2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De gele Banaan is niet meer. Wie zoekt nog een Subframe?
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 april 2010 09:55 AM
  [ # 16 ]

Super dat het weer werkt. Mooi gedaan!  nice day

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 23 april 2010 04:06 AM
  [ # 17 ]

Al kans gezien even de dijk op en neer te jakkeren? Ben benieuwd hoe het rijdt!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 april 2010 01:22 AM
  [ # 18 ]
bx-cannes schreef:

Al kans gezien even de dijk op en neer te jakkeren? Ben benieuwd hoe het rijdt!

Jaah hoor ik heb al weer gereden!! Het loopt weer erg fijn allemaal, vooral de gereviseerde ophanging is een genot. Je voelt aan de hele auto dat het allemaal strak aanvoelt, vooral op korte oneffenheden.
Meteen de diravi gesteld, auto loopt nu lekker rechtuit, toch laat ik voor alle zekerheid de auto wel even uitlijnen.

De stuurbekrachtinging werkt prima!!
Ik merk nog steeds wel dat ie iets pittiger zo mogen centreren, maar het werkt echt heel goed vooral de rust in het stuur is weer terug. En het irritante gelek is nu over!
Dat iets minder progressief centreren zit waarschijnlijk in het commando, dus misschien ga ik die ook nog een keer wisselen. Maar dan ben ik echt aan het zeuren, ze doet gewoon wat ze moet doen!

Vandaag nog wat priegeldingen gedaan, drukregelaar uitgewisseld, uitlaat gasdicht gemaakt, binnenpaneel vastgezet afwatering van het kachelhuis gemonteerd.

Maandag een klein plekje in het binnenscherm lassen, klepjes even stellen, dinsdag nieuwe banden erop en balanceren dan keuren en uitlijnen, hoogte even netjes afstellen en klaar is het weer….

Over niet al te lange tijd wil ik mezelf wel weer traketeren op een rondje bollen, want de bollen zijn nu dik 3 jaar, en dan begint het mooie er net af te gaan…... er is nog zeker geen sprake van stuiteren, maar ik vind 4 jaar echt max voor bollen….

Woensdag moet ik naar Assen, en ik denk dat ik dat lekker met de CX ga doen, zal ongetwijfeld wel weer genieten worden.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 april 2010 01:39 AM
  [ # 19 ]

Ik vind het knap, mijn complinmenten!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 04 november 2010 03:33 PM
  [ # 20 ]

Aangezien het best leuk is de avonturen van madame, zo nu en dan met jullie te delen, dit topic afgestoft, en omgebouwd tot het Gele Banaan topic. Voor degene die de auto kennen, de kleur Beige Nevada is wat geel uitgevallen tijdens een spuitbeurt in Frankrijk. Vandaar heeft de auto al snel de geuzennaam Gele Banaan gekregen!

Het is dus een smalspoor Athena uit begin 80. Ach en zo nu en dan is er vast wel eens wat te melden. Het blijft tenslotte een CX….

Zo ook vandaag….

Gister bleek dat mijn rechterkoplamp niet wilde branden. Lampje stuk dacht ik, maar toen ik het lampje eruit haalde was het helemaal niet stuk.
Wat blijkt, het lampje gloeit heel zacht, en als ik de lamp van de stekker neem gaat spontaan de andere kant minder fel branden.

Ziet er dus uit als een lekstroom ergens.

Voordat ik allerlei kabelbomen ga ontleden, heeft iemand toevallig een idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Voor alle duidelijkheid, het is dus de rechterkoplamp die niet brand, slechts een beetje gloeit. Haal ik die uit de stekker, dan gaat links ineens ook minder fel branden.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2010 04:23 PM
  [ # 21 ]

Ik vermoed een massa probleem, dus kijk eens naar het centrale massa punt op het linker binnenscherm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 04 november 2010 04:32 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

Ik vermoed een massa probleem, dus kijk eens naar het centrale massa punt op het linker binnenscherm.

Dat vergat ik nog te vertellen, dit massapunt heb ik gister even losgemaakt en schoongemaakt.
Dat is het probleem dus niet…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2010 04:36 PM
  [ # 23 ]

hmmm…. Is de lichtschakelaar zelf wel ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 04 november 2010 04:44 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat de lichtschakelaar zelf wel ok is, wordt ook niet warm etc, zal er voor alle zekerheid toch maar een relais tussenplaatsen. Kan me niet voorstellen dat één kant het wel doet en de andere kant niet als het aan de lichtschakelaar zou liggen…..

ik vrees toch dat ik draadjes door moet gaan meten, grootlictht werkt trouwens wel…. Wink

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 november 2010 04:52 PM
  [ # 25 ]

Toch is het vreemd.. de lampen worden door 1 schakelaar aangestuurd, met één draad die ter hoogte van de accu wordt afgesplits in de bundel. Voor de massa geldt hetzelfde. Dan zou er dus een breuk moeten zitten? Vaag…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 november 2010 05:04 PM
  [ # 26 ]

Probleem komt mij bekend voor maar dan bij mijn GSA jaren geleden. Bij mij gebeurde het ook van het ene op het andere moment, uiteindelijk heb ik toen de anwb laten komen. Wat mij bij staat was dat het probleem inderdaad een massa probleem was maar dan in het achterlicht. Blijkbaar waren de lichten kruislings met elkaar geschakeld, dus LV met RA. Je moet mij hier niet op vast pinnen aangezien het zeker 7/8 jaar geleden is geweest en toen de anwb het probleem binnen een paar minuten had verholpen is het nooit meer terug gekomen. Hopelijk heb je er wat aan

sterkte

ps heb net je hele topic gelezen maar hoe is het uiteindelijk afgelopen met het uitlijnen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 05 november 2010 12:27 AM
  [ # 27 ]

Tsja vandaag de hele middag bezig geweest, en probleem is nog steeds niet opgelost. Nieuwe lichtschakelaar erin, relais geplaatst, en aan het meten geslagen.

Het vreemde is dat ik op de + van het grootlicht 2 volt meet, dit terwijl ze niet aanstaan en dat ik de stadslichten van massa kon loskoppelen en de lampen bleven branden….

Nog vreemder werd het toen ik extra massa ging trekken en de hele stroom via massa ging lopen. Rook enzo was het gevolg.. gelukkig valt de schade mee.

Het lijkt dus een flinke sluiting.

@mbender: Zou heel goed kunnen, ik verdenk nu eigenlijk de aanhangerstekker die lijkt geraakt te zijn. Maar die kreeg ik zo 123 niet los.

Morgen met de auto naar een vriend die elektromonteur is en dan gaan we gericht meten. Ik kom nu even niet verder, en de dag was ten einde.

Het uitlijnen, tsja dat heb ik nog steeds niet gedaan, de auto loopt zo mooi rechtuit, en de banden slijten niet scheef (10.000 kilometer verder sinds dat stuurhuis)  Heb destijds wel goed de spoorstangeinden opgemeten. Ik weet het,het is niet de meest chique manier. Er moet dus nog steeds gelijnd worden. Maar omdat er geen probleem is, komt het er telkens niet van.

Eerst maar eens de verlichtingskwestie oplossen.

Is er hier toevallig iemand die een fatsoenlijk schema van de verlichting/bekabeling heeft?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 05 november 2010 12:38 AM
  [ # 28 ]

Op deze site:
http://citrotech.se/
staan onder CX de complete werkplaatshandboeken. Ze zijn zo’n 65 mb dus wat groot maar de electrische schema’s staan erin.
Succes!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 05 november 2010 01:15 AM
  [ # 29 ]

Thanx freek! Ik ga ze morgen even uitprinten. Ik zie wel dat de data niet helemaal voor mijn auto zijn (04/1980) maar ik neem aan dat de verlichting niet heel anders geschakeld zal zijn.

Volgens mij zijn deze schema’s tenminste wat uitgebreider dan die in de vraagbraak!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 10 november 2010 03:00 PM
  [ # 30 ]

Na een zoektocht afgelopen weekend werkt alles weer, het was een rare storing met een lamp die intern rare massa maakte, waardoor we op het verkeerde been gezet werden.
Daarnaast had ik tijdens de zoektocht 2 draadjes verwisseld.
Er zaten dus 2 problemen in.

Inmiddels werkt alles weer! Tevens een relais geplaatst waardoor m’n lichtschakelaar niet meer uitfikt.

En ik heb eindelijk m’n Bi-iode Marchal Ampliluxen ook aangesloten, op een aparte schakelaar met een eigen relais.

Weet toevallig hier iemand wat eigenlijk de functie van die dingen is? Ik heb dus nu Dimlicht, Grootlicht, en kan die onderste schijnwerpers (55 Watt Halogeen) aanzetten. Een hele bak licht komt eruit, maar ik geloof niet dat je dat licht zomaar mag voeren. Het is een soort grootlicht wat ook geen grootlicht is.

Mij is dus onduidelijk wat nu precies de functie van deze lampen is. Kan wel zeggen dat op een donker landweggetje je niet meer bang hoeft te zijn dat je iets mist…..

Wie o wie heeft een idee?

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook