Tsja
@ wouter. Bedankt voor die ehh intressante bijdrage. Persoonlijk vond ik verhaal wel intressanter dan al die puntjes.
Vandaag alleen te horen gekregen dat de auto toch iets meer mankeerde dan gehoopt. De auto lekt LHM via de stb. Dat mag dus niet.
Verdre was de uitlaatbevesteging dus niet goed en miste de einddemper. Kentekenplaat was 1 schroef niet goed meer. Kentekenplaat ging daardoor toch wat los.
Over 2 weken kon ik hem weer ophalen dus dan kan die er iig rustig aan werken. De apk verloopt de 18de. En ik kan hem vrijdagf de 19de halen. Daar kan ik wel mee leven dacht ik zo.
Ondertussen verplaatst ik me dan nog ff van a naar b met de zwarte 16 klapper. Helaas schuift dat schadeherstel wel op zo. Maar helaas niks aan te doen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
verhaal weer terugplaatsen dan?
Enfin, succes met de APK dingen.
Hoera!!!
Mijn LPM heeft weer een verse APK. Wat een fantatische wagen. Vanmiddag ga ik hem halen en ff helemaal schoonmaken. Dat komen daarna uiteraard de foto’s.
Ik begin de wagen zo langzamerhand toch echt we waarderen! Hoop gezeik gehad in het begin. Bij iedereen had die wss op de sloop beland. Maar je ziet het. De aanhouder wint. Zelfs bij een BX.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je moet laten zien wie de baas is
Zo weer ff ene update van LPM.
Vandaag had ik een sollicitatiegesprek en ik denk daar is LPM uitermate geschikt voor. Wat een wagen!! Dus ik naar de sollicitatie toe geweest alles perfect. Op de terugweg al cruisend weer naar huis. Heerlijk genieten. En verd*md wat zie ik in mijn ooghoek. De toerenteller valt naar 0. Dus daar stond ik weer eens gezellig langs de kant @ de a6 bij lelystad. De automaat schakelde netjes terug en dat werkt ook allemaal perfect. Nu is dus de BDP sensor echt dood.
Anwb gebeld en die hebben mijn auto keurig voor de deur van mijn garagebedrijf gebracht. Ze hebben mij daarna thuisgebracht. Ik zeg keurig die anwb. Morgen ff nieuwe sencor + stekker bestellen en fixen dat ding er weer verder genieten.
Btw hij had vandaag de 307.000 gepasseerd!
We gana lachend verder met deze echte soapauto!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zoals beloofd.
LPM was weer helemaal in haar element afgelopen maandag! Laat ik het netjes zeggen. Ze is liever lui dan moe!!
Wil je deze wagen als achtergrond op je pc? Klik dan onderstaande link. (of als de foto op ware grootte wilt zien natuurlijk )
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
beetje triest om een bx met panne op je blad te zetten. Dan liever een bewegende bx
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Keurig afgeleverd bij de heldengarage “Het Poolse Front” zie ik alweer.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik wist niet dat dit zelfs een katloze automaat was
Te herkennen aan het BX 19 GTi plaatje achterop.
De reddingsaktie van LPM is dan vandaag ook eindelijk weer begonnen. De BDP sensor wordt vervangen. De garage wilde de auto op de brug hebben maar dat lukt niet helemaal voordat die loopt. Maar de stekker is zo ook prima te vervangen.
Ik vroeg me dat trouwens ook af. Hoe krijg je bx omhoog zonder dat de motor loopt? Ik kan je vertellen dat de auto na een paar weken echt plat op de grond ligt. Bij een handbak bx sleep je hem gewoon een stukje in de versnelling en dan komt het systeem vanzelf op druk.
Maar dit is een automaat. Is daar ooit wat voor bedacht door de fransen?
Verder is de verwachting dat ik de auto vrijdag weer kan halen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BX19TZI schreef:Ik vroeg me dat trouwens ook af. Hoe krijg je bx omhoog zonder dat de motor loopt?
Aandrijven met een boormachine, geen idee hoe precies. Ik vermoed met een snaar
Wat is het toch ook een fantastische wagen he!
LPM weigert weer om fatsoenlijk tot leven te komen. De bdp sensor is vervangen. Met als resulaat niks.Terwijl na het doormeten nu wel weer een signaal afgeeft.
Dan maar de onstekingsmodule vervangen. Met uiteraard heel veel waardering van de wagen zelf startte ze natuurlijk niet.
De garage heeft hem vandaag dan eindelijk aan de prata gekregen. Maar hoe dat wilde ik niet horen zei de beste man. Het klonk wel zo verschrikkelijk beroerd. Dus moter afgezet en wederom niet willen starten.
Het lijkt erop dat de auto niet genoeg benzine krijgt om fatsoenlijk te lopen. Op LPG liep ze weer prima, maar aangezien de auto start op benzine is dat niet prettig te noemen. Nu krijgt de garage de auto ook niet meer gestart.
Dus probleem zoveel. Wat kan het zijn? Iets mis in de ecu? Ik heb zelf verder geen ideeen meer want nu is echt alles vervangen.
Een echte soapauto!!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Arjan Verkade schreef:Ik wist niet dat dit zelfs een katloze automaat was
Te herkennen aan het BX 19 GTi plaatje achterop.
Dat is het ook niet. Plaatjes zeggen niks over de motor. Hooguit over het bouwjaar.
@ Henk: het ding reed dan ook alweer veel te lang “goed”. Dat was de goden verzoeken natuurlijk.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005