Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
De multipoint TRI is wel een vreselijk fijn autootje!
Hij is echt snel en vinnig, ook de korte versnellingen van die BE1 bak zorgen daar voor.
Ik heb toch menig auto achtergelaten met dat rare beestje van me
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die tri motor is zeker pittig, Niemand verwacht dat van zo’n bruine oubollige bak . Dat is het mooie. Ik ga eens nadenken of ik er afstand van wil doen. Ik had het idee dat de BXmarkt vast hing, maar ik merk dat mijn tri opeens in trek is .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De break staat nu op bokken in de tuin voor groot onderhoud vanwege een geplande vakantie. Beide achterwielen stonden zo scheef als een hoepel, en ik heb inmiddels beide draagarmen eronderuit gehaald. Bij eentje zijn de lagers echt zichtbaar versleten, en verklaart het scheef staan. Alleen bij de andere arm zitten de lagers weliswaar vast, maar speling zit er niet echt op. Komt het weleens voor dat het subframe verantwoordelijk is voor het scheefstaan? Ik kan me namelijk herinneren dat ik vorig jaar een arm eronder heb geschroefd die toen goed leek, maar het resultaat was nog steeds een scheef staand wiel.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zo, net spullen gehaald bij de Hegru:
2 sets lagers voor de draagarmen, 2 lekretourtjes + 1 klem. Voor 90 euro, leek me wel een nette prijs. Nu het lastige werk, de lagers eruit slopen. To be continued….
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Yeaaau gasten,
op en top frustratie hier. Er zitten de afgelopen dagen een paar dingen niet mee. De uitlaat werkte niet mee met het demonteren en repareren, de adals vervangen duurde ‘iets’ langer omdat de lasser niet goed uitkeek en dus een rupsje óók op de draagarm zelf legde en dat was een goed streepje. En niet 1 keer, maar gelijk bij 2 lagers . Dus dat werd slijpen en schuren en uitéindelijk lukte het. Vandaag bij monteren van een arm breekt de remleiding door midden bij de nippel op de klauw. Ik heb een leiding na een paar uur zo kunnen buigen dat dat opgelost is.
Maar nu, mijn wrede 16v velgen van mijn 16v wilde ik dus mooi onder mijn break schroeven (da’s vet), en ik dacht 2 dagen vloeken af te sluiten met mooie velgen onder m’n break: past het niet! Ik dacht dat die koetsen allemaal wel hetzelfde waren. Die verbreding van de 16v modellen is toch gewoon óp de standaard afscherming gekit?
Misschien dan maar een 185 band erom leggen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat moet gewoon passen, en volgens mij ook met 195 breed, 205 heb ik zelfs probleemloos onder mijn berline gehad.
Lopen ze aan achter ofzo? anders voorzichtig even het spatbord iets naar buiten duwen en natuurlijk je ADAL’s checken!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
yeau Toni,
ik stond zelf ook een beetje te kijken… De adals zijn net nieuw, die heb ik net vervangen. De band loopt echt aan bij de kap aan de buitenkant. Mijn vingers kan ik aan de andere kant nog tussen de band en de wielkast proppen. Ik vind het alleen zo lastig om te gaan rossen met een hamer. Morgen nog maar eens kijken.
Het is een break trouwens he, al moet dat volgens mij niet uitmaken.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Job done!
Ik heb de man met de hamer gespeeld en na wat klappen passen de wielen er nu perfect in. Dat is dus opgelost. Het ziet er naar uit dat het vervangen van de adals heeft geholpen, de wielen hangen er nu recht onder.
Op het moment heb ik de linkse aandrijfas vervangen en de lekretour op de veerpoot. Voor vanavond staat de distributie en de rechteras op de planning. Eens kijken hoe ver ik kom. Dinsdag ga ik op vakantie dus hopelijk is het dan gefixt. 16v velgen staan wel zeer chigue op een break moet ik zeggen. Hij wordt er een stuk ruiger op.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Vermond schreef:16v velgen staan wel zeer chigue op een break moet ik zeggen. Hij wordt er een stuk ruiger op.
Foto’s?
Verder goed bezig hoor!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Foto’s maak ik binnenkort. Ik denk er nu wel steeds aan, alleen zie ik dan mijn zwarte handen en bedenk me dat ik later wel foto’s maak .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
En het zit erop. Heb even een klein stukje gereden met nog een beetje bakolie, morgen snel bijvullen, want ik kan het nergens kopen op zondag. Het rijdt een stuk beter zo zonder gepiep en gekraak aan de achterkant. Wel lopen de remblokjes rechtsachter soms een beetje aan. De wielen kunnen in ieder geval inmiddels vrij ronddraaien.
Hier wat foto’s:
En in de lowrider stand:
Je kan het maar bij hebben:
Wat ik wel erg jammer vind is dat ik ondanks de nieuwe adals nog steeds een X5 look heb van achteren:
Het is wel een heel stuk minder, maar ik had gehoopt dat ze gewoon goed recht zouden staan. Verder heb ik na de montage van andere assen nog steeds de ‘kloeink’ bij verandering van gas en gas los, maar ook hoor je het soms onregelmatig zachtjes bij stationair rijden. Het laatste zou de onderste motorsteun moeten uitsluiten zou je zeggen, maar ik ga ‘m toch eens vervangen, het kost toch weinig moeite.
(En nog 2 fotootjes van de 16v klapper van de week:)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Trek die onderste motorsteun eerst eens goed na, en dan ook waar die beugel aan het subframe zit.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
aight.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat is dat voor velg RA op de 16V? Leuk ontwerpje. 16V velgen staan niet verkeerd op de Break.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die velgen zaten onder mijn eerste BX:
Merk weet ik zo even niet. 6J, alleen vallen ze wat ver naar binnen en zijn aardig beschadigd op de rand.