Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik denk dat ‘ie het 500 kilometer blijft doen, maar binnen 200 kilometer zal er vast wel iemand tegenaan rijden ofzo.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik denk dat LPM er weer een hele tijd tegenaan kan. Hooguit dat het blok een keer sneuvelt maar dan kan je die van mij mooi overnemen
En, is ie al stuk?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:En, is ie al stuk?
Koos!!!!
We gaan van de week snacken op mijn kosten.
De auto heeft bij de testrit al de geest gegeven. Dus we kunnen weer terug naar de tekentafel.
Ow ja even voor de wedkantoren. De bx heeft 1,2 km gereden!
Verder kan ik weer alleen maar huilen om dat kansloze klote k*t hok!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Sorry Willem, maar dit is gewoon grappig
Ik zou zeggen: laten repareren dat ding en volgende weddenschap!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kan altijd nog een BX Sport kopen met een carburateur….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha sjongejonge wat een ondankbaar hok is dat zeg!
Wat is er nu weer misgegaan?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vuurtje, Willem?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed ik heb gister weer contact met de garage gehad.
De eerste vraag die ik de monteur stelde was of die nu echt een gruwelijke hekel had aan de auto.
Daar kwam natuurlijk weer een prachtig politiek correct antwoord uit.
‘Als dat zo was, dan had ik dit werk niet kunnen doen, dus nee ik heb geen hekel aan deze BX.’
Lpm blijft iig zeer goed op mijn zenuwen werken. Ik loop naar de auto toe. De wagen start direct en komt meteen in de benen. De wagen blijft zelfs ook rustig een uur stationair lopen op gas en benzine. Maar dan ga ik rijden. Na een paar honderd meter (soms wel na meer dan een kilometer) valt de toerenteller naar 0 en valt de moter rustig uit. De auto start dan ook niet. Dan gaan we doormeten. We merken niks verdachts en gaan steeds verder met de meting.
Vervolgens starten we de auto weer en verdomd het kreng start weer. Dus er wordt natuurlijk geen storing gemeten.
We hebben nu besloten alle kabels van LPM opnieuw te maken en dus alles (ja echt alles) te vervangen. Volgens de garage zijn alle mogelijke onderdelen die het probleem kunnen veroorzaken vervangen. Ik zie dat zelf ook dat er hordes nieuwe onderdelen op de auto zijn gezet. Maar het ding wil gewoon niet. Dus alle kabels vervangen is nog een geschikte optie. Ze zijn nu bezig alle ouwe kablemeuk eruit te halen. Alle draden moeten opnieuw gemaakt worden en dat doet de garage zelf. Ze verwachten ermee bezig te zijn tot eind van de maand.
En dan? Ja dan is het gewoon puur hopen… want de zekerheid dat het probleem is opgelost is er niet. LPM… wat een vreselijke soapauto, maar ooit zal die rijden…. ooit….
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gestoord, maar diep respect voor je doorzettings vermogen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kabelbreuk ergens? Ooit een aanrijding linksvoor gehad toevallig? Brakke kabels vanaf het contactslot? Contactslot zelf dat stukkend is? Hou vol!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De duivel van mijn ouders had dat uitvallen met een toerenteller op 0 probleem ook. Dat bleek de ontstekingsmodule te zijn die af en toe de geest gaf. Daar kwamen we pas achter toen alles maar dan ook alles vervangen was. Auto liep fantastisch en ineens was het dan einde, na een tijdje kon je weer starten en doorrijden alsof er niets aan de hand was.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BX19TZI schreef:Lpm blijft iig zeer goed op mijn zenuwen werken. Ik loop naar de auto toe. De wagen start direct en komt meteen in de benen. De wagen blijft zelfs ook rustig een uur stationair lopen op gas en benzine. Maar dan ga ik rijden. Na een paar honderd meter (soms wel na meer dan een kilometer) valt de toerenteller naar 0 en valt de moter rustig uit. De auto start dan ook niet. Dan gaan we doormeten. We merken niks verdachts en gaan steeds verder met de meting.
Vervolgens starten we de auto weer en verdomd het kreng start weer. Dus er wordt natuurlijk geen storing gemeten.
Dit heb ik ook ooit gehad met een 19 TZi op LPG, waar ooit een alarmsysteem in had gezeten. Viel op volstrekt willekeurige momenten uit: bij 120 op de snelweg, bij wegaccelereren van een stoplicht, whatever. En soms duurde het dan 5 minuten voordat ‘ie weer startte, soms een dag.
Verschillende dealers hebben ‘t nooit op kunnen lossen (stappenmotor, bdp-sensor, bedrading, you name it is vervangen onder garantie) uiteindelijk heb ik ‘m ingeruild nadat ‘t opgelost leek te zijn, maar van de inruilende dealer begreep ik dat, nadat ‘ie weer verkocht was, ‘t niet opgelost bleek te zijn en hij al snel naar de eeuwige BX-velden is verhuisd.
Dus: sterkte en succes!
er komt een dag dat je zult toegeven dat een BX het niet meer waard is om er zoveel geld in te stoppen…....................tenzij het een erg bijzondere is.
Mechuccio schreef:De duivel van mijn ouders had dat uitvallen met een toerenteller op 0 probleem ook. Dat bleek de ontstekingsmodule te zijn die af en toe de geest gaf. Daar kwamen we pas achter toen alles maar dan ook alles vervangen was. Auto liep fantastisch en ineens was het dan einde, na een tijdje kon je weer starten en doorrijden alsof er niets aan de hand was.
Daar heb ik het inderdaad nog over gehad met de garage. Deze was inmiddels al vervangen. Maar de sympthonen kloppen dan niet. Mijn garage zegt namelijk dat het niet logisch is dat er in stationaire staat niets aan de hand is. De auto kan uren lopen zonder enig probleem, maar zodra je dan gaat rijden is het heel snel gebeurd. Dus alle bekabeling vervangen is nog 1 van de weinige opties die over blijven. De auto heeft verder nooit schade gehad dus ik verwacht niet dat het probleem links voor bij de bekabeling zit. Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft met de kabels in de moter. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik ben wel teleurgesteld dat ik het maar niet voor elkaar krijg om de auto te laten lopen….. Ik begin gewoon door mijn ideeen heen te raken.. Maar opgeven is er nog niet bij. Ze zijn pas 9 maanden bezig. Gelukkig is de gemaakte progressie 0. Het vertrouwen in de auto is er ook niet.
Maar na zo’n ongehoord lange herstelpoging wil ik niet van opgeven weten. Er zit nu ook zo verschrikkelijk veel geld in dat na mijn gevoel gewoon niet meer terug kan. Maar mocht het de bekabeling niet zijn dat ben ik echt radeloos. Het houdt een keer op natuurlijk.
Alle tips en tricks zijn enorm welkom, want de auto lijkt wel nieuw maar helaas functioneerd die gewoon totaal niet. Maar we gaan ervoor om LPM weer met succes de weg op te krijgen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.