Hallo mensen, het was schitterend bij citromobil voor ons de eerste keer mooie citroens gezien,odreweg naar huis wil ik de kachel lager zetten het was immers schitterend weer maar bij het draaien van de knop(die al stroef ging)knapte er iets dus nu kun je hem gewoon rond slingeren, is er nu iets afgebroken en zo ja is er iemand die nog een goede draaiknop heeft liggen en is dit makkelijk te maken, alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,Bianca en Hans.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ff naar de sloop, liggen er normaal gesproken zat. je moet het hele paneeltje met draaiknoppen vervangen.
Is op zich niet zo’n klus, als je weet hoe,en dat kan je zien op de site van Roel Tiemersma… http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Onder “dashboard” zie je met foto’s hoe het moet
Succes!
Hilko16TZI schreef:ff naar de sloop, liggen er normaal gesproken zat. je moet het hele paneeltje met draaiknoppen vervangen.
Is op zich niet zo’n klus, als je weet hoe,en dat kan je zien op de site van Roel Tiemersma… http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Onder “dashboard” zie je met foto’s hoe het moetSucces!
Ik ben zelf ook bezig met het dashboard en ben benieuwd naar de foto’s. Kan je misschien de precieze link sturen?
Ik zie het hele dashboard-gedeelte namelijk niet
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gebruik je internet explorer? De link klopt namelijk…
Hilko16TZI schreef:Gebruik je internet explorer? De link klopt namelijk…
Ja ik heb inderdaad IE
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Precieze link, als ik goed begrijp welk kopje jullie bedoelen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Precieze link, als ik goed begrijp welk kopje jullie bedoelen.
Yeeeahhhh!! Bedankt!
Volgens mij doet IE vervelend bij de startpagina http://www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Ik kan daar namelijk helemaal geen linkjes zien
Nee hoor doet het gewoon bij IE aleen ff wachten want er zit java bij.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Als je knop zwaar draait kan dat aan je kachelkraan liggen. Als je de knop alleen vervangt loop je het risico dat het spul dan snel weer breekt. Ik zou controleren hoe soepel/stroef je kachelkraan (ergens diep in je dashboard) loopt.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Als je knop zwaar draait kan dat aan je kachelkraan liggen. Als je de knop alleen vervangt loop je het risico dat het spul dan snel weer breekt. Ik zou controleren hoe soepel/stroef je kache lkraan (ergens diep in je dashboard) loopt.
Is het dan ook normaal dat het dan alleen maar warm blijft
Ja, dan zit de kraan vast/klem/whatever. Dan heeft draaien aan de knop (hoe zwaar die ook gaat) helaas geen zin meer
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ja, dan zit de kraan vast/klem/whatever. Dan heeft draaien aan de knop (hoe zwaar die ook gaat) helaas geen zin meer
Bedankt voor de reacties ik kan nu aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik sluit aan bij “lelijke eend”. Mijn kachelkraan was ook vastgelopen in de prut waardoor de knop in het dashboard afbrak. Vervangen van de knop in het dashboard is dan idd niet voldoende. Het is dan raadzaam om de kachel en kachelkraan ook te vervangen. Bij mij kwam er toen uit de kachel een substantie die erg op modder leek en zeker geen koelvloeistof (meer) was. Waarschijnlijk als je kachel dan nog constant aan stond is het misschien ook handig om te checken of de rotzooi die je kraantje heeft doen vastlopen ook niet nog ergens anders in het koelsysteem van je auto terecht is gekomen. Bij mij zat het kraantje in dichte stand vast. Succes in ieder geval met het probleem! Ik weet hoe vervelend het is
Groetjes, Rik.
ChicBX schreef:Ik heb `t zelfde probleem. Bij mij is de knop van de warmte /koud regeling afgebroken. dat is het zwarte `staafje`wat in de knop zit, maar ook in het dashbord zit. Dus een nieuwe knop heeft voor mij geen zin, aangezien het zwarte staafje wat uisteekt ook is afgebroken. Ik vermoed dat dit een nieuwe unit wordt???
Pak ook de oorzaak aan en niet alleen symptoombestrijding.
M.a.w. je zult en het witte stuk plastic achter de draaiknoppen moeten vervangen én de kachelkraan moeten vervangen. Vervang je alleen het witte syuk plastic, zit je zometeen weer met een afgebroken knop.
Ik ken het probleem, ik heb zelf es gepoogd het te maken, maar het is een rotwerk. Je kunt misschien de kabel van de draaiknop loshalen en een andere constructie bedenken. De kachelkraan kun je gemakkelijk met de hand bedienen als je met je hand onder het dashboard tast. Misschien hebben de mensen hier een goed idee?
afknijpen en korter maken is geen optie; de lengte van het metalen draad bepaalt de stand van de kachel/ventilator. De rechts draaien maakt het draad `langer` waardoor hij blaast. Linksom brengt `m weer naar binnen in de kabel.
Dit klopt niet want er zit geen ijzeren kabeltje achter de knop waarmee je de hoeveelheid lucht mee kan bepalen. Ik denk dat jij je vergist en de warm of koud schakelaar bedoeld?
Enfin, je kunt zelf gaan prutsen. Is de knop kapot? Of het stukje waar het draad achter in de knop vast zit? Om het draad langer te maken kun je handmatig de kachel bedienen zodat je meer draad hebt. Dan is het nog een kwestie van afstellen.