2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTI automaat (operatie red LPM deel 274 geslaagd)
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 juni 2008 02:21 AM
  [ # 16 ]

Dat spreekt voor zich, anders kom ik niet eens opdagen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juni 2008 11:53 AM
  [ # 17 ]

thuis gekomen? Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 05 juni 2008 09:56 PM
  [ # 18 ]

Goed ik ben thuisgekomen. Maar net moest ik haar achterlaten in de garage. Ik zeg wat een hoer*nding.

De opsomming van problemen
- auto koelt niet
- fussee rechtsvoor wil niet vast (maximaal klapperen)
- kokende moter
- dynamo dood (heel zwak nog)
- accu dood (loopt op laatste adem)
- automaat gaat niet in de 4de versnelling. Wat kan dit zijn. Wie o wie helpt me!! Er staat ook 1 2 3 op de automatsisch bak en de pook komt alleen bij 3. 1 en 2 lukt dus niet. Auto weigert naar 4de versnelling te gaan. Hoe stel is dat af of is de bak verrot?

Hoe dan ook tot woensdag moet ik w8en wat de garage er van zegt. Sad

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 05 juni 2008 11:54 PM
  [ # 19 ]

Nou volgensmij heb je zo juist de volgende rampebak gekocht veel succes met repareren D D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 juni 2008 12:26 AM
  [ # 20 ]
BX19TZI schreef:

Goed ik ben thuisgekomen. Maar net moest ik haar achterlaten in de garage. Ik zeg wat een hoer*nding.

De opsomming van problemen
- auto koelt niet
- fussee rechtsvoor wil niet vast (maximaal klapperen)
- kokende motor
- dynamo dood (heel zwak nog)
- accu dood (loopt op laatste adem)
- automaat gaat niet in de 4de versnelling. Wat kan dit zijn. Wie o wie helpt me!! Er staat ook 1 2 3 op de automatsisch bak en de pook komt alleen bij 3. 1 en 2 lukt dus niet. Auto weigert naar 4de versnelling te gaan. Hoe stel is dat af of is de bak verrot?

Hoe dan ook tot woensdag moet ik w8en wat de garage er van zegt. Sad

Dat is óók kansloos, zeg…  nono
Succes en veel wijsheid… Rolling Eyes

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 juni 2008 01:45 AM
  [ # 21 ]

Ehh heren misschien heb ik wat meer een tips en ideeen.

Want dat ik een rampenbak heb gekocht wist ik sinds vanmiddag al. Twisted Evil


Ik zeg hoerending!!!
Btw kickdown is ook echt intressant moet ik zeggen.
Rij ik gister @ de snelweg maximaal 80. Want ik rij met kansloze fusee. Ik wil iets gas geven om vrachtwagen in te halen schakelt dat ding in ene weer terug naar de 1 dus dat heeft me doen besluiten om weer achter de vrachtwagen te gaan hangen.

Ik zeg 4de vesrsnelling 4 life!! Rolling Eyes

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 06 juni 2008 09:51 AM
  [ # 22 ]

hoe flik je he toch steeds weer henk, alsof je ze aantrekt Laughing

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 juni 2008 07:14 PM
  [ # 23 ]

Jezus wat een pech heb je toch!

Succes ermee!

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 juni 2008 09:05 PM
  [ # 24 ]

Lekker koppig automaatje, blijkbaar. Hoe oud is de automaatvloeistof die erin zit? Enne, stomme vraag misschien omdat ik zelf nooit een BX automaat heb gehad, maar stel je die automaat ook bij mbv van zo’n kabeltje? Valt daar misschien nog wat mee bij te stellen?  Confused
En verliest ze geen koelvloeistof? Radiator is niet geblokkeerd t.o.v rijwind? Slaat de fan wel aan zodra de temp. te hoog wordt? Misschien een hoop vragen, puur voor de beeldvorming.  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 juni 2008 09:13 PM
  [ # 25 ]

Als het goed is ga ik vanavond even kijken naar dit hok. Ik denk zelf een combinatie van: niet goed ontlucht en een weigerend thermocontact. Wat betreft de automaat is het nog even gissen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 juni 2008 09:14 PM
  [ # 26 ]

Hoe krijg je het voor elkaar??  Shocked

Probleembak nummer zoveel…......


Nou, in ieder geval veel succes ermee!  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 juni 2008 09:17 PM
  [ # 27 ]

Ach, de presentatie door ons beiden laat het kanslozer lijken dan het daadwerkelijk is. Maar goed, daar houden we van Laughing .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 06 juni 2008 10:01 PM
  [ # 28 ]

Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 07 juni 2008 02:23 AM
  [ # 29 ]

over de automaatbak: controleer de kickdown kabel is.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 07 juni 2008 09:40 PM
  [ # 30 ]
beek3762 schreef:

Het probleem wordt voornamelijk veroorzaakt doordat de meesten denken voor 150 tot 300 euro een zeer goede auto te kopen, tenminste dat is de verwachting.
Uit jarenlange ervaring weet ik dat goede BX-en voor minder dan 300 euro toevalstreffers zijn. Meestal is er een reden waarom ze zo goedkoop zijn. Als het een goede betrof dan had de verkoper dat ook door en vroeg er, terecht, meer voor.

Ik heb 450 voor de bx betaald heren. En ik vind het abvsoluut niet erg om onderhoud te geven aan de auto’s. Wat dat betreft ken jij mij dus helemaal niet dus in mijn ogen is het slap geleuter van je.

Wat ik verwacht is eerlijkheid. Problemen hebben is helemaal niet erg. Als je maar eerlijk verteld wat er is.
Ding gaat nu 11 juni alsnog voor de apk. Daar gaat die doorkomen en ik ga van deze auto genieten. Exclamation
Met die achterlijke benzine prijzen is die beslissing snel gemaakt. Smile

Magoed we wachten woensdag maar af.
Die automaatbak heb ik trouwens de kickdown kabel goed afgesteld. Kickdown is ook prima nu. Alleen de pook moet afgesteld worden. Want ik denk dat volgens de huidige instelling de auto niet naar de 4 mag. Dat wordt geblokkeerd. Maja afwachten.

En idd het is een kansloos hok, maar daar wil ik verandering in gaan brengen. Laughing
Volgens mij ben ik ook een beetje een bx redder. Ik koop elke keer een rampenbak, knap hem helemaal op en vervolgens verkoop ik ze voor een prikkie. Sad

Dat doe ik ook vanaf nu niet meer. Dit is voorlopig ook de laatste BX die ik gekocht heb.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
2 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook