Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, maar de maten zijn wel hetzelfde toch bij een 16v mk1 en 2?
Ik dacht altijd dat die kleur een keuze was en dat er ook op de mk2 de normale licht kleur geleverd was

Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
de maten zijn geloof ik wel gelijk ja
dat van die optie weet ik niet

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Arjan Verkade schreef:Oké, maar de maten zijn wel hetzelfde toch bij een 16v mk1 en 2?
Ik dacht altijd dat die kleur een keuze was en dat er ook op de mk2 de normale licht kleur geleverd was
Dat denk je waarschijnlijk doordat Citroën persfoto’s heeft gebruikt van een MK2 met MK1 velgen, dat klopt dus niet
Vandaag begonnen het pimpen van LPM>
Vanmorgen afgereit naar Erik H om daar het lederen interieur met zijpanelen op te halen. Nouja ik wil het wel ff bekeken maar na 5 seconden had ik uiteraard besloten het te kopen.
Thuis meteen begonnen aan de klus. Wat een .... klus zeg. Waar de gordel zit van de achterbank daar kon ik er gewoon niet bij met de dop en ratel aan de achterkant. (aan beide kanten die losse stukken dus, iemand tips daarvoor) Dus ik heb de bank ingebouwd en vervolging de leuning met de hoofdsteunen. Daarna heb ik alle zijpanelen geplaatst en heb ik tiptoetsen aan beide kanten ingebouwd.
Het is ongeloofelijk dat weet ik maar ik heb het allemaal zelf gedaan.
Daarna begonnen met de voorstoelen. Ik heb de zitvlakken verwijderd en heb een poging gedaan bij 1 stoel om alles los te schoreven. Maar uiteraard 1 schroef wil niet. Die schroef draait dol en ik word er knettergek van. De schroef heeft nu geen vorm meer dus ik denk dat ik er een grotere maat moet inslaan of iets dergelijks. Meerdere malen in de kruipolie gezet maar helaas geen effect. De andere stoel heb ik maar vast alle schroeven ingesmeerd met kruipolie en daar ga ik morgen met medeheld koos k eens mee aan de slag.
Morgen maak ik wel even wat foto’s van de auto. De zilvere mk1 velgen zitten er inmiddels op. En met dat leer erbij zit het er toch wel gruwelijk mooi uit.
Trouwens toen ik de achterbank omhoog deed lag er echt van alles onder. Waaronder een zaklamp en een adapter en een accu. Dat alles verpakt in een vuilniszak. Ik heb het dankbaar in de container gemikt.
@ Erik erg bedankt en ik ga genieten van mijn LPM met leer. Wat een wagen!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
De zijstukken van de achterbank haal je weg door de zijpanelen uit de kofferbak te halen. Dan zie je aan een gat waarachter de rolautomaat van de gordels zit. Daar boven zit een M6 moertje. Met een steek/ringsleuteltje 10 kun je die weghalen. Dan druk je het zijstuk bovenaan naar voren en haak je ‘m onder uit. Dat bedoelde je toch?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de tip. Het is gelukt. LPM is nu helemaal uitgerust met leer. En ik heb het gewoon zelf gedaan. Dat is echt ongeloofeloos. Die ene bout die liet los wilde heeft medeheld koos k aan mee geholpen.
De auto ziet er echt zeer chic uit nu. Het enige was ik nu niet meer heb is de stoelverwarming. Maar met leer lijkt me dat toch al niks. Heb de bedrading laten liggen want daar zie je toch niet zo veel van. Maar ik ben nu zeer tevreden met mijn LPM deluxe. De reflectorplaat heb ik ook verwijderd. Heb nog wat resten op de auto zitten van plaksel of iets dergelijks. Dat zou er dus met een fohn vanaf moeten. Daar heb ik nog ff geen zin in. Heb de kentekenplaat erop gezet en heb het daarbij maar ff gelaten voor vandaag. De auto ziet er iig weer strak uit. Buitenkant ook meteen helemaal gewassen en morgen nog ff de binnenkant.
Nou op naar naar veel rustige en probleemloze kilometers.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben benieuwd naar foto`s!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
Hier nog 1!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik ook.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik ook!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik niet!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Oeh, leren interieur. Kinky
Wel een van de mooiste interieurs die in een BX zijn geleverd!
En of dat geil is zo’n interieur.
Dat ziet er echt geweldig uit. Met deze wagen wordt het nog wel eens wat.
Nu staat die weer bij zijn vrienden bij de garage. Daar krijgt die morgen een nieuwe uitlaat en krijgt die weer een verse apk. Die verloopt de 18de van deze maand. Dus dat moest ff. Daarna de binnenkant ff uitmesten en dan komen de foto´s. Hopenlijk lukt dat nog van het weekend. Hij ziet er in ieder geval erg goed uit. Zonder reflectorplaat staat ook veel beter.

Totaal aantal Berichten: 3839
- CX 2200
- CX 2200
.......... ops:
ops:
eh…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993