



























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hier heb ik gewoon geen woorden voor!
Je stopt er zoveel geld, zoveel energie in. Steeds is er weer wat. Onvoorstelbaar!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik snap niet hoe je zo veel ongeluk met een auto kan hebben, dit is echt onvoorstelbaar .
Koop toch een BX 14!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat een pech
Ik weet niet wat het gaat kosten en wat je kan besteden, maar als je het kan betalen heb je denk ik eigenlijk niet veel keuze. Anders is de rest weggegooid geld
Je moet het ook zo zien, alles wat gedaan is wordt die alleen maar beter van, en er is steeds minder kans dat er nog iets stuk gaat.
Succes er mee iig!
Ben vandaag nog bezig geweest met de gasbak. Bij de garage een compressietest gedaan. Alle bougies eruit en dan zo’n meter op de plek van de bougies. Er was zowaar geen compressieverlies. Wat wel opvallend was aan de 1ste 2de cilinder is dat die vol stonden met benzine. Op het moment dat ik dan dus wil starten komt er allemaal pure benzine uit. Ik denk dus ook een probleem met de injectoren. Hoe het precies zit weet ik niet. Maar er worden dus 2 cilinders verzopen. Geen wonder dat die dan geen goede vonk krijgt en niet wil aanslaan. Ding hebben we 1 maal aan de praat gekregen en ding liep op 2 cilinders. 1 voordeel het hoeft dus geen lekke koppakking te zijn maar eerst maar een compressietest doen als de injectorrail vervangen is. Tenminste ik denk dat het is. Als jullie er een mening over hebben hoor ik het graag.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Vervuilde injectoren kan best, maar dan echt blijven geven vind ik raar, zeker als het plotseling komt(kan altijd uiteraard)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
En hoe verklaar je dan die olieplas?





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mm, die zal ook wel van ergens komen ja
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik kan me in elk geval de emotie van BX19TZI heel goed voorstellen. Hoezeer ik ook van de BX hou, ik weet zelf niet of ik in zo’n situatie er nog veel vertrouwen in zou hebben. Misschien een kwestie van bad karma? Van de BX, wel te verstaan.
mpostma schreef:En hoe verklaar je dan die olieplas?
Zeer gore Lhm denk ik aan. Ik wacht het eerst maar af tot de auto hier weer even voor de deur staat en dat ik even van kan genieten.
Maja ik laat de lhm ook maar verversen dan. Nu moet ook echt alles goed gebeuren. Hopenlijk kan ik dat ooit eens genieten van dit hok. Ik heb de auto nu ruim 4 maanden en nog geen 1000 km gereden.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
doordat je op gas rijd, worden de injectoren weinig gebruikt. hierdoor kan het gebeuren dat ie bv na een start de injector of injectoren open blijven staan door vuil of puur omdat ze te weinig gebruikt worden. is geen nieuwtje meer.
Injectoren ultrasoon laten reinigen (kosta ongeveer 20 euro per injector) en dan nog maar eens proberen.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:doordat je op gas rijd, worden de injectoren weinig gebruikt. hierdoor kan het gebeuren dat ie bv na een start de injector of injectoren open blijven staan door vuil of puur omdat ze te weinig gebruikt worden. is geen nieuwtje meer.
Injectoren ultrasoon laten reinigen (kosta ongeveer 20 euro per injector) en dan nog maar eens proberen.
Nee er komt een compleet nieuwe injectorrail op. Als ik iets doe dan moet het goed. Maja zal wel weer gruwelijk lang duren voordat ik hem binnen krijg.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

























Totaal aantal Berichten: 6174
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
BX19TZI schreef:vortex schreef:doordat je op gas rijd, worden de injectoren weinig gebruikt. hierdoor kan het gebeuren dat ie bv na een start de injector of injectoren open blijven staan door vuil of puur omdat ze te weinig gebruikt worden. is geen nieuwtje meer.
Injectoren ultrasoon laten reinigen (kosta ongeveer 20 euro per injector) en dan nog maar eens proberen.
Nee er komt een compleet nieuwe injectorrail op. Als ik iets doe dan moet het goed. Maja zal wel weer gruwelijk lang duren voordat ik hem binnen krijg.
Ik zou ze toch eerst eens laten reinigen. Kost je de kop niet en dan weet je weer wat meer.
Nieuwe injectorrail met nieuwe injectors? Goed beschouwd is er met de injectorrail niks mis, alleen de injectoren zijn verdacht. Ik zou me dan daar ook op concentreren.
mpostma schreef:Nieuwe injectorrail met nieuwe injectors? Goed beschouwd is er met de injectorrail niks mis, alleen de injectoren zijn verdacht. Ik zou me dan daar ook op concentreren.
Beiden zijn inmiddels vervangen. Maar zonder gewenst resultaat. De injectoren blijven maar open staan. Ik denk dat het dan aan de aansturing ligt. Wie heeft een idee wat het is. Zou het de computer van de auto kunnen zijn dat die het verkeerde signaal afgeeft? Wordt iig wederom vervolgd. Een gebed zonder eind zullen we maar zeggen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.