog iets stuk gaat.
Succes er mee iig!

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 11 september 2008 11:23 PM
  [ # 140 ]

Ben vandaag nog bezig geweest met de gasbak. Bij de garage een compressietest gedaan. Alle bougies eruit en dan zo’n meter op de plek van de bougies. Er was zowaar geen compressieverlies. Wat wel opvallend was aan de 1ste 2de cilinder is dat die vol stonden met benzine. Op het moment dat ik dan dus wil starten komt er allemaal pure benzine uit. Ik denk dus ook een probleem met de injectoren. Hoe het precies zit weet ik niet. Maar er worden dus 2 cilinders verzopen. Geen wonder dat die dan geen goede vonk krijgt en niet wil aanslaan. Ding hebben we 1 maal aan de praat gekregen en ding liep op 2 cilinders. 1 voordeel het hoeft dus geen lekke koppakking te zijn maar eerst maar een compressietest doen als de injectorrail vervangen is. Tenminste ik denk dat het is. Als jullie er een mening over hebben hoor ik het graag.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Gepost: 12 september 2008 01:21 AM
  [ # 141 ]

Vervuilde injectoren kan best, maar dan echt blijven geven vind ik raar, zeker als het plotseling komt(kan altijd uiteraard)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 september 2008 03:07 AM
  [ # 142 ]

En hoe verklaar je dan die olieplas?

Profiel  

Gepost: 12 september 2008 03:11 AM
  [ # 143 ]

mm, die zal ook wel van ergens komen ja

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 september 2008 08:32 PM
  [ # 144 ]

Ik kan me in elk geval de emotie van BX19TZI heel goed voorstellen. Hoezeer ik ook van de BX hou, ik weet zelf niet of ik in zo’n situatie er nog veel vertrouwen in zou hebben. Misschien een kwestie van bad karma? Van de BX, wel te verstaan.  Sad

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 14 september 2008 01:06 PM
  [ # 145 ]
mpostma schreef:

En hoe verklaar je dan die olieplas?

Zeer gore Lhm denk ik aan. Rolling Eyes  Ik wacht het eerst maar af tot de auto hier weer even voor de deur staat en dat ik even van kan genieten.
Maja ik laat de lhm ook maar verversen dan. Nu moet ook echt alles goed gebeuren. Hopenlijk kan ik dat ooit eens genieten van dit hok. Ik heb de auto nu ruim 4 maanden en nog geen 1000 km gereden. Confused

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 14 september 2008 10:07 PM
  [ # 146 ]

doordat je op gas rijd, worden de injectoren weinig gebruikt. hierdoor kan het gebeuren dat ie bv na een start de injector of injectoren open blijven staan door vuil of puur omdat ze te weinig gebruikt worden. is geen nieuwtje meer.

Injectoren ultrasoon laten reinigen (kosta ongeveer 20 euro per injector) en dan nog maar eens proberen.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 15 september 2008 03:41 PM
  [ # 147 ]
vortex schreef:

doordat je op gas rijd, worden de injectoren weinig gebruikt. hierdoor kan het gebeuren dat ie bv na een start de injector of injectoren open blijven staan door vuil of puur omdat ze te weinig gebruikt worden. is geen nieuwtje meer.

Injectoren ultrasoon laten reinigen (kosta ongeveer 20 euro per injector) en dan nog maar eens proberen.

Nee er komt een compleet nieuwe injectorrail op. Als ik iets doe dan moet het goed. Maja zal wel weer gruwelijk lang duren voordat ik hem binnen krijg.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6174

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 15 september 2008 03:45 PM
  [ # 148 ]
BX19TZI schreef:
vortex schreef:

Nee er komt een compleet nieuwe injectorrail op. Als ik iets doe dan moet het goed. Maja zal wel weer gruwelijk lang duren voordat ik hem binnen krijg.

Ik zou ze toch eerst eens laten reinigen. Kost je de kop niet en dan weet je weer wat meer.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 15 september 2008 05:01 PM
  [ # 149 ]

Nieuwe injectorrail met nieuwe injectors? Goed beschouwd is er met de injectorrail niks mis, alleen de injectoren zijn verdacht. Ik zou me dan daar ook op concentreren.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 18 september 2008 07:48 PM
  [ # 150 ]
mpostma schreef:

Nieuwe injectorrail met nieuwe injectors? Goed beschouwd is er met de injectorrail niks mis, alleen de injectoren zijn verdacht. Ik zou me dan daar ook op concentreren.

Beiden zijn inmiddels vervangen. Maar zonder gewenst resultaat. De injectoren blijven maar open staan. Ik denk dat het dan aan de aansturing ligt. Wie heeft een idee wat het is. Zou het de computer van de auto kunnen zijn dat die het verkeerde signaal afgeeft? Wordt iig wederom vervolgd. Een gebed zonder eind zullen we maar zeggen. Wink

Profiel  

10 van de 39
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook