Zo staat LPM er op dit moment bij.
Het rijdt zowaar erg lekker!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Wat een kansloos hok is het toch
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Van waar komt die naam trouwens? En leuke velgjes, past mooi bij de kleur van de auto:)




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Leuk kleurtje zeg!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
BunnY schreef:Van waar komt die naam trouwens? En leuke velgjes, past mooi bij de kleur van de auto:)
La Puta Madre wel een beetje opletten he
Vind het trouwens wel een lief BXje inmiddels de trut wilde gewoon even weten of Wilhelm haar wel waard was, misschien als ie haar mee genomen had naar een duur restaurant was er nooit iets mee gebeurt, of een setje mooie schoenen ofzo ervoor moeten kopen wellicht.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ah ja, van daar . Het komt allemaal terug












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor, hoop dat je er nu een tijdje plezier van mag hebben
De kleur zie je ook niet elke dag
Weinig nieuws over de auto. Ze heeft een tijdje in friesland gestaan maar daar wil ik haar deze week weer weg halen. Ik mis de automaat te veel nu.
@ patje: Welke dagen deze week is het mogelijk om mijn wagen weer op te halen? Ik hoor het graag.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Even een paar dingen over LPM. Afgezien van het feit dat de auto goddelijk rijdt zijn er inmiddels wel wat ergenissen ontstaan. De moter en de bak zijn perfect maar ik wil graag wat doen aan de volgende dingen.
Na een nacht stilstaan dan ga ik rijden met LPM en de kilometerteller zwabbeert echt ongeloofelijk. Maakt dan ook meteen heel veel herrie en de snelheid schommeld dat dat heen en weer tussen 20 km op de teller. Na 5 minuten rijden is het ineens over en werkt het prima. Wij heeft een idee?
Dan de veerpoot links achter. Tenminste van die kant komt een vreselijk piep geluid bij elke drempel. De adals zijn nieuw en goed. De auto staat keurig recht en de auto veert heerlijk. Maar wat ziou het dan kunnen zijn. Ik ga er morgen ff onderliggen want ik leen hem uit voor 3 maand. Maar ik hoop dat morgen te kunnen verhelpen. Kan het soms ook zijn dat de veerpoot stroef blijft?
Dan de reflectorplaat op de achterklep. Het ziet er wel leuk uit maar ik ben er niet zo’n fan van. Hoe zit die reflectorplaat vast? Die wil ik er morgen namelijk ook afhalen.
Verder heb ik vandaag de weestand van het dashboardverlichting gemaakt en heb de auto wat klein onderhoud gegeven.
Het is ook een mooi moment om terug te blikken omdat ik de auto nu 1 jaar heb. Ik heb in 1 jaar er nu 6000 kilometer mee gereden. In die tijd is 4 x de versnellingsbak vervangen. De laatste keer was het eindelijk wel goed en nu zit er een super bak onder. Schakelt heerlijk. Ook als die koud is. Het blok is ook onder handen genomen dus op dat gebied is de auto gewoon erg goed. Sinds februari kan ik eindelijk wat genieten van de auto en alles werkt verder prima. Stoelverwarming is een verhaal apart. Ik als leek ga daar niet aan zitten. Dat laat ik een bedrijf doen. Desnoods alle bedrading opnieuw leggen. Dat moet netjes gebeuren dus vandaar. Maar na alle ellende aan het begin ben ik nu toch redelijk tevreden met deze auto. Op de kleine ergenissen na dan. Wie kan me daarmee helpen.
Btw er komen mk1 velgen met nieuwe bandjes onder. De mk2 velgen ga ik uiteraard gebruiken voor de 16v mk2. (grijs)
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Stoelverwarming is een verhaal apart. Ik als leek ga daar niet aan zitten. Dat laat ik een bedrijf doen. Desnoods alle bedrading opnieuw leggen
De bedrading lijkt me nou niet zo moeilijk… maar wat is er dan mee?
Vreselijke piepgeluiden worden toch echt meestal veroorzaakt door rotte adals.
De km-tellerkabel kan op z’n eind zijn, maar je kunt proberen ‘m wat strakker te leggen in de motorruimte, dus scherpe bochten eruit halen. Ook kun je van bovenaf een liter olie erin gooien, dat smeert de boel weer lekker.






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De reflectorplaat zit vast met schroeven die je achter je kentekenplaat vindt. Ik had er ook een op de 16V maar vind het eigenlijk ook niet mooi.
Die ligt dus alweer maanden in de garage.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
je hebt pb
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed nieuws, maar dat mag ook wel eens na al die tijd
BX19TZI schreef:Btw er komen mk1 velgen met nieuwe bandjes onder. De mk2 velgen ga ik uiteraard gebruiken voor de 16v mk2. (grijs)
Wat is het verschil tussen mk1 en mk2 velgen?
Ik ken alleen de GTi (en Sport) velgen en de iets bredere GTi 16v velgen. 16v mk1 en mk2 toch hetzelfde qua velg?




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
kleur is verschillend
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004















Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1