1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
draaiknop kachel stuk ?
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 08 mei 2008 09:09 PM

Hallo mensen, het was schitterend bij citromobil voor ons de eerste keer mooie citroens gezien,odreweg naar huis wil ik de kachel lager zetten het was immers schitterend weer maar bij het draaien van de knop(die al stroef ging)knapte er iets dus nu kun je hem gewoon rond slingeren, is er nu iets afgebroken en zo ja is er iemand die nog een goede draaiknop heeft liggen en is dit makkelijk te maken, alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,Bianca en Hans.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 mei 2008 09:57 PM
  [ # 1 ]

ff naar de sloop, liggen er normaal gesproken zat. je moet het hele paneeltje met draaiknoppen vervangen.
Is op zich niet zo’n klus, als je weet hoe,en dat kan je zien op de site van Roel Tiemersma… http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Onder “dashboard” zie je met foto’s hoe het moet Wink

Succes!

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 08 mei 2008 10:15 PM
  [ # 2 ]
Hilko16TZI schreef:

ff naar de sloop, liggen er normaal gesproken zat. je moet het hele paneeltje met draaiknoppen vervangen.
Is op zich niet zo’n klus, als je weet hoe,en dat kan je zien op de site van Roel Tiemersma… http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Onder “dashboard” zie je met foto’s hoe het moet Wink

Succes!

Ik ben zelf ook bezig met het dashboard en ben benieuwd naar de foto’s. Kan je misschien de precieze link sturen?
Ik zie het hele dashboard-gedeelte namelijk niet

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 mei 2008 10:19 PM
  [ # 3 ]

Gebruik je internet explorer? De link klopt namelijk…

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 08 mei 2008 10:21 PM
  [ # 4 ]
Hilko16TZI schreef:

Gebruik je internet explorer? De link klopt namelijk…

Ja ik heb inderdaad IE

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 mei 2008 10:26 PM
  [ # 5 ]

Precieze link, als ik goed begrijp welk kopje jullie bedoelen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 08 mei 2008 10:28 PM
  [ # 6 ]
Timo1990 schreef:

Precieze link, als ik goed begrijp welk kopje jullie bedoelen.

Yeeeahhhh!! Bedankt!

Volgens mij doet IE vervelend bij de startpagina http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm

Ik kan daar namelijk helemaal geen linkjes zien

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 08 mei 2008 10:46 PM
  [ # 7 ]

Nee hoor doet het gewoon bij IE aleen ff wachten want er zit java bij.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 mei 2008 12:17 AM
  [ # 8 ]

Als je knop zwaar draait kan dat aan je kachelkraan liggen. Als je de knop alleen vervangt loop je het risico dat het spul dan snel weer breekt. Ik zou controleren hoe soepel/stroef je kachelkraan (ergens diep in je dashboard) loopt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 09 mei 2008 01:04 AM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

Als je knop zwaar draait kan dat aan je kachelkraan liggen. Als je de knop alleen vervangt loop je het risico dat het spul dan snel weer breekt. Ik zou controleren hoe soepel/stroef je kache lkraan (ergens diep in je dashboard) loopt.

Is het dan ook normaal dat het dan alleen maar warm blijft

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 mei 2008 01:06 AM
  [ # 10 ]

Ja, dan zit de kraan vast/klem/whatever. Dan heeft draaien aan de knop (hoe zwaar die ook gaat) helaas geen zin meer Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 09 mei 2008 01:13 AM
  [ # 11 ]
Lelijke Eend schreef:

Ja, dan zit de kraan vast/klem/whatever. Dan heeft draaien aan de knop (hoe zwaar die ook gaat) helaas geen zin meer Wink

Bedankt voor de reacties ik kan nu aan de slag.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 09 mei 2008 03:59 AM
  [ # 12 ]

Ik sluit aan bij “lelijke eend”. Mijn kachelkraan was ook vastgelopen in de prut waardoor de knop in het dashboard afbrak. Vervangen van de knop in het dashboard is dan idd niet voldoende. Het is dan raadzaam om de kachel en kachelkraan ook te vervangen. Bij mij kwam er toen uit de kachel een substantie die erg op modder leek en zeker geen koelvloeistof (meer) was. Waarschijnlijk als je kachel dan nog constant aan stond is het misschien ook handig om te checken of de rotzooi die je kraantje heeft doen vastlopen ook niet nog ergens anders in het koelsysteem van je auto terecht is gekomen. Bij mij zat het kraantje in dichte stand vast. Succes in ieder geval met het probleem! Ik weet hoe vervelend het is Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 mei 2008 09:50 PM
  [ # 13 ]
ChicBX schreef:

Ik heb `t zelfde probleem. Bij mij is de knop van de warmte /koud regeling afgebroken. dat is het zwarte `staafje`wat in de knop zit, maar ook in het dashbord zit. Dus een nieuwe knop heeft voor mij geen zin, aangezien het zwarte staafje wat uisteekt ook is afgebroken. Ik vermoed dat dit een nieuwe unit wordt???

Pak ook de oorzaak aan en niet alleen symptoombestrijding.
M.a.w. je zult en het witte stuk plastic achter de draaiknoppen moeten vervangen én de kachelkraan moeten vervangen. Vervang je alleen het witte syuk plastic, zit je zometeen weer met een afgebroken knop.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 31 augustus 2008 10:24 PM
  [ # 14 ]

Ik ken het probleem, ik heb zelf es gepoogd het te maken, maar het is een rotwerk. Je kunt misschien de kabel van de draaiknop loshalen en een andere constructie bedenken. De kachelkraan kun je gemakkelijk met de hand bedienen als je met je hand onder het dashboard tast. Misschien hebben de mensen hier een goed idee?

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 01 september 2008 08:09 PM
  [ # 15 ]

afknijpen en korter maken is geen optie; de lengte van het metalen draad bepaalt de stand van de kachel/ventilator. De rechts draaien maakt het draad `langer` waardoor hij blaast. Linksom brengt `m weer naar binnen in de kabel.

Dit klopt niet want er zit geen ijzeren kabeltje achter de knop waarmee je de hoeveelheid lucht mee kan bepalen. Ik denk dat jij je vergist en de warm of koud schakelaar bedoeld?

Enfin, je kunt zelf gaan prutsen. Is de knop kapot? Of het stukje waar het draad achter in de knop vast zit? Om het draad langer te maken kun je handmatig de kachel bedienen zodat je meer draad hebt. Dan is het nog een kwestie van afstellen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook