Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
bogaard77 schreef:neem de waterkoker!
koken, dan in de koel kast dan weer koken….enz.
Ik doe het al steeds met kokend water, en dan weer afkoelen onder een koude kraan enz. Openen bij koud water gaat prima, sluiten bij kokend water ook, maar niet ver genoeg. Net nog even met een aansteker goed heet gestookt, maar hij blijft een beetje openstaan. Ik zou zo graag dat ding eens open willen maken, om te kijken of iets de boel blokkeert of zo. Maar ik zou niet weten hoe.
Ik denk dat als je iets hebt dat je in die uitsparing kan zetten, je dan de boel open kan draaien. Zal wel weer een speciaal gereedschapje voor zijn
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10342
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:neem de waterkoker!
koken, dan in de koel kast dan weer koken….enz.
Gaat langzamer en minder heet. Brian, heb je geen buurman die zo’n ding heeft? Gamma heeft ze ook; altijd handig, ook om onwillige bouten eruit te krijgen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10342
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Brian schreef:bogaard77 schreef:neem de waterkoker!
koken, dan in de koel kast dan weer koken….enz.Ik doe het al steeds met kokend water, en dan weer afkoelen onder een koude kraan enz. Openen bij koud water gaat prima, sluiten bij kokend water ook, maar niet ver genoeg. Net nog even met een aansteker goed heet gestookt, maar hij blijft een beetje openstaan. Ik zou zo graag dat ding eens open willen maken, om te kijken of iets de boel blokkeert of zo. Maar ik zou niet weten hoe.
Ik denk dat als je iets hebt dat je in die uitsparing kan zetten, je dan de boel open kan draaien. Zal wel weer een speciaal gereedschapje voor zijn
Heb ik geprobeerd, niet gelukt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Even over het waselement: Op mijn BMW-motor zit een thermostaat voor de motorolie (opent bij 90’C). In deze thermostaten gaan de waselementjes ook wel eens kapot. Schijnt eenvoudig nieuw te vullen zijn met… was van een waxinelichtje! Misschien een poging waard?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het probleem is dat je dat ding niet open krijgt. Ik vrees dat ik er aan moet geloven en een nieuwe moet kopen. Is even een investering, maar met het zelf eruit halen en erin zetten heb ik al veel geld bespaard, en als het benzineverbruik een beetje normaal wordt hiermee, heb ik het ook zo weer terugverdiend.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Resultaat van de zoektocht tot nu toe:
Chyparse: niet
Huub in ‘t Zandt: niet
Citroworld/Geert Bukkems: misschien, hoor ik morgen
Citro-classique: niet
Herman Jansen: misschien te reviseren
Dirk Sassen: Nieuw €1.120,80
Gereviseerd (€375,00)
Imitatie (auf Anfrage)
Heeft iemand ervaring met de gereviseerde of de imitatie bij Dirk Sassen?
Andere adresjes om te vragen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik heb ooit in een clubblad van de Duitse SM club een beschrijving gezien ( uiteraard in het Duits ) hoe je dat ding kan open zagen en herstellen.
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat zeg ik: Herstellen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Brian schreef:bogaard77 schreef:neem de waterkoker!
koken, dan in de koel kast dan weer koken….enz.Ik doe het al steeds met kokend water, en dan weer afkoelen onder een koude kraan enz. Openen bij koud water gaat prima, sluiten bij kokend water ook, maar niet ver genoeg. Net nog even met een aansteker goed heet gestookt, maar hij blijft een beetje openstaan. Ik zou zo graag dat ding eens open willen maken, om te kijken of iets de boel blokkeert of zo. Maar ik zou niet weten hoe.
Ik denk dat als je iets hebt dat je in die uitsparing kan zetten, je dan de boel open kan draaien. Zal wel weer een speciaal gereedschapje voor zijnHeb ik geprobeerd, niet gelukt.
Ik ook.. afgebroken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:Resultaat van de zoektocht tot nu toe:
Chyparse: niet
Huub in ‘t Zandt: niet
Citroworld/Geert Bukkems: misschien, hoor ik morgen
Citro-classique: niet
Herman Jansen: misschien te reviseren
Dirk Sassen: Nieuw €1.120,80
Gereviseerd (€375,00)
Imitatie (auf Anfrage)Heeft iemand ervaring met de gereviseerde of de imitatie bij Dirk Sassen?
Andere adresjes om te vragen?
Update:
Geert Bukkems: niet
Clubmagazijn niet: niet
Dirk Sassen: Imitatie niet meer leverbaar
Gereviseerd op voorraad met inwisselen eigen exemplaar.
Plan van aanpak:
1. Morgen even bij Herman Jansen langs.
2. Anders de gereviseerde van Dirk Sassen.
Iemand anders nog andere ideeën?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo maar een suggestie : heb je met deze temperaturen die klep wel echt nodig ????
In de winter is het wel een ander verhaal , maar ik denk als je hem nu start en “even ” aan de praat houd , je motor toch normaal zal lopen .
je moet dan wel de twee slangen afstoppen .
Wie waagt dit experiment ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En waarom monteer je de luchtschuif van een CX gti niet? Die kost je 20 euro op de sloop. Ik heb 100.000 km gereden met een ds 21 ie met de luchtschuif van een cx…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
wbogaerts schreef:
je moet dan wel de twee slangen afstoppen .
De twee luchtslangen afstoppen, in ieder geval 1, die naar het inlaatspruitstuk gaat. En de twee koelwaterslangen doorverbinden met elkaar. Ik moet zeggen, ik heb al met de gedachte gespeeld.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman771 schreef:En waarom monteer je de luchtschuif van een CX gti niet? Die kost je 20 euro op de sloop. Ik heb 100.000 km gereden met een ds 21 ie met de luchtschuif van een cx…
Krijg je die goed gemonteerd? Passen de lucht- en koelwaterslangen daar op, of heb je andere diameters van die slangen nodig?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als dit ding in het duits “Zusatzluftschieber IE” heet kan de schuif van een Mercedes er ook in. Maar ik knutselde het ding van een CX ertussen. Die zal veel goedkoper zijn. Kun je op je gemakje naar de originele oplossing zoeken….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991