De Dame van mijn vader is afgestoft. Het is een dame uit California, dus extra leuk. impressie:
Nu gaat er in de buurt van de pomp iets tikken als je dr start wat ongeveer drie keer per seconde tikt, wat ook nog een halve minuut na het uitzetten doorgaat, en dan afneemt in tempo en kracht. moeten wij ons zorgen maken?
Er zit wat weinig hydrolische vloeistof op.. maar t blijven tikken vind ik eng.
en: Er zit rode vloeistof op deze 72-er. is dat een VS iets? kan dat? Alle onderdelen zijn groen, vat, bollen, etc, en zien er 72 uit. t gehele plaatje klopt, alleen de vloeistofkleur niet. heeft iemand ervaring met VS import?
geroet!
.komma
Vloeistof MOET groen zijn in 72.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er staat me vg bij dat voor een of andere vloeistof in de USA geen typegoedkeuring werd verkregen, dus het zou rode kunnen zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of ze hebben er in de US een andere hydraulische vloeistof in gedaan want LHM is daar schaars. Daar komt ook die blauwe smurfen olie vandaan. Wedden dat er ook een rode variant is? Tap eens wat vleostof af en ruik eraan. LHS stinkt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat tikken. Is dat de uitlaat niet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jantje1948 schreef:Er staat me vg bij dat voor een of andere vloeistof in de USA geen typegoedkeuring werd verkregen, dus het zou rode kunnen zijn.
Auto’s die bestemd waren voor de USA kregen pas in ‘68 LHM. Daarvoor werden de systemen afgevuld met Lockheed 70R1 maar in de praktijk werdt vaak gewone Lockheed remvloeistof gebruikt met alle gevolgen vandien
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, na alle discussie over vloeistoffen zullen we het weer eens over de tik hebben?
Hoogstwaarschijnlijk zit er nogal veel lucht in de centrifugaalregelaar. Deze zit recht boven de pomp en kun je ontluchten door de VOORSTE ontluchtingsnippel op de regelaar open te draaien met een slang d’r aan.
Waarschijnlijk lost dat het getik op.
Waarom gaat het tikken door nadat de motor is afgezet? Omdat er gedurende korte tijd na het stilzetten van de motor nog sprake is van “restdruk” in het systeem.
Succes!
O ja, het klopt dat de modellen verkocht in de Usa pas met ingang van modeljaar 1969 ( dus vanaf sept. ‘68) overgingen op LHM.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
helden!
ik ga ermee aan de slag.
oja, en ik dacht: als er nu rood inzit (ja het stinkt behoorlijk), dan zit dat er al jaren in, dus bijvullen.
groet!
.komma
Ja maar rood hoeft niet perse LHS te betekenen. Er zijn een heleboel hydraulische vloeistoffen…....dus niet zomaar bijvullen met LHS
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dirkman schreef:oja, en ik dacht: als er nu rood inzit (ja het stinkt behoorlijk), dan zit dat er al jaren in, dus bijvullen.
NEE!!!! NIET DOEN!!!!! EERST GOED UITZOEKEN WAT ER INZIT!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ALS HET LHS IS ZEKER NIET BIJVULLEN MAAR VERVANGEN!
LHS klontert na een aantal jaren…
Is het schrale vloeistof of vettige?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk dat het ATF is.
Wordt veel gebruikt in de states als vervanger van LHM, zoals Boogaard al zei LHM is zeer schaars verkrijgbaar daar.
Ajeto!!!
mike schreef:Ik denk dat het ATF is.
Wordt veel gebruikt in de states als vervanger van LHM, zoals Boogaard al zei LHM is zeer schaars verkrijgbaar daar.
Yep, denk het ook! ATF is rood van kleur en LHS(2) is kleurloos
super.alexander schreef:mike schreef:Ik denk dat het ATF is.
Wordt veel gebruikt in de states als vervanger van LHM, zoals Boogaard al zei LHM is zeer schaars verkrijgbaar daar.Yep, denk het ook! ATF is rood van kleur en LHS(2) is kleurloos
kan het ook nog steeds LHS zijn…............
gewoon vervangen door LHS. niet aanvullen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43266
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroen23 schreef:
kan het ook nog steeds LHS zijn…............
gewoon vervangen door LHS. niet aanvullen
Hoe kun je dat nou zo zeggen? Die auto is van 1972, toen reed men in de Usa ook al lang op LHM! Zou er daadwerkelijk LHS in die auto zitten, dan zouden ALLE originele groene onderdelen al naar de klote zijn!
De TS schrijft dat alle onderdelen groen zijn, en dan kom jij met dat ie er maar gewoon LHS in moet gaan gooien? Dat lijkt me geen goed advies!
Eerst vaststellen WAT er inzit, dan pas gaan denken over bijvullen.
ATF kan heel goed mogelijk zijn: ATF is een product op minirale basis, en zal het systeem dus geen ernstige schade kunnen toebrengen. Goed is het niet, want het is te dik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
me research this,
ik laat het weten, als ik het weet..
.komma