Totaal aantal Berichten: 109
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
Waarde XM vrienden,
sinds twee weken heb ik met de 2.0 16v enorm last van inhouden, afslaan, horten en stoten, verhoogd toerental, dit alles in een willekeurige volgorde.
zowel op gas als op benzine.
kreeg daar vorig jaar al last van, maar met de winter verdween het. ik heb het idee dat de buitentemperatuur van invloed is, hoe raar dat ook klinkt.
Wie o wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?
gr
Kees
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb ook eens zoiets gehad, horten en stoten als een gek.
Bij de dealer de computer laten uitlezen gaf tot resultaat dat de MAP-sensor naar zijn grootje was.
Nieuwe geplaatst en nooit last meer gehad.
Ries,
Waar zit dat ding ? is daar een beetje makkelijk bij te komen?
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Oei, dat weet ik zo niet meer.
Die monteur moest wel erg diep in het vooronder om er bij te kunnen herinner ik me, hij moest hem op het gevoel plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De MAP-sensor zit toch op het schutbord vooraan?
Ik heb dit ook nu,maar enkel op gas??
Op benzine draait ze mooi stationair en trekt ze de straatstenen uit de grond,maar op gas is het bij warm weer nu, inhouden en vooral op stationair plots in toeren stijgen,om onmiddelijk daarna bijna stil te vallen.
Dus kan het de originele MAP-sensor niet zijn, denk ik,want op benzine is er geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb wel een extra MAP-sensor op de gasinstallatie zitten ook,maar volgens mijn gasboer, zou deze een storingsmelding moeten geven op de schakelaar,als deze naar de haaien zou zijn.En ook is de installatie nieuw sinds December.Het kan altijd dat hij kapot is,maar het vreemde blijft: geen storing en nagelnieuw????
Misschien het darmpje gelost,met warmer weer!
Allesinds,‘s morgens, doet ze het op beide brandstoffen goed. Enkel bij temperaturen boven de 20°C buiten.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Domme vraag misschien!
Maar hoe kan je een MAP-sensor testen?