Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vandaag dus praktisch de hele dag bezig geweest en de andere startmotor zit er in en deze werkt (reeds getest) alleen kon ik niet alles op tijd monteren voordat het donker is dus gedraaid heeft de motor nog niet. Ik ben zaterdag weer vrij dus dan zal ik het af proberen te krijgen en hopelijk rijdt mijn BX’je dan weer
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Ik heb 2 dagen voordat ik op vakantie ben gegaan de startmotor vervangen.
Volgende keer haal ik de radiator en de bumper er af, wat een gekloot is het.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Zit volgens mij geen pakking tussen spruitstuk en blok.
Het is even een rot werkje. Bij een bx 16v deed ik t op anderhalf uur.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Is het dan niet leuk om er een inlaatspruitstuk van een 205 19GTi op te zetten? Dan heb je 130paardjes ipv 122? Of is dat niet mogelijk ivm ruimte gebrek en zal er daardoor zo’n spruitstuk opzitten?
Mijn startmotor heeft ook zijn beste tijd gehad. Ik mag mijn sleutel niet te snel omdraaien en af en toe geeft hij in de startstand geen kik, dan is het even weer terug naar contact uit en dan weer proberen en dan is het starten lopen.
Autofan schreef:Is het dan niet leuk om er een inlaatspruitstuk van een 205 19GTi op te zetten? Dan heb je 130paardjes ipv 122? Of is dat niet mogelijk ivm ruimte gebrek en zal er daardoor zo’n spruitstuk opzitten?
En jij denkt dat dit verschil in het spruitstuk zit? Een vuile BX GTI heeft trouwens 125 pk.
De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi Of er nog meer verschillen zijn dat weet ik niet precies. Waarschijnlijk verliest de BX ook nog een beetje vermogen door de HD-pomp.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Volgens mij hebben de ‘nieuwere’ 205-jes alleen een spruitstuk van kunststof i.p.v. aluminium. Het verschil in vermogen is te wijten aan andere zaken.
Eveneens ben ik tevens ook.
Autofan schreef:De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi
Joh,...
Laat dat nou toevallig het spruitstuk zijn van de 122 pk schone BX GTI motor. . Trouwens, latere 205jes hadden ook gewoon de 122 pk schone motor. Dus daar red je het niet mee.
Persoonlijk vind ik dat losse buizen spruitstuk van de vuile BX GTI ook een stuk mooier. Lekker laten zitten dus. Wellicht dat je meer bereikt met een
205 ECU of 205 nokkenstok of 205 kop (wel met 205 spruitstuk dan).
@knäckor: is ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
knäckor schreef:Volgens mij hebben de ‘nieuwere’ 205-jes alleen een spruitstuk van kunststof i.p.v. aluminium. Het verschil in vermogen is te wijten aan andere zaken.
net als bij zx ook kunstof ik heb nu dus die alu versie erop gezet.
zx 1.9 is er in 130 pk ook te krijgen amar dan is hij katloos en luchtweger loos etc.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:De 205 heeft in ieder geval een ander inlaatspruitstuk dan een BX GTi Of er nog meer verschillen zijn dat weet ik niet precies. Waarschijnlijk verliest de BX ook nog een beetje vermogen door de HD-pomp.
Volgens mij maakt die HD pomp niet uit.
Het vermogen is wat de motor levert wat de fabriek opgeeft.
Het vermogen bij de wielen is altijd minder
Als je airco heb dan heb je ook minder vermogen als de airco is ingeschakeld, maar dat verlies geeft de fabrikant niet op
Volgens deze bron levert de 205 GTI gewoon 122 pk:
De eerdere bouwjaren hebben wel rond de 130 pk, wellicht dat er toen verschil in zat, in de latere modellen lijkt het dus gewoon hetzelfde te zijn als in een BX GTi met kat
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Mijn BX’je heeft power zat van zichzelf daar hoef ik niet meer uit te trekken
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ze rijd weer! Even een blokje om geweest.
Een domper is wel dat de lekkage van de LHM weer is begonnen maar dat tackle ik een andere keer wel daar heb ik nu effe geen trek in ik ben allang blij dat ze weer rijd.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vanmiddag mijn BX voor de APK gehad en is helaas afgekeurd . Een paar kleine, makkelijk te verhelpen, punten maar ook een tweetal grotere punten. Zo blijkt de handremkabel voor het linkervoorwiel door te zijn en het ergste is dat er een balkje boven de rechterachterwielophanging is verrot en deze dient gelast te worden.
Nu kan ikzelf niet lassen en het door een garage laten doen kost teveel en veel geld heb ik niet dus dat is geen optie.
Via deze weg wil vragen of er iemand is die dit, tegen een kleine vergoeding uiteraard, voor mij kan en wil doen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
PhoenixNL schreef:
Nu kan ikzelf niet lassen en het door een garage laten doen kost teveel en veel geld heb ik niet dus dat is geen optie.
Had je een offerte? Als er serieus gelast moet worden, dan zal het een hobbyist het ook niet zo ff voor je doen. Als het beperkt is tot 1 gat in een koker onder de kofferbakbodem dichtbakken, dan mag het bij een garage ook nooit meer dan 50/100 eur kosten (1 a 2 uur werk).
En een handremkabel vervang je in een uurtje. Dat zou ik ook niet echt een serieus punt willen noemen.
Je kan “bx19trs” uit Leeuwarden wel eens vragen. Wellicht dat hij het voor je wil doen op beun basis.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ja een offerte heb ik gekregen, €400,- met de handremkabel vervangen erbij en die “kleine” dingetjes zoals een remschijf ontroesten en een brandstofleiding ontroesten (dingen die ikzelf wel kan). Er zit dus een gat in die balk en daarvoor zal het wiel en dergelijk gedemonteerd moeten worden zeiden ze en dat koste veel tijd en dus veel geld.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG