Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Luchtprobleem lijkt opgelost, en de BX start weer meteen. Gisteren is de BX weer door de APK gekomen. Alleen een gordel LV moest vervangen worden. Het lijstje is weleens langer geweest.
Ik dacht dat gordels voor links en rechts hetzelfde waren, maar dat is dus niet het geval. Het mechaniekje helt een heel klein beetje achterover, waardoor uitwisselen niet gaat.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
altijd fijn een nieuwe APK. Had je nu nog een andere gordel liggen?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Altijd fijn; een “makkelijke” apk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vermond schreef:Luchtprobleem lijkt opgelost, en de BX start weer meteen. Gisteren is de BX weer door de APK gekomen.
Gefeliciteerd 2x!
Met het ouderwetsche stickertje op de nummerplaat gaf een verse APK toch nog een lekkerder gevoel…
Elke keer weer een andere kleur. Had toch wel wat…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die stickertjes zijn van voor mijn tijd . Ik had nog een aantal gordels liggen, maar pas bij de derde begon het te dagen dat er misschien verschil in links en rechts kon zitten…
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Van de week hebben ze bij de Helmondse motorenrevisie mijn turbo diesel cilinderkop gevlakt en schoon gemaakt. Ziet er geweldig uit, bijna zonde om er weer op te zetten. Alleen er zit een klein scheurtje in de afdichting van zo’n wervelkamer. Heeft een van jullie dat weleens meegemaakt? Zal zsm. een foto online knallen. Ik bel morgen ook even met het revisiebedrijf. De afdichting van de koppakking gaat precies over die scheur heen, dus kan me voorstellen dat ik het beter kan fixen voordat ‘ie gemonteerd wordt.
Verhaal was dat die afdichtingen vaak los ging zitten als de cilinderkop in het bad ging om schoongemaakt te worden, en dat ze die opnieuw vast moesten zetten, en het daarom beter was om ‘m te vlakken. Ben benieuwd of vlakken nu weer zou moeten gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zijn haast altijd gescheurd, niks van aantrekken.
Meestal kloppen ze wel een paar puntjes rond de wervelkamer dat deze niet loskomen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb het inmiddels ook van het revisiebedrijf vernomen. Mooi!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb polijstpasta geregeld en heb een middagje staan slijpen. De zetels worden mooi matgrijs, maar de kleppen lijken te grof, en krijg op de klep het vlak niet mooi egaal. Ik heb de kop nu weer weggebracht naar het revisiebedrijf, waar ze kleppen gaan slijpen en waar nodig de zetels infrezen.
Het viel me op dat op de klepgeleiders geen seals zitten. Bij al m’n benzine BX’en was dit wel het geval. Weet iemand waarom ze bij een diesel ontbreken?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ik dacht bij de TurboD wel, atmosferisch is iig zonder. Turbo zou dus ook best kunnen…
Wrom niet? tja, sowizo minder vacuum om olie binnen te trekken en dan zijn ineens de klepjes gesmeerd zullen we maar zeggen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ga van het weekend eens kijken bij een andere kop, gewoon uit interesse . Ik werd op een ander forum er ook op gewezen dat er minder onderdruk is die olie naar binnen wil trekken. Klinkt plausibel.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Met foto’s wordt alles leuker:
Spul losgehaald en wat lopen poetsen:
Gevlakte kop, en in zo’n bad geweest:
Scheurtje in wervelkamer:
Polijsten, waarbij zetel wel goed vlak wordt, maar klep niet:
Rechts gedaan, links moet nog:
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bekende beelden, mooi werk!
Meet iig zeker je klepspeling na hé, als je gaat kleppen slijpen moet je ze zeker regelen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ziet er gelikt uit!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Thanks, ik kan niet wachten om er weer mee verder te gaan. De klepspeling wordt zeker gemeten, en goede plaatjes bij gepakt. Ze korten de kleppen wel wat in als ze ze slijpen (en klepzetels frezen).