Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
BasisBX, je bedoelt dat plastic ding van ~3x6 cm? Die zit er bij mij nog op en ziet er goed uit.
Jep, die bedoel ik.
En heb je ook nog een goede schakelstang?
Van die 2 korte dwarse heb ik dan de langste nodig. (die is iets van 15-20 cm)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Kan je ook meenemen, echter ik wil de auto eerst op een plek hebben staan waar ik ‘m kan slopen. En naar die plek wil ik ‘m graag nog rijden. Gaan dus waarschijnlijk 2 weekjes overheen.
hoi basis bx . . . ik stel voor dat we het hele stangenspul verdelen ik heb namelijk ook nog wat nodig en heb vermond reeds geinformeerd. wordt een “schlachtfest” binnenkort (hebben de fransen daar eigenlijk ook een mooi woord voor?)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Komen we wel uit, we regelen dat wel via Pb.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
@^$&^@%#%!$%@^#$#$#$%@##!@$!!!!! Ik ben de motor uit de Belgische sloper aan het halen. Gaat gewoon alles makkelijk, maar dan komen de @##@$^@#%@#%@#^&$^ bouten tussen het spruitstuk en uitlaat. Die zijn na een uurtje boren en wrikken eindelijk los. Daarna de schakelstangen: de kleine gaat zo los, maar de langere gebeurd níéts mee. Met een koevoet staan wrikken, niks. En dan begint het ook te regenen! Ik moet even frustratie kwijt.
Hehe, ben blij dat ik niet de enige is die nu gefrustreerd is. Fuseekogels vast in de draagarmen, 1 stuurstang niet los te krijgen, aandrijfas waar geen beweging inzit. Geen goede dag vandaag, morgen slijp ik de hele bende er onderuit want ben er nu wel klaar mee
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Fuseekogels gingen bij mij deze keer vrij goed. Met een stootijzer heb ik een hefboom gemaakt met de draagarm als draaipunt en dan het ijzer onder de stuurarm van de veerpoot. Dan kan je aan de voorkant van de auto erop gaan springen. Je collega moet dan eigenlijk blijven meppen op de arm . Na 2 kromme pijpen sprongen ze los .
En dan die !@#%!@#$ regen .
joh, ik dacht dat jullie wel een droog plekkie hadden om te slopen . . . maar het moet toch wel enigszins gezellig zijn geweest om met een paar man zo’n wagentje te demonteren
@Gais,
Krijg je die bende ook niet los met een fusee vork?
Zelf heb ik dit ding ook:
http://link.marktplaats.nl/305057576
Een paar tikkies en alles vliegt zo los.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Moet ik misschien ook maar eens aanschaffen. Steigers die scheef staan door kromme steigerpijpen is ook niet alles .
Ari, binnenlocatie is er wel, alleen kom ik dan lastiger van het overgebleven ‘ijzer’ af. Nu kan er zo een vrachtauto bij om ‘t karkas op te halen.
Ah okay - ik had vanochtend namelijk na 15 minuten op een sloperij te hebben gelopen al blauwe klauwe.
Bedenk ik me net - zat d’r nog goeie deurbekleding in die wagen van je? Die dus niet door droogte en of zon is gebarsten?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
> Allemaal ranzig of verrot.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inmiddels heb ik de contactrolletjes overgezet van de sloper naar de lichtschakelaar van mijn goede type 1. Al het licht werkt naar behoren. Wel zal ik binnenkort relais’ in het circuit plaatsen om te zorgen dat ik deze rollen niet meer hoef te vervangen.
Oh, en ik ben er achter gekomen dat dit ook een 4-bak betreft. Ik zag in de advertentie dat het een 5-bak was, maar heb dit niet gecontroleerd toen ik ‘m kocht. Toen ik vanochtend de auto verplaatste merkte ik dat het stopte bij 4 . Ik heb ‘m niet gekocht voor de motor, maar ik denk dat ik deze toch even op de plank laat liggen mocht ik nog tegen dingen aanlopen met m’n andere BX.
Zar er dan niet zo’n plakkertje op de tunnel met het schema van de bak
Wat ga je op de plank leggen trouwens? de bak of het blok of beide?
Jammer dat de bekledeing naar z’n grootje is.
Grt.
Ari