6 van de 39
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTI automaat (operatie red LPM deel 274 geslaagd)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 juli 2008 10:04 PM
  [ # 76 ]

Excuses aanvaard!!!

En zoals Willem al aangeeft, alles is nu afgehandeld en voorbij Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 01 juli 2008 11:36 PM
  [ # 77 ]

idem

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 02 juli 2008 12:24 AM
  [ # 78 ]

Nieuws over de BX is er uiteraard ook nog. Ben vandaag flinke tijd mee bezig geweest. De bak heb ik naar eigen zeggen nu eindelijk perfect afgesteld. Ding schakelt heel soepel nu en kan ik alle standen van de pook kiezen. En zowaar het werkt ook nog. Very Happy

Bx weer stil gezet. Ff kijken naar het aandrijfassen probleem. Band eraf en gaan. Maja ik durfde het toch niet aan. Garage gebeld voor een afspraak. Dus ik stap weer in de auto. Starten en lopen. Zet het kreng in de R en ga achteruit. Opeens slaat die af en ik ruik overal benzine. Benzineslang kapot. Ding was nog niet overgeschakeld naar gas en dus sloeg ze af. Uiteraard niet mer starten daarna. Benzine vloeide rijkelijk over straat.
Direct weer garage gebeld en ding daar naar toe gesleept. Ding staat na daar en ben er helemaal klaar mee.
Magoed ze checken meteen de bak anders laat ik die maar vervangen. Nog 1 laatste kans voor deze GTi.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6135

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2008 01:43 AM
  [ # 79 ]
Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 03 juli 2008 08:52 PM
  [ # 80 ]

Eerst maar even een diepe zucht.

Tot mijn teleurstelling is de bak vandaag nderdaad overleden. Ik weet het echt niet meer nu. Wat een vreselijk auto is het toch.
Ik zei vandaag al tegen de garage. Als ik kon huilen om een auto dan is het deze wel. Echt wat de titel al zegt. Ellende 4 life.

Wie heeft raad voor me wat te doen. Ding naar de sloop of toch nog een kans geven. Mijn gevoel zegt me wel dat het een gebed zonder eind wordt. Sad

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 juli 2008 09:09 PM
  [ # 81 ]

Tja ik zeg ga op je gevoel af! ( Je zegt het eigenlijk zelf al! Weg doen!)

Ik zelf denk: weg doen die LPG-bak! Hij heeft jouw alleen maar problemen veroorzaakt! Zowel mechanisch als prive. Gewoon bij de witte GTI 16V blijven!

Succes,

Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6135

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 03 juli 2008 11:25 PM
  [ # 82 ]

Je had toch nog een bak onderweg? Die zou k er dan nog wel “even” onderschroeven…

Dat die bak overleden is, tja, ik was er al een beetje bang voor. Zonder “na-na-nanana” te gaan roepen, dit gun je niemand. Bak wisselen is trouwens goed te doen, maar kost je zeker een dag.

Ik wens je veel wijsheid…

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 04 juli 2008 12:18 AM
  [ # 83 ]
Hilko16TZI schreef:

Bak wisselen is trouwens goed te doen, maar kost je zeker een dag.

Versnellingsbakwissel goed te doen: eens
Automaatbakwissel goed te doen: mwoah

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 juli 2008 03:35 AM
  [ # 84 ]

je kan die bak gaan wisselen Razz maar voor ik da zou doen zou ik eerst kijke of die auto het echt waard is.. straks heb je die bak eronder en flikkert dat ding uitelkaar Razz

of je koopt eindelijk es een goede auto Smile en niet zo een kansloos hok..

je kan em zelf slopen en nog winst halen uit die gasinstalatie (H) die kan je wel kwijt Razz

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 04 juli 2008 03:45 AM
  [ # 85 ]

Zo te lezen is het een aaneenschakeling van veel kleine dingen.
Ik bedoel, lekke benzineslangen, een thermoschakelaar en dat soort dingen….... 

De defecte bak is nog een ander verhaal (knap overigens, mijn 16 TZi schakelde nog prima na 250.000 km…...ook op LPG).

Als er een andere (beslist goede!) bak beschikbaar is, zou ik dat toch nog proberen.
Zeker met de aangeboden hulp van mensen van dit forum.

Blijft een fijne combi, die 1900 met automaat.

Veel wijsheid toegewenst met de beslissingen, ik weet uit ervaring dat het soms vreselijk tegen kan vallen.
Maar troost je, het kan altijd nog erger.
Bij CX-en zijn zowel de problemen als de kosten nog weer factoren hoger…...

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 juli 2008 03:55 AM
  [ # 86 ]

Vind ik ook!
Als je een echt goede bak hebt liggen moet je die gewoon monteren en de rest van de auto eens goed onder de loep nemen. Mijn 16V was ook echt geen showroom modelletje toen ik hem kocht, de aanschafprijs was 1000 euro, en ik wist dat er een heel aantal zaken aan schortte (gebroken voorruit, distributieriem aan vervanging toe, niet goed lopen op benzine, remmen verre van redelijk, enz) en zo heb ik de afgelopen 2 jaar nog bijna 5000 euro uitgegeven (incl. het uitdeuken en spuitwerk) om hem weer technisch goed en toonbaar te krijgen. Dat heb ik ook niet in eens gedaan natuurlijk, maar je loopt (en dat blijft helaas) zo af en toe tegen een reparatie aan.
Maar jij koopt steeds een auto met achterstallig onderhoud, en als ie eindelijk in orde is stap je over op het volgende beestje dat hoognodig aan wat liefde toe is….. dat is een nobel streven natuurlijk Laughing maar ook wel een beetje kapitaalvernietiging, en zeker wanneer je alles uitbesteed.
Ik zou nog eens goed kijken naar de GTI, en dan (neem ik aan) tot de conclusie komen dat er nog best een fijne auto van te maken is, desnoods hang je er een handbak in (de 5bak uit mijn 16V doneer ik met alle liefde aan je!)
Als ie straks weer in orde is sta je lachend te tanken (maar dat wist je neem ik aan al) Er zijn ook bij mij wel eens momenten dat ik even geen gebruik kan maken van mijn auto, maar ik heb dan de luxe dat ik een auto van mijn ouders kan pakken (jij toch ook?) dus dat geeft weer wat tijd om je eigen machine te fixen. Maar wanneer ik dan weer achter het stuur van mijn eigen auto zit dan kan ik alleen maar een grijns van oor tot oor hebben. Misschien moet je eens proberen om gewoon langer dan een jaar dezelfde auto te houden Laughing dan krijg je vanzelf een band met zo’n beestje!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 04 juli 2008 11:33 AM
  [ # 87 ]

Daar heb ik helemaal niets aan toe te voegen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 06 juli 2008 02:51 PM
  [ # 88 ]

Na een paar dagen naged8 te hebben heb ik besloten de BX nog een kans te geven. Ik heb een goede automaatbak liggen dus waarom niet. DIt keer heb ik wel besloten het uit te besteden aan de garage. Heb ik toch meer vertrouwen in dan mijn eigen beun kunsten Wink

De auto is inderdaad heel erg achterstallig onderhouden. Ik laat het nu allemaal maar fixen. 5 nieuwe veerbollen is ook gene overbodige luxe. Dus dat laat ik ook maar meteen doen.

Wat gedaan wordt is:
- startmoter
- koelslangen
- 5 nieuwe veerbollen
- andere automaatbak

Dan hoop ik mijn gasavontuur voort te kunnen zetten.
@ mech inderdaad zo zit het eigenlijk precies. Er is nog een prima auto van te kunnen maken en inderdaad ik wil een beetje BX-en redden, maja daar hou ik mee op. Deze BX-en die ik nu heb maak ik strak en daar laat ik het bij. Zeg nooit nooit maar voorlopg koop ik geen BX-en meer.

Ondertussen rij ik weer in mijn 16v. Die gaat donderdag weer voor een verse APK. Man wat gaat dat ding trouwens hard. Heerlijk ouderwets genieten. Very Happy

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 augustus 2008 02:06 AM
  [ # 89 ]

Nou, er hangt een andere automaatbak onder dit stronthok. Morgen nog even afbouwen en dan zullen we wel zien. De rechteraandrijfas was iig aardig aan stront, evenals de versnellingsbak zelf. De rechter askering was ook niet lek, maar de aandrijfas was anderhalve centimeter naar buiten gekomen. Dit kwam omdat 1 van de boutjes op het tusenlager niet goed aangedraaid is geweest. Daardoor is het tussenlager achter die ene bout die wel goed vast zat doorgeglipt, en volledig aan stront gedraaid. Maar goed, de nieuwe bak hangt met 2 nieuwe askeringen.
Een automaatbak terug hangen is iig een stuk pittiger dan een fijne (in verhouding erg lichte) BE3 bak. Met behulp van een balk en een spanband hebben we de bak eerst opgetild, en de krik er onder gegooid. Daarna hing het ding vrij rap. Het is wel een echte bitchauto. Ik heb me iig vaak zat open gehaald. Ben benieuwd wat het hok morgen doet.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 06 augustus 2008 02:36 AM
  [ # 90 ]

Woorden zijn overbodig lijkt me.

Morgen rammen we.. ehh ik bedoel zetten we hem weer in elkaar. Mijn garage heeft ons ook nog de nodige adviezen gegeven en dingen geleend waarvoor mijn dank. Maar we achten morgen af. Ik ben zeer benieuwd. We hebben al genoeg tegenslag gehad vandaag dus dat scheelt.

Wordt morgen dus vervolgd.

Profiel  

6 van de 39
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook