Kleine lekkage LHM
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 10 mei 2008 12:38 AM

Vandaag was mij opgevallen dat er een piepkleinbeetje LHM op de straatstenen lag en na een korte inspectie zag ik dat er een drup hing onder het ronde “dopje” onderop het “ventielenblokje” (debietregelaar volgens mij maar weet het niet 100% zeker) waarop de Voorraadbol zit gemonteerd. Waarschijnlijk een o-ringetje maar kan ik dat blokje zo maar uit elkaar schroeven (ik zag 2 inbus boutjes zitten) om de rubbers te vervangen en is daar een setje voor?

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 10 mei 2008 02:15 PM
  [ # 1 ]

dat is niet de debiet regelaar, maar de drukregelaar Wink
de debietregelaar is dat vierkante blok recht (of links, ligt eraan hoe je er tegen aan kijkt) ervan.
Bij mij lekte hij ook een keer, omdat er achter op de regelaar een scheurtje zat. kijk er even goed naar, want dan zal de deze moeten vervangen Wink

Hier een foto van mijzelf. niet echt duidelijk te zien helaas.

dat rechtopstaande blok is de debietregelaar, de hoofdbol zit net iets lager gemonteerd op de drukregelaar.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 10 mei 2008 11:39 PM
  [ # 2 ]

Ok, bedankt de drukregelaar dus Very Happy maar er zit dus een ronde “dop” onderop en bij de aansluiting op het blokje lekt ie dus volgens mij en voor zover ik kan zien is dit “dopje” met een flensje er af te draaien mbv 2 inbus boutjes.

Ik keek er net even naar en nu, na een volle dag stil te hebben gestaan ligt er geen drup onder Confused  gister zag ik echt een drup hangen.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 11 mei 2008 08:51 PM
  [ # 3 ]

het lijkt altijd wel iets te lekken daarzo. probeer die boutjes aan te draaien, niet te vast. de slang die daarop zit wil ook wel eens lekken, gewoon een kwestie van de slangklem aandraaien.
daarna de boel schoonmaken met wasbenzine of zo en in de gaten houden.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 13 mei 2008 10:57 PM
  [ # 4 ]

Moeite van het het bekijken even waard idd maar mag dat reinigen ook met remmenreiniger ik heb daar nog wel een busje van staan, of is dat te aggressief voor de leidingen?

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 15 mei 2008 09:13 PM
  [ # 5 ]

Remmenreiniger is ook prima, als het maar schoon en droog is dan kun je een eventueel lek goed zien.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 mei 2008 03:05 AM
  [ # 6 ]
b.rozema schreef:

het lijkt altijd wel iets te lekken daarzo. probeer die boutjes aan te draaien, niet te vast. de slang die daarop zit wil ook wel eens lekken, gewoon een kwestie van de slangklem aandraaien.
daarna de boel schoonmaken met wasbenzine of zo en in de gaten houden.

Probeer vooral die boutjes *niet* aan te draaien, want dan knapt het kunststof kapje en ben je verder van huis.

Heel vaak zit er een beetje roest op de rand van het ijzeren blok, net onder het kapje, wat daardoor opgedrukt wordt.
Als je het kapje loshaalt (er zit wel een veer onder + een boel LHM), de roest weghaalt en dan weer voorzichtig aandraait (het blijft kunststof) dan zit het wel weer goed.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook