Eigen autootje, mogelijk Saxo!
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 08 mei 2008 07:42 PM

Normaal ben ik bijna alleen maar actief in het C1-gedeelte, want mijn moeder heeft een C1… Nu ben ik voor mezelf ook aan het oriënteren op een eigen autootje. Op zich zou ik een C1 ook een fantastische auto vinden om te hebben, maar de tweedehansjes zijn nog net wat de duur eigenlijk. Tijd om bij eens wat lokale garages hier in Breda rond te gaan kijken…

Daar stuitten we op een gele (eigenlijk goudkleurige) Saxo uit 2000 met wel heel weinig op de teller, namelijk 35.xxx km voorzien van NAP. Lak zag er nog prachtig uit en ook de binnenkant echt nog als nieuw… Een klein putje in de voorruit kunnen ontdekken was eigenlijk het enige. Het prijsje wat eraan verbonden zat was 5500 euro. Ik had dan misschien een iets lager bedrag in mn hoofd, maar dit lijkt me toch een prima exemplaar, toch? Of is dit een te hoge prijs en kan ik inderdaad beter voor iets simpelers gaan… eigenlijk zijn mijn eisen namelijk niet heel hoog.. gewoon iets waarmee ik van A naar B kan komen waar ik enige tijd mee vooruit kan zonder al teveel gezeur.. zijn er saxo-kenners die hier iets over kunnen zeggen?

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 08 mei 2008 08:18 PM
  [ # 1 ]

Ik heb de mijne 3500€ betaald bouwjaar 2001 met 119K 3 deurs (distrubutieriem vervangen!) prijs belgie!!

moet wel zeggen dat er enkele krassen in zitten

opties opendak radio Rolling Eyes  klapramen achter elektrische ramen voor trekhaak passagiersairbag & bestuurdersairbag zetel achteraan in 2 delen)

Voorts vindt ik dat de wagen waar je het over hebt zeer weinig km heeft

geef de NAP eens in op

http://www.autopas.nl/page.ocl?pageID=1&mode;=&version;=&MenuID=0

kijk na af deze niet gecracht is en zie of de olie geen “maionaise is”

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 mei 2008 08:19 PM
  [ # 2 ]

Ik ben geen saxo-kenner, maar als je iets simpels zoekt om van a naar b te komen zonder al te veel problemen, waarom dan geen jonge AX? Kun je kopen voor 750 à 1500 euro (heb je wel een fatsoenlijk exemplaar voor)...

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 115

Gepost: 09 mei 2008 01:10 AM
  [ # 3 ]

Ik heb ongeveer 6 weken geleden ook een saxo gekocht. Eerste autotje. Waneer ik er in rij, rijdt het echt lekker. Erg soepel, nog best snel voor een 1.1 en gewoon een vrolijk modeletje. Wegenbelasting is 16.50pm en verzekering 55 voor WA beperkt. Kosten zijn dus erg laag vind ik…

Music is like poetry.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 09 mei 2008 02:51 AM
  [ # 4 ]

Een Saxo is zeker een leuk wagentje en aan alles voel je dat hij wat volwassener is dan een ax. Het had alleen evengoed een Peugeot kunnen zijn Rolling Eyes, wat het geen mindere auto maakt Wink.

Ik zelf kijk ook (behoorlijk passief) naar een Saxo, maar bij iedere Saxo die ik vooralsnog onder de kap heb bekeken valt me een zwetende koppakking op. Het is een bekend probleem en je kunt er best een tijd mee door rijden, maar op een gegeven moment is het op en dan zul je ‘m moeten laten vervangen. Bij een garage kost die zomaar 700-800 euro, dus check dit goed bij aanschaf.

Een prijs bepalen is altijd lastig, op wat ik op de autozoeksites zie is die 5500 niet bepaald heel hoog of heel laag voor de beschreven auto. Reken wel op behoorlijke afschrijving, want de Saxo worden toch echt ouder.

Profiel  

Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 mei 2008 08:31 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk er nog even over na… zit inderdaad ook met dat het misschien een beetje veel geld is voor wat ik eigenlijk nodig heb, namelijk iets om simpel en goedkoop van A naar B te komen… maar verder lijkt het een prima wagentje, vandaar dat ik er toch even over nadenk Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 10 mei 2008 03:01 PM
  [ # 6 ]

Ik heb voor mijn saxo uit 1996 met 106.000 km op de teller en in smetteloze staat 3000 euro betaald. Dus denk dat die 5500 op zich wel een nette prijs is. zou hem zelf voor 5000 proberen mee te krijgen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 10 mei 2008 03:22 PM
  [ # 7 ]

Ik vind het wel een nette prijs voor een Saxo met zo weinig op de klok en in zo’n staat zoals jij beschrijft. Wat ik wel zou doen is inderdaad de NAP controleren. Waarvoor niet als die aanwezig is? Je weet dan gelijk iets meer over de technische staat van onderhoud. En voor een auto voor van A naar B, mag je best wat neerleggen als die ook betrouwbaar moet zijn…

Je hebt niet beschreven wat voor uitvoering die Saxo heeft die je op het oog hebt, maar dat telt ook wel mee in de prijs…

Profiel  

Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 mei 2008 11:24 PM
  [ # 8 ]

Citroen Saxo 1.4i SX 3 deurs…
vergeten te vermelden…
weet niet of het gebruikelijk is hier, maar kenteken is 09fssj
aanvang tenaamstelling 11-2007, dus staat al een half jaar bij de dealer dan stil zo lijkt het Shocked

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 11 mei 2008 03:26 AM
  [ # 9 ]

Ah, dat biedt onderhandelingsruimte!

Profiel  

mrjoeri
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 03 juli 2008 02:38 PM
  [ # 10 ]

Ja ze willen natuurlijk heel graag van die auto af want hij heeft al meer dan 200 stadagen. Misschien handig om er achter te komen of er echt niks aan de auto scheelt, waarom koopt niemand hem anders?

Het feit dat ze de auto kwijtwillen geeft jou de ruimte om nog een aardig bedrag van de 5500 af te krijgen. Of bijv. een grote onderhoudsbeurt vragen die in deze prijs is inbegrepen. Ik zou beginnen met 4800 want ga er van uit dat ze zo’n 8%  korting mogen weggeven over de prijs excl. BTW!

Succes, en ga nou gewoon voor die saxoooo!

Citroen Saxo 1.4 VTS Sport

Met de Franse slag jouw Golfje voorbij.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook