Het is ongeloofelijk en ik moet er nog steeds van bijkomen. Maar LPM komt weer terug. En nee niet op een sleepwagen maar op eigen kracht! Eind volgende week haal ik hem op. Ik ben er zeer happy mee.
Wel een minder nieuwtje betreft de diesel. Na tijden lang nadenken en nadat ik meerdere mensen ernaar heb laten kijken heben we besloten de tzd zo te laten. Ze wordt dus niet gered. Voor onderdelen mail me gerust. Het liefst doe ik de hele auto in 1 keer weg, maar we zien wel hoe het loopt.
Ik heb iig straks weer een heerlijke cruise bak gti automaat.
Maar 1 ding moet ik niet vergeten. Het blijft LPM dus hoelang die rijdt blijft uiteraard de vraag.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Gefeliciteerd, wat was nou de oorzaak van het probleem?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Jammer van de diesel, maar wel begrijpelijk. Niemand zit nog te wachten op een oude BX diesel met een astronomische km-stand, ook al is ‘ie vertroeteld, helaas. Gefeliciteerd met LPM, hopelijk gaat ze nu eens waar voor haar geld bieden!
Ja het is echt ongeloofelijk, maar lpm gaat weer dient doen als auto voor mij. Na ruim 2 jaar stilstand en problemen krijgt ze nu weer een verse apk en kan ik haar ophalen. Ik kan geen oud onderdeel maar vinden straks maar ik wil nu toch eindelijk eens kilometers kunnen maken! Lang leve LPM!
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Het verhaal gaat constant door met deze heldenwagen.
Ik draaide de sleutel om en kon mijn oren en ogen niet geloven.
Het ding starte direct en kwam vrolijk weer in de benen.
Mijn mond bleef bijna open staan van verbazing.
Even schakalen naar LPG. Zonder enig probleem!
Wauw!! Wat fantastisch is dat zeg.
Vervolgens de auto in de A gezet en daar ging ze. Vrolijk bewegen en het was ongeloofelijk! Ik rij in LPM!! De automaat schakelt bovendien voortreffelijk! Yes LPM wat een wagen (dacht ik toen).
Het probleem zit in de lpg computer zo lijkt het. Dus eerst maar even een proefrit maken om te testen.
Na een prachtige 2,5 km hield ze er uiteraard weer mee op. (waarom ik zo goed weet dat het 2,5 km was? nou ik heb de auto met een maat van me terug geduwd naar de garage)
We hebben nog bewijs ook van de gebeurtenis!
Nu laat ik het maar over aan de garage. Die zeggen dat ik de auto over 2 weken weer kan halen! Dat lijkt me prachtig, maar man wat is het een hondehok zeg! Uiteraard zal ik deze wagen niet opgeven. Ding gaat rijden gewoon omdat ik dat wil!
P.s als je goed naar de foto kijkt zie je dat ik iig nog een klein beetje kan lachen. LPM is de soap voor nog vele jaren!
Twee weken???? Ik zou toch maar eens een andere garage zoeken.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
@ ber: geen kwaad woord over mijn garage hoor. Ze hebben het nu zo druk dat die pas over 1,5 week aan de beurt is. En ze weten ook dat ik geen hasst heb, want ik heb toch genoeg wagens. Magoed over een paar weken heb ik helemaal geen tijd meer voor bx-en, daarom probeer ik ze ook binnen 2 weken te hebben verkocht.
Maar LPM mag nog niet weg, die moet eerst gemaakt worden!!
DE kleur van de wagen is ook erg mooi idd. Een volledig lederen interieur maakt de binnenkant ook helemaal af. Nou hopen dat die binnenkort echt weer lekker rijdt.
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Misschien dan toch maar weer een TZD Turbo? Maar wel sneu, je wordt niet bepaald beloond voor je geduld met LPM.
Zo ik deel ook graag goed nieuws.
Vandaag gebeld door de garage of ik weer klaar was voor de grote test.
Echt klaar om de auto te duwem was ik niet natuurlijk, maar na een proeftit van 50 kilometer op gas en benzine wist ik het zeker. Mijn garage heeft fantastisch werk geleverd. De auto werkt weer perfect. De automaat schakelt nog steeds briljant en de auto rijdt prachtig op benzine en lpg.
Het probleem zat hem in het lpg systeem en in de spoel van de bdp sensor. De bdp sensor gaf niet meer het juiste signaal af bij een bepaalde temperatuur tijdens het rijden. Dus de combinatie van trillingen en temperatuur viel het signaal weg. Nu ze de onderdelen hebben vervangen is het over en rijdt de wagen prima.
Nu wordt de wagen uiteraard weer gekeurd en dan kan ik weer genieten. De auto gaat misschien in de verkoop maar dat weet ik nog niet. Ik zou na al die jaren nu eindelijk ‘goedkoop’ kunnen rijden. Ik zet het natuurlijk tussen haakjes omdat ik na al die onkosten de wereld wel rond had gekunt op benzine.
Maar hoe dan ook. De BX GTi LPM versie werkt weer!!
geweldig de experts en jouw doorzettings vermogen hebben het weer voor elkaar!!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Het is ongelofelijk, maar ik rij alweer even in deze wagen.
De wagen rijdt prachtig. De automaat schakelt goed en de auto heeft weer een jaar apk.
De auto is van buiten weer mooi schoon en dit weekend geef ik de binnenkant weer een poetsbeurt.
De dynamo moet wel naar gekeken worden, want de auto gilt enorm. Dat wil zeggen de riem van de dynamo.
Dat gebeurt morgen.
Binnenkort nieuwe foto’s van de wagen!
Lpm rijdt eindelijk weer.
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gefeliciteerd, eindelijk geen gelazer meer. Het zou ook een keertje tijd worden.
Totaal aantal Berichten: 442
- XM V6.24V
- BX 16Valve
ha willem goed bezig eindelijk genieten. de volhouder wint
hoe staat het eigenlijk met je wagenpark? welke wagens heb je nog en welke niet meer? ben een beetje nieuwsgierig!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Momenteel heb ik nog de volgende wagens
- BX GTI Automaat
- BX GTI 16V mk2 (158.5pk)
- BX GTI 16V mk1 (de zwarte)
- Mercedes Benz CLK Cabriolet Avantgarde
Maar dit forum betreft natuurlijk alleen de bovenste 3 wagens. Daar geniet ik ook meestal van. Nouja 2 daarvan dan.
Maar LPM staat nu weer voor de deur en daar moet een hoop kleine dingen aan gebeuren.
- Ik wil de aanjager motor vervangen.
- De kilometerteller zwabbert flink heen en weer aan het begin van de rit.
- Het bovenste dashboardkastje fixen en dan verder eens goed schoonmaken.
Dit wordt overigens de wintersport wagen voor ons dit jaar, dus ik kan beter een reserve motorblok meenemen. Ik heb een klein beetje vertrouwen in LPM, maar de wagen zal me eerst wat moeten laten zien.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.