8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

de GS van GradduS en Brooke, hulp gevraagd bij papierperikelen
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5463

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 oktober 2009 08:19 PM
  [ # 106 ]

Balen Marc..

Maar er is géén mogelijkheid om zonder papieren de auto op Nederlandse kenteken te krijgen?
Nieuwe chasis nr aanvragen? (als dat uberhoud kan?)

Profiel  

Gepost: 30 oktober 2009 08:34 PM
  [ # 107 ]

Nee, dat kan dus niet, althans volgens de RDW. Is er hier niemand met connecties bij de Fehac om een en ander eens na te vragen?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 oktober 2009 09:12 PM
  [ # 108 ]

Dan kom je al snel bij clubs uit.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 30 oktober 2009 09:24 PM
  [ # 109 ]

Eerder las ik iets over de GS op een aanhanger zetten zodat de Belgische politie er naar kan kijken. Waarom heb je dat niet gedaan ? Maak er desnoods een soort minivakantie van.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Gepost: 30 oktober 2009 10:06 PM
  [ # 110 ]

Euh Elmer, de belgische grens is hier letterlijk 53 meter van onze voordeur verwijdert, dus die minivakantie is wellicht wel heel mini. Dat belgische politiebureau was de eerste plek waar ik ben wezen onderhoren hoe en wat en die konden/wilden me niet helpen. Alleen de rechtmatige eigenaar (lees degene die volgens de archieven als laatste de auto op zijn of haar naam had) kan een dergelijk PV laten opmaken. Die persoon heb ik gecontacteerd, deze is uitgebreid bezig geweest e.e.a. in orde te krijgen, maar is door de belgische instanties zodanig veel van het kastje naar de muur gestuurd (dienst inschrijvingen zegt zonder PV geen kopie roze kaart, politie zegt precies het tegenovergestelde) dat hij is afgehaakt. De RDW laat me weten dat zij in hun systeem kunnen zien dat het betreffende chassisnummer in Belgie geregistreerd staat, maar kunnen verder ook niets doen. Alle oldtimers van voor 1 januari 1974 kunnen via een speciale procedure ook zonder buitenlandse papieren op kenteken worden gezet in Nederland, maar je raadt het al, de onze is van ... 1974… Zucht Very Happy

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 30 oktober 2009 10:22 PM
  [ # 111 ]

Ik kreeg net de tip via mail van een clublid dat je een GS ook zonder papieren,op ned.kenteken gekregen.
Dit ging o.a via de Concervatoire in Parijs.

Als je meer info wil pb ik je zijn gegevens wel.

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 30 oktober 2009 11:15 PM
  [ # 112 ]
graddus schreef:

(dienst inschrijvingen zegt zonder PV geen kopie roze kaart, politie zegt precies het tegenovergestelde) dat hij is afgehaakt.

Politie in België moet een bewijs van verlies afgeven aan de laatst ingeschreven eigenaar. Dit moet gebeuren in het Politie kantoor waar deze eigenaar woont en zij moeten de wagen kunnen zien, ter plaatse.
Met deze gegevens kan je dan bij Citroën een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen en een inschrijvingsbewijs bij de DIV. Maar heb je dit effectief nodig voor Nederland? Is dat bewijs van verlies niet voldoende?

Wanneer is de wagen het laatst in België gekeurd? Daar enig idee van? Als dit is van na het uitvinden van de computer, kunnen zij op vraag een duplicaat van dit keuringsbewijs afleveren.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 30 oktober 2009 11:31 PM
  [ # 113 ]
graddus schreef:

Euh Elmer, de belgische grens is hier letterlijk 53 meter van onze voordeur verwijdert, dus die minivakantie is wellicht wel heel mini. Dat belgische politiebureau was de eerste plek waar ik ben wezen onderhoren hoe en wat en die konden/wilden me niet helpen. Alleen de rechtmatige eigenaar (lees degene die volgens de archieven als laatste de auto op zijn of haar naam had) kan een dergelijk PV laten opmaken. Die persoon heb ik gecontacteerd, deze is uitgebreid bezig geweest e.e.a. in orde te krijgen, maar is door de belgische instanties zodanig veel van het kastje naar de muur gestuurd (dienst inschrijvingen zegt zonder PV geen kopie roze kaart, politie zegt precies het tegenovergestelde) dat hij is afgehaakt. De RDW laat me weten dat zij in hun systeem kunnen zien dat het betreffende chassisnummer in Belgie geregistreerd staat, maar kunnen verder ook niets doen. Alle oldtimers van voor 1 januari 1974 kunnen via een speciale procedure ook zonder buitenlandse papieren op kenteken worden gezet in Nederland, maar je raadt het al, de onze is van ... 1974… Zucht Very Happy

Oeps, dat had ik niet begrepen. Sorry.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook