Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Respect!!
Altijd weer een avontuur, zo`n projectje erbij.
Wordt dat je kilometervreter?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Yeau danku, ja dit is weer een van de ... projecten. Mijn kilometervreter is trouwens nu echt mijn BX 14, de uitlaat dondert er bijna onderuit (ik rijd al een maand zonder einddemper), maar hij laat me nooit in de steek. Ik ga binnenkort een ‘nieuwe’ uitlaat halen zodat die BX weer even vooruit kan. Ik heb de 16soupapes in eerste instantie aangeschaft voor onderdelen, maar ik heb ook de carte grise etc. erbij gekregen, dus na inspectie ga ik kijken of het de moeite is om in te voeren. Ik ga het rode steeds mooier vinden .
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vermond schreef:
Er gaat een gezegde over dit onderwerp:
Goed schroot ligt op een bedje van onkruid
dit moet dus een prima wagen worden?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Haha, ja dat zou mooi zijn .
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nou hij doet het inmiddels.. . Klinkt nog niet helemaal zoals het hoort, maar wat wil je met een auto die een aantal jaar stil heeft gestaan:
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De TRi die ik in m’n break heb gelepeld doet het weer sinds vandaag! De auto kwam ook gelijk omhoog en de ingebouwde stuurbekrachtiging werkt naar behoren. Ik ben erg content. Wat foto’s:
Deze was kaduuk en heb ik vervangen:
Nu de boel afmaken en voor de APK!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
En dan weer breaken? of blijf je met de 14 rijden?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De bedoeling is eigenlijk dat mijn broer er in gaat rijden. Ik blijf nog even hobbelen in de BX14 want die is binnenkort belastingvrij.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Hij zal wel blij zijn met zoon broer!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Even een update wat betreft BX’en:
De groene BX break 1.6 Tri doet het goed en is klaar voor de keuring. Ik heb een 16v interieur ingebouwd, koelvloeistof- en olietemperatuurmeters aangesloten. Alle controlelampjes gechecked. Er zitten nu 16v mk2 velgen onder wat goed staat, alleen de banden zijn niet APK waardig, dus dat zal ik om moeten wisselen.
Afgelopen week had ik echter een tegenslag, mijn BX14 begon rare geluiden te maken en slechter te starten. Hier een filmpje met het mooie geluid van waarschijnlijk een versleten lager: http://www.youtube.com/watch?v=75_FQp_lhq8 Ik zat nog te overwegen om motorsteunen in te gaan lassen, maar daar heb ik vanaf gezien. Zaterdag heb ik de motor omgewisseld met de 150A motor die ik nog had liggen uit de Belgische sloper. De motor loopt aardig alleen is de ontsteking van cilinders 1 en 2 nog niet daverend. Na het omwisselen van de ontsteking en opschuren van de verdelerkap lijkt het beter te zijn. Ik ga van de week een nieuwe verdelerkap en rotor halen, en kijk of het dan beter wordt. Verder klinkt de motor uitstekend.
Versleten motor eruit:
Koppeling weer inbouwen in de motor waar hij uit kwam Goed dat ik van alle pakkingen gelijk twee heb gekocht BasisBX!
Aan het eind van de dag kwam hij weer van z’n plek:
Oja, én ik heb natuurlijk samen met McDean nog een mk2 gesloopt waar we samen de onderdelen verdeeld hebben. Wat actiefoto’s:
En maar volladen maar! Mijn BX14 met extra 16v motor op de achteras:
mk1 vs. mk2:
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik blijf lekker door tuffen met mijn BX14, en mijn broer rijdt met mijn BX break. Het wordt toch erg verleidelijk om diesel te gaan inbouwen nu mijn BX belastingvrij is, zeker met het studentenbudget. Daarom heb ik een BX diesel aangeschaft die zijn onderdelen waarschijnlijk gaat afstaan:
Hij lijkt zo op het eerste gezicht in goede staat, maar hij heeft vandalisme schade, en overal zitten wel wat deukjes en krassen.
Verder loopt het blok van de TRi break niet erg goed meer en hij heeft moeite met aanslaan, en de nokkenas was versleten. Ik heb inmiddels een nieuwe nokkenas ingebouwd (die van een oud GTi blok) en nu gaan in ieder geval alle kleppen weer goed open en dicht (zou je zeggen). Echter loopt het blok nog steeds slecht. Ik ga nog een keer checken of de riem goed staat, maar als dit niet het geval is wordt het tijd voor een ander blok. Ik heb de gok gewaagd toen ik het TRi blok inbouwde, maar ondanks veel vervangen onderdelen ben ik bang dat hij gewoon op z’n eind zit.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Haha hij is weer bezig
Ik heb het met mijn huidige werk wat druk en ik zit aan de verkeerde kant van het land maar daar gaat verandering in komen, ik wil binnenkort wel weer even een pilsje uit je koelkast komen jatten
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat gaat goedkomen .
Totaal aantal Berichten: 579
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
grappig ik zat er ook al aan te denken om een diesel in de 1400 te lepelen, maar heb geen tijd
hou ons op de hoogte
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Grappig die rooie 16V slopert! Mijn 1e auto (BX 14TE) was de XZ-84-NB…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa