Ik ben eigenlijk weer helemaal gezegend met dit hok. Wat een kloteding zeg.
Het arbeidsloon van de garage loopt gestaag op en we zijn nog geen steek verder. Ik ga morgen even bij de garage overleggen hoe en wat.
Maja de gedachte die door mijn hoofd gaat is: het zo goed als nieuwe gti blok eruit halen en er een 16v (dus gewoon 16v mk1 blok erin) automaat van maken.
Kan ik dan de huidige automaatbak gebruiken of kan die een 16v motor niet aan?
En de LPG die erin hangt. Kan de 16v daar dan ook op lopen op is gewoon weg geen optie? Voor alsnog zijn het maar ideen, maja die auto heeft me zo verschrikkelijk gruwelijk veel gekost om zo met de auto te stoppen. Ding heeft ook nog eens een net nieuwe apk.
Wat zouden jullie doen?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op LPG loopt die goed zeg je, dus het blok is goed mag je dan aannemen?
Als het een elektronisch probleem is dan is het toch niet waard om het hele blok te gaan vervangen?
Misschien moet er iemand anders eens naar kijken, verder geen kwaad woord over je garage hoor! (ken ze niet eens) Met een multimeter en verstand van zaken moet dat probleem binnen no-time zichtbaar worden. Om een inkoppertje te doen, de relais naast de accu?
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mijn idee. Het lijkt me iets elektronisch, iets in de omschakeling van LPG naar benzine. Een afsluiter ofzo. Het kan bijna niets groots zijn. Volhouden, held!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet er ook niet alles van, maar Gais heb wel gelijk.
Je kan al veel dingen uitsluiten, het ding loopt immers op LPG.
Oftewel bougies vonken, veel sensoren werken, en krijgt LPG, etc.
Er moet dus iets niet werken wat alleen op benzine gebruikt wordt, dan vallen er al dus hele hoop dingen af.
Nou zoals gezegd vandaag bij de garage geweest. Onder het genot van een kop koffie eens overlegd hoe en wat.
We zijn tot de conclusie gekomen dat ik de auto ga laten schorsen. We gaan nogmaals hele benzine en gas systeem aanpakken. Dat vergt aardig wat aardig wat tijd. Met veel kunst en vliegwerk krijgt die lpm wel weer gestart en loopt ze prima op lpg.
Het blok is 100% in orde volgens de garage. Het zit hem dus in het injectie systeem. Dus ik wil zsm de tzd turbo terughalen om daar dan goedkoop kilometers mee te maken.
De auto vonkt idd weer perfect en de ontsteking werkt goed. Maar op benzine wil die gewoon niet. Het komt uiteraard weer goed met de auto. Maar hoe lang het duurt dat is helaas de vraag.
Helaas ben ik ongeduldig, maar dit moet gewoon goed nagekeken worden zodat het niet weer gebeurd.
@ hilko ik denk dat jij wel gelijk hebt, en gais ook. Een second opinion is nooit verkeerd. Maar mijn huidige garage is echt een heldenbedrijf.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ongelofelijk dat je het nog uithoudt met LPM. Als ik lees wat er elke keer weer aan de hand is dan had ik haar toch echt van de hand gedaan. Mja, je wilt haar toch bedwingen natuurlijk, ik begrijp het wel.
Suc6!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
om daar dan goedkoop kilometers mee te maken
Als je goedkoop km’s wil maken moet je toch eens iets Japans gaan kopen. Neem een leuke C1 bijvoorbeeld: een van de beste Citroëns ooit gemaakt (want toyota!), en voor het geld wat jij maandelijks in je bxen stopt kun je een nieuwe auto kopen.
Let’s face it: BXen hebben een hekel aan jou en gaan je nooit goedkoop km’s laten maken. Bij een nieuwe C1 heb je in elk geval nog garantie en kun je een van je bxen voor slooppremie inleveren.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Harm hij is een echte BXliefhebber….. Wel met een tik , maar wel een echte doorzetter!
Hulde!, andere mensen hadden zijn BX’EN allang weggedaan…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Da’s geen liefhebberij, da’s dwangneurose met een neiging tot masochisme..citrofiel zijn oké, maar Willem is eerder een citropaat. Wellicht wordt ie ooit nog citrofoob zelfs.
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Harm schreef:Da’s geen liefhebberij, da’s dwangneurose met een neiging tot masochisme..citrofiel zijn oké, maar Willem is eerder een citropaat. Wellicht wordt ie ooit nog citrofoob zelfs.
Is Citrofoob de ultieme status?
Harm schreef:Da’s geen liefhebberij, da’s dwangneurose met een neiging tot masochisme..citrofiel zijn oké, maar Willem is eerder een citropaat. Wellicht wordt ie ooit nog citrofoob zelfs.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Citrofobie komt vaker voor, vooral bij eigenaars van Duitse premium-automobielen Meestal ook gecombineerd met meer algemeen Francofobie trouwens.
De citrofoob hier!!
Ik ben vandaag weer eens bij mijn LPM geweest. Even aan de slag met de auto om te kijken of die nu eindelijk weer werkt. Alle kabels nogmaals aangedrukt en de gok gewaagd. Dus ik start de wagen.
Mijn veel pijn en moeite liep die als een zonnetje. Op benzine en op LPG. Ik was helemaal in mijn nopjes. Ik dacht dat wordt weer heerlijk cruisen op de Nederlandse wagen.
Maar uiteraard niet!!
De auto sloeg na 10 minuten rustig stationair gelopen te hebben ineens af. Ik had nog geen meter gereden. Met heel veel pijn en moeite zou die starten op benzine, maar daar blijft die niet op lopen. Dus overschakelen op LPG en ding loopt als de brandweer. Maja dat is dus niet de bedoeling dus ik heb de auto gewoon laten staan.
Hij stond nog keurig op rijhoogte toen ik weer wegging. Triest gezicht maja niks ana te doen.
Wat is het volgens jullie? Kan het in de injectorenkabel zitten? Ik ben er goed klaar mee iig. Ik wil gewoon lekker rijden met de wagen. Dat lijkt bijna teveel gevraagd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Het is niet te geloven, maar mijn LPM leeft!!
Morgen mag ik hem halen en alles werkt perfect.
Ik ga weer (even) genieten van deze heerlijk rijdende soapauto.
Ik heb dat moet Koos K meteen verbonden aan een weddenschap.
Hoe lang zal LPM het nu weer doen?
- Ik voorspel zelf 322km. Het is veel ik weet het, maar ik heb vertrouwen in de wagen!
- LJ zegt 10km!
Ik zeg wie doet er mee?
Er staat notabene een snack op het spel voor Koos en mij!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.