Brandstofpomp C5 dringend aub
Berriep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 13 mei 2008 03:38 AM

Heb een citroen C5 excl. van 2002 2,0 i. Benzine en LPG. Ben vandaag van eindhoven gekomen naar landgraaf, geen probleem, ben op bezoek geweest en bij het wegrijden kreeg ik de auto niet meer aan de praat. ANWB gebeld, deze hebben iets in de luchtfilter gespoten en hij starte weer, maar liep verder op LPG, krijg hem niet op benzine aan de praat, en hij start altijd automatisch op benzine, tank is halfvol. ANWB dacht dat de brandstofpomp stuk is ? Nu mijn vragen, weet iemand waar de brandstofpomp zit bij de C5 ? Kan die zelf uitgebouwd worden ? Ik las iets van een blokkering van de pomp, kan die misschien ingeschakeld zijn ? En hoe schakel je die blokkering weer uit ? Kosten als de pomp stuk zou zijn ? Pomp is weinig gebruikt aangezien ik op gas rij, dan nu al stuk ? Hoe kan ik kontroleren of deze werkelijk stuk is ?
ALVAST BEDANKT VOOR EEN SNELLE REACTIE, heb de auto dringend voor mijn werk nodig ! Alle info is welkom,  Berrie.. al de garage gebeld gaat het uitlezen, ben benieuwd, als iemand nog zoiets gehad heeft hoor ik het graag !
Heb net

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 mei 2008 12:24 PM
  [ # 1 ]

De opvoerpomp zit onder een rond stuk plastic onder de achterbank en zit in de tank verwerkt. Je hebt wel een speciaal stuk gereedschap nodig om de afdichtring los te krijgen.

Normaalgesproken als je het contact aanzet (maar nog niet start) moet je een zoemend geluid onder de achterbank vandaan horen komen. De pomp draait in principe altijd, ook als je op gas rijdt, tenzij de installatie ‘m onderbreekt. Daardoor kan hij schade oplopen wanneer er consequent met weinig benzine in de tank wordt gereden.

Er zit inderdaad ook een blokkering op de pomp, dit is een rode rubber drukknop ergens in het motorcompartiment.

Wat een pomp kost weet ik niet precies, beter even naar een dealer gaan lijkt me.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook