patchworks bx tzd turbo
patchwork
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 14 mei 2008 03:51 PM

hoi

ik ben een tzd turbo aan het oplappen. het motorblok was vastgelopen.
en die is gelukkig nu met sucsess vervangen. en auto rijdt en loopt rijdt weer. 

sinds vandaag weer terug van de apk. en gekeurd en mag weer rijden echt fijn.  en nu begint het om hem mooi en goed te maken.

is inmiddels dan blok vervangen.
en had hydrolek opgelope bleek de hoogteregelaar te zijn. was bale. maar nu ook vervangen.

al heb ik nu wel het gevoel of me auto stugger ligt. ik voel nu alles te goed de weg, voelt nog niet lekker. auto reed beter ervoor met lek. morge maar effen voor bellen.

enigste wat ik binnekort nog wil doen is distrubutieriem late vervangen voor de zekerheid. weet iemand hier een mooi adress voor??  zou me echt helpen doe ik liever niet zelf. en had op forum keer iets geleze over adressjes die voor 100 euro doen. en das me het wel waard.

vandaag en morge beginnen met me audio weer overgooien. en deze keer weer iets beter en mooier instaleren.
ik wil deze keer er een mooie en goede bx van make Smile.


heb overgens nu me bx image over. een 1.9 diesel. morge maar weer schorsen.

bx 1400 te.
bx tzd 1.8 turbo service break(grijs kenteken)
bx image 1.9 d break (voor onderdele of voor sloop)
bx tzd 1.8 turbo break(eindelijk geel kenteken)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 mei 2008 04:03 PM
  [ # 1 ]

Als het eruit komt stromen bij het omlaag gaan is het hoogstwaarschijnlijk de retour van je hoogteregelaar voor.
Die willen ook nog wel eens losschieten als er geen slangeklemmetje op zit, dus misschien is het probleem wel gemakkelijk te fixen (ik heb het iig al eens meegemaakt)
Gewoon even de auto omhoog, bokjes eronder en even onder de auto kruipen en die hoogteregelaar bekijken, misschien heb je geluk.
Het kan ook zijn dat die slang is klem komen te zitten bij het monteren van het nieuwe motorblok, als dat het geval is kun je wellicht met een pijpje en 2 slangeklemmetjes de slang repareren (ook dat meerdere malen bij diverse slangen gedaan en dat heeft altijd jaren gehouden)
Wat ook een mogelijkheid is is dat het blokje van je octopus waar de slangen allemaal samenkomen gescheurd is, dat gebeurt helaas ook nog wel eens, en dan moet er een nieuwe geplaatst worden.
In dat geval zou ik eens contact opnemen met garage HEGRU in Veldhoven, zij zijn snel en goedkoop!

Succes ermee!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook