Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
BX19TZI schreef:
De kuchtmassameter
Die houwen we erin!
Ik heb die dingen altijd al een mooi excuus voor vage klachten gevonden… Maar deze pun is té mooi!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Citroenbx schreef:@ Maarten, daarom zeg ik, scoop eraan, kan je het beeld zien van ALLE sensoren en actuatoren.
(En nee, niet zoon kasje van Citroën, maar een fatsoendelijke)
Tuurlijk, ik ook.
Maar niet iedereen heeft zo’n ding, (of 2)
De garage staat niet ter discussie hier. Ik vind het een zeer goede garage en de beste man weet ook echt wat die doet. Dit is alleen zo’n ongeloofelijke zeur BX dat we er allemaal gek van worden.
De gasinstallatie is ook echt door teun beun gedaan. (nee niet mssl= raoul) Daar betaal ik nu de prijs voor. Het is gewoon echt een hondenhok. Maar als dit eenmaal achter de rug hoop ik blij te zijn met het hondenhok. Dan kunnen we in ieder geval weer even voorruit. Hoop ik…..
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
BX19TZI schreef:De garage staat niet ter discussie hier. Ik vind het een zeer goede garage en de beste man weet ook echt wat die doet. Dit is alleen zo’n ongeloofelijke zeur BX dat we er allemaal gek van worden.
De gasinstallatie is ook echt door teun beun gedaan. (nee niet mssl= raoul) Daar betaal ik nu de prijs voor. Het is gewoon echt een hondenhok. Maar als dit eenmaal achter de rug hoop ik blij te zijn met het hondenhok. Dan kunnen we in ieder geval weer even voorruit. Hoop ik…..
carglass repareert…...carglass vervangt!
Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar dat zal dan uiteindelijk wel
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
code 52 is mengselregeling. tenminste @ mijn zx en die heeft zelfde blok
Mechuccio schreef:BX19TZI schreef:De garage staat niet ter discussie hier. Ik vind het een zeer goede garage en de beste man weet ook echt wat die doet. Dit is alleen zo’n ongeloofelijke zeur BX dat we er allemaal gek van worden.
carglass repareert…...carglass vervangt!
Ik hoop dat het allemaal goed komt, maar dat zal dan uiteindelijk wel
sluikreclame?
Dat het probleem in de LPG installatie zit is nu wel zeker. Nu hij het gewoon doet als je de LPG eraf gehaalt hebt.
BX19TZI schreef:Kreng weer aan de kast gezet en uitgelezen.
De foucodes waren 33 en 52 volgens mij.
De kuchtmassameter en nog 1 die we niet wisten. Nu werd wel ineens de gaskleppositiemeter herkend en die was goed ook.Ik was echt alleen maar verbaasd.
Goed nu eerst even die luchtmassameter vervangen en opnieuw uitlezen dat kreng.
Beste BX19TZI,
Even een paar dingen voor de juiste sfeer:
1) ik hoop echt dat je er uit gaat komen met deze machine zonder meer kosten te hoeven maken
2) ik zal het niet meer over je garage hebben
3) ik zeg dit niet uit betweterigheid maar uit een poging om onnodige kosten en een mogelijke teleurstelling te voorkomen, als je denkt aan een nieuwe luchtmeter kopen.
Ik heb al heel wat van die luchtmeters in mijn handen gehad en uitgewisseld en doorgemeten en schoongemaakt met alcohol en wattenstaafjes, maar nog nooit iets aan die dingen kunnen vinden. En ja Monsieur CitroenBX, zelfs uitgebreid op de scope getest: zo glad als een aal altijd. Kortom ik acht de kans op enig resultaat door het vervangen van de luchtmeter erg klein en ik kan me zo voorstellen dat die dingen duurder zijn dan de auto zeg maar, mja das eigenlijk geen argument.
Het zit volgens mij eerder weer in overgangsweerstanden van stekkerverbindingen in kabelbomen of, zoals mighty RoelT iedere keer weer zegt: de stekker op de luchtmeter zelf. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar wat ze nou precies aan je kabelboom hebben vervangen / veranderd.
Daarnaast ben ik het ongelooflijk eens met Monsieur CitroenBX dat een foutcode die de ECU uitspuugt helemaal niet hoeft te betekenen dat het betreffende onderdeel niet werkt. Wat dat betreft zijn onze auto’s van een te jonge generatie qua automatisering. Het is naar mijn idee het beste te interpreteren als : probeer daar eens wat mee te doen en kijk of het over is.
Ik heb bijvoorbeeld een jaar rondgereden met zeer regelmatige meldingen van “klopsensor” en “lambdaregeling uit bereik” en “luchtmeter"en je kunt ze allemaal eigenlijk wel verzinnen. Bleek dus een stekkerverbinding in de kabelboom naar de ECU te zijn. Nou betekent dat natuurlijk niet dat alle problemen bij iedereen hetzelfde zijn, maar ik wil alleen aangeven dat het economisch verstandig is en bovendien mogelijk ook veel effectiever, om even een aantal zaken om de melding heen te controleren en doormeten tussen sensor en ECU bijvoorbeeld, alvorens nieuwe spullen te gaan kopen, analoog aan je activiteiten rondom het vollopen van een cilinder zeg maar.
Succes ermee!
Trouwens, als je hem aan de praat krijgt, kom je dan zaterdag naar de Technische Meeting in Bunnik van de club? Ik ben nu weel erg nieuwsgierig geworden naar je kwelgeest. Het zal wel een vrouwlijke zijn hihihihihihihihi.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij staan die luchtmassameters van de GTi’s bekend dat ze nog wel eens stuk zijn
Aangezien vervangen door een werkend exemplaar nog geen 5 min werk is lijkt me het zeker de moeite waard
Arjan Verkade schreef:Volgens mij staan die luchtmassameters van de GTi’s bekend dat ze nog wel eens stuk zijn
Aangezien vervangen door een werkend exemplaar nog geen 5 min werk is lijkt me het zeker de moeite waard
Als ie niet nieuw is hoe weet je dan dat ie het doet als je weer dezelfde foutmelding krijgt? Als ie wel nieuw is wat kost dat dan? Heeft iedereen die dingen op de plank liggen dan?

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Uitwisselen van een GTi waar die werkt?
Een nieuwe is duur!

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb ook nog vernomen dat die dingen bij een backfire (niet geheel ondenkbaar bij LPG) ook nog wel eens gefrituurd kunnen worden.
Aan de andere kant heeft die van mij toch ook wel aardig wat klappen voor zijn kiezen gekregen (zeker toen ik hem net had) en doet het verder nog steeds uitstekend.
Alhoewel ik me wel meen te herinneren dat Erik Vertogen hem eens heeft moeten vervangen na een backfire.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
FransTBX schreef:
Ik heb al heel wat van die luchtmeters in mijn handen gehad en uitgewisseld en doorgemeten en schoongemaakt met alcohol en wattenstaafjes, maar nog nooit iets aan die dingen kunnen vinden. En ja Monsieur CitroenBX, zelfs uitgebreid op de scope getest: zo glad als een aal altijd. Kortom ik acht de kans op enig resultaat door het vervangen van de luchtmeter erg klein en ik kan me zo voorstellen dat die dingen duurder zijn dan de auto zeg maar, mja das eigenlijk geen argument.
Het zit volgens mij eerder weer in overgangsweerstanden van stekkerverbindingen in kabelbomen of, zoals mighty RoelT iedere keer weer zegt: de stekker op de luchtmeter zelf..
Hier ben ik het mee eens, Ik heb de pinnetjes een beetje gedraaid met een punttang en de kant die er op schuift wat dicht gebogen, en natuurlijk alles goed schoongemaakt. Al een half jaar geen foutcode gehad. ( ik kreeg ook altijd 33 samen met 52.
@ fransTBX Je mag altijd klagen en of je menig geven hoor. De auto drijft me tot waarzin. Verder ben ik niet erg snel van mensen onder de indruk. Dus doe wat jij wilt. Mij maakt het in ieder geval weinig uit. Ik ben allang blij met je hulp via het forum.
Maargoed om weer even terug te komen op het hondenhok. Wat ik dan niet snap is dat de auto wel prima rijdt op peut maar niet stationair loopt als de gasinstallatie is aangesloten.
Vervolgens hadden ze dus gister alles losgehaald. Wordt ineens de gaskleppositiemeter weer herkend en loopt het hok prima stationair. Maar als je gas wilt geven valt die dus dood.
Ben ik de enige die dit vreemd vind of hoort dit nou eenmaal bij het ‘maandagmorgenproject’ dat de bx eigenlijk is?
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ach Willem, bij mijn andere hobby-auto’s (Volkswagens) is het contactblokje achter het contactslot een bekende piraat. Nadeel daarvan is dat die nogal onvoorspelbaar in de storing gaat als-ie eenmaal gaat, en dan vooral symptomen veroorzaken die je doet zoeken op heel andere plekken.
Dat er iets is dat het de ene keer wél, en de andere keer dan weer niet doet verbaast me dus niet. Wel denk ik dat morrelen aan (tandjes in) stekkerverbindingen zeker verschil kan uitmaken. De K-Jetronic van VW heeft daar ook een reputatie in, en die injectiesystemen zijn weliswaar niet volledig gelijk, maar toch zeker tijdgenoten qua ontwikkeling?
Ik heb overigens evt nog wel een LMM van een GTI voor je liggen, als je die zou willen uitsluiten?
Succes!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Goed, weer geen steek verder na 2 dagen prutsen. We hebben de gisnalen doorgemeten en de bedrading zit goed. De signalen gaan ook echt naar de luchtmassameter en alles lijkt te werken. Er zit geloof ik nog een temp sensor in de LMM en mischien loopt die te zeuren. Maar ik geloof er bar weinig van. Ik denk dat het gewoon niet gevonden gaat worden.
Ik wil binnenkort ook een kijkje nemen bij de tzd-turbo van citrofiel. Dat ding zie ik meer heil in. De diesels zijn ook hufterproof. Magoed de garage gaat er morgen ook nog aan werken. Het gebed zonder eind zullen we maar zeggen.