Vertikale portiernaad achterdeuren 2cv6
DS19HR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 17 mei 2008 02:49 PM

Aan de scharnierkant van de achterdeuren van een 2CV is een strip opgelast met puntlasjes. Door de scharnierende werking is er altijd wat spanning tussen die strip en de deurplaat. Is het een optie om deze naad af te dichten met overspuitbare kit (welke?) of met de naad echt star zijn? Ik vermoed dat lekwater in die smalle naad de lassen aantast.
Wie heeft een reactie voor mij?

Profiel  

punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 26 mei 2008 01:02 PM
  [ # 1 ]

Ik zie geen problemen om hem dicht te kitten, maar vraag me af waarom je het zou doen? Ik heb al veel deuren in mijn handen gehad (ook in slechte staat) maar de scharnieren zaten nog altijd goed vast. Rolling Eyes

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 mei 2008 03:27 PM
  [ # 2 ]

Het is een vertikale spleet, het vocht zakt daar keurig naar beneden. Maar het is een eend, dus uiteindelijk kan het roesten. Door het af en toe in te vetten/spuiten kun je het zaakje langdurig in goede staat houden.
Het gevaar van kit is dat er vocht onder kan komen. Dit kan niet gemakkelijk weer weg waardoor je metaal langzaam maar onopvallend opgevreten kan worden.
Kortom; Geen kit gebruiken maar wel af en toe invetten. Dit is echt voldoende.

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 27 mei 2008 05:34 PM
  [ # 3 ]

Als er spanning tussen het scharnier en de deurplaat is,dan is er volgens mij iets krom,of de deurstijl of de deur

Profiel  

DS19HR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 03 juni 2008 01:35 AM
  [ # 4 ]

Veel dank voor de reacties. De strip is aan de onderzijde losgeraakt doordat de puntlas is uitgeroest. Inmiddels heb ik besloten om over een bepaalde lengte de puntlassen uit te boren, een paar lasgaatjes bij te boren en eea opnieuw te lassen. Ik laat de naad inderdaad na jullie adviezen maar onafgedicht en kies er maar voor om het blijvend in te vetten.
Ik ben alleen wel bang dat door de laswarmte het deurvlak kromtrekt maar hoe moet het anders? Nieuwe deur misschien?

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 03 juni 2008 10:08 AM
  [ # 5 ]

Zoiets moet je ook niet autogeen lassen,maar argon lassen,dan wordt het
veel minder warm

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren