32 van de 41
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 februari 2013 12:43 AM
  [ # 466 ]

Luchtprobleem lijkt opgelost, en de BX start weer meteen. Gisteren is de BX weer door de APK gekomen. Alleen een gordel LV moest vervangen worden. Het lijstje is weleens langer geweest. Smile

Ik dacht dat gordels voor links en rechts hetzelfde waren, maar dat is dus niet het geval. Het mechaniekje helt een heel klein beetje achterover, waardoor uitwisselen niet gaat.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 februari 2013 08:06 PM
  [ # 467 ]

altijd fijn een nieuwe APK. Had je nu nog een andere gordel liggen?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 februari 2013 08:09 PM
  [ # 468 ]

Altijd fijn; een “makkelijke” apk.  Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 februari 2013 08:23 PM
  [ # 469 ]
Vermond schreef:

Luchtprobleem lijkt opgelost, en de BX start weer meteen. Gisteren is de BX weer door de APK gekomen.

Gefeliciteerd 2x!

Met het ouderwetsche stickertje op de nummerplaat gaf een verse APK toch nog een lekkerder gevoel…
Elke keer weer een andere kleur. Had toch wel wat…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 februari 2013 12:22 AM
  [ # 470 ]

Die stickertjes zijn van voor mijn tijd Wink. Ik had nog een aantal gordels liggen, maar pas bij de derde begon het te dagen dat er misschien verschil in links en rechts kon zitten… Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 maart 2013 01:23 AM
  [ # 471 ]

Van de week hebben ze bij de Helmondse motorenrevisie mijn turbo diesel cilinderkop gevlakt en schoon gemaakt. Ziet er geweldig uit, bijna zonde om er weer op te zetten. Alleen er zit een klein scheurtje in de afdichting van zo’n wervelkamer. Heeft een van jullie dat weleens meegemaakt? Zal zsm. een foto online knallen. Ik bel morgen ook even met het revisiebedrijf. De afdichting van de koppakking gaat precies over die scheur heen, dus kan me voorstellen dat ik het beter kan fixen voordat ‘ie gemonteerd wordt.

Verhaal was dat die afdichtingen vaak los ging zitten als de cilinderkop in het bad ging om schoongemaakt te worden, en dat ze die opnieuw vast moesten zetten, en het daarom beter was om ‘m te vlakken. Ben benieuwd of vlakken nu weer zou moeten gebeuren.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1339.jpgIMG_13392.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 02:14 AM
  [ # 472 ]

Zijn haast altijd gescheurd, niks van aantrekken.
Meestal kloppen ze wel een paar puntjes rond de wervelkamer dat deze niet loskomen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 maart 2013 11:49 AM
  [ # 473 ]

Heb het inmiddels ook van het revisiebedrijf vernomen. Mooi!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2013 02:09 PM
  [ # 474 ]

Ik heb polijstpasta geregeld en heb een middagje staan slijpen. De zetels worden mooi matgrijs, maar de kleppen lijken te grof, en krijg op de klep het vlak niet mooi egaal. Ik heb de kop nu weer weggebracht naar het revisiebedrijf, waar ze kleppen gaan slijpen en waar nodig de zetels infrezen.

Het viel me op dat op de klepgeleiders geen seals zitten. Bij al m’n benzine BX’en was dit wel het geval. Weet iemand waarom ze bij een diesel ontbreken?

Profiel  
 
Gepost: 08 april 2013 09:04 PM
  [ # 475 ]

Ik dacht bij de TurboD wel, atmosferisch is iig zonder. Turbo zou dus ook best kunnen…

Wrom niet? tja, sowizo minder vacuum om olie binnen te trekken en dan zijn ineens de klepjes gesmeerd zullen we maar zeggen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2013 09:09 PM
  [ # 476 ]

Ik ga van het weekend eens kijken bij een andere kop, gewoon uit interesse Smile. Ik werd op een ander forum er ook op gewezen dat er minder onderdruk is die olie naar binnen wil trekken. Klinkt plausibel.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2013 10:01 PM
  [ # 477 ]

Met foto’s wordt alles leuker:

Spul losgehaald en wat lopen poetsen:

Gevlakte kop, en in zo’n bad geweest:

Scheurtje in wervelkamer:

Polijsten, waarbij zetel wel goed vlak wordt, maar klep niet:

Rechts gedaan, links moet nog:

Profiel  
 
Gepost: 08 april 2013 10:05 PM
  [ # 478 ]

Bekende beelden, mooi werk!

Meet iig zeker je klepspeling na hé, als je gaat kleppen slijpen moet je ze zeker regelen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 april 2013 10:07 PM
  [ # 479 ]
Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 april 2013 10:14 PM
  [ # 480 ]

Thanks, ik kan niet wachten om er weer mee verder te gaan. De klepspeling wordt zeker gemeten, en goede plaatjes bij gepakt. Ze korten de kleppen wel wat in als ze ze slijpen (en klepzetels frezen).

Profiel  
 
 
32 van de 41
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook