CitZX1.8iFurio schreef:
Bij achterzijraam:
Wat zeggen jullie?
Oei, die roestplek is volgens mij wel serieus, ik heb 3 gsa’s en alle 3 roesten ze daar niet volgens mij is het geen leuke klus om dat spatscherm te vervangen?
(of het moet oppervlakte roest zijn, dat het zo bij te werken is, maar daar ga ik niet van uit)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
dit is volgens mij ook geen opppervlakte roest, maar gewoon rotting van binnen uit. Dit is overigens de ergste plek op het plaatwerk. De twee achterschermen zijn er zoieso het minst aan toe.
Als ik m zou kopen zou ik hier ook weinig aan doen hoor. Wat zou je kunnen doen om dit enigszins weg te werken dan? Een beetje zoals jij hebt gedaan bij de Dyane (wegkrabben en dan kit) ?
Eceht mooi wordt het zoieso niet als je niet het hele achterscherm vervangt.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vervangen lijkt mij geen serieuse optie voor een hobbyist, wellicht netjes lassen? Of natuurlijk de pappen en nathouden-manier met plamuur enzo… Tsja, het is maar net wat je wil.
Ik heb nog zo’n plaat liggen trouwens, nog in de transportlak
Vervangen lijkt me inderdaad geen optie.. Insmeren met owatrol en het beste er van hopen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Als je gaat lassen moet het raam er natuurlijk uit. Is dat te doen?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dit hoef je niet te lassen, komt ook niet van binnenuit. Oorzaak is vocht, dat tussen raamrubber en bovenkant spatbord is gekomen.
Remedie: Raam, inclusief rubber eruit en dan goed roestvrij maken (met een 3M-schijf bijvoorbeeld), dan etchprimer en lak.
Heb wel eens zo’n GS-achterspatbord vervangen, was geen fijn werk.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Raam eruit is niet moeilijk, plaatsen ook niet.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Geen Citroën specialist is absoluut geen bezwaar, zelfs een voordeel omdat ze er vaak snel vanaf willen. Naar mijn idee is iemand meenemen die er verstand van heeft een MUST. Hier op het forum zijn er genoeg te vinden
Succes met de overweging, ik blijf dit interessante topic volgen:-)
CitZX1.8iFurio schreef:Ik heb deze ook gezien.
Uiterlijk is ie zeker mooier dan die bij Pasman.
Ik kan pas ergens begin juli naar Brabant om te kijken. Ik zou dan ook graag mijn GT erbij in willen ruilen. Ik zou ze eens kunnen bellen.
bezwaar: geen citroen specialist. Hoe weet ik zeker dat ie goed is?—> er met iemand die er verstand van heeft naar gaan kijken is een optie eventueel
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
DriverD schreef:Raam eruit is niet moeilijk, plaatsen ook niet.
Dit is goed om te horen. Omde wagen echt weer mooi te krijgen moet ie overgespoten worden, maar als dit soort plekken ook ‘gewoon’ aan te pakken zijn is dat voor het moment wel prettig.
Ik zal het meenemen in mijn overweging om ‘m te kopen. Als ik ‘m ook echt koop dan klop ik wel weer aan over specifiekere informatie over het raam eruit/behandelen/raam erin.
bedankt voor de tips.
Geen Citroën specialist is absoluut geen bezwaar, zelfs een voordeel omdat ze er vaak snel vanaf willen.
Daar heb je een punt. Ik zal er over nadenken.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb eigenlijk besloten toch nog maar niet een GS/A aan te schaffen. Na meerdere adviezen en wat rationeel denkwerk heb ik toch maar besloten mijn leuke GT verder op te knappen.
Over een paar jaar kan ik bovendien een mooie GS kopen ipv een goedkope GSA nu. Dus het is gewoon niet zo praktisch nu.
Bedankt voor alle adiezen!
Ik hoop dat anderen nog wat aan dit topic kunnen hebben als ze een GS/A willen aanschaffen.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Breng ik je toch nog ff aan het twijfelen: Net een verbruik van 1 op 14,4 gehaald met mijn GS X3. Haalt de BX GT dat ook?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
hahaha. Dat haal ik in de GT zeker niet!!
Het enige wat me nog over de streep kan trekken is een heel goed aanbod van Pasman voor de GT, waardoor ik met inruil weinig kwijt ben voor bovenstaande GSA.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:hahaha. Dat haal ik in de GT zeker niet!!
Het enige wat me nog over de streep kan trekken is een heel goed aanbod van Pasman voor de GT, waardoor ik met inruil weinig kwijt ben voor bovenstaande GSA.
zou jem even moeten bellen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Toch weer ontwikkelingen door een bredere financiele situatie alhier.
Ik heb Pasman gevraagd hoeveel het gaat kosten om beide achterschermen uit te deuken en te spuiten, de motorkap aan te pakken, en een deuk in het dak uit te deuken en bij te werken.
Als dat namelijk kan en ik moet ca. 1000 bijlappen met inruil van de GT, heb ik toch, op twee scheurtjes in de achterbank en (waarschijnlijk) een klein kleurverschil tussen portieren en achterschermen, een niet werkend klokje na, een technisch goede en uiterlijk toch niet zo verneukte GSA.
Twijfel twijfel…
Wat zeggen jullie??
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat de roest onder het achterste ruitje een arbeidsintensief klusje is, en als je die uren moet betalen….
Kijk eerst maar eens wat voor deal er uit gaat rollen! Wellicht is de “pappen en nathouden en later weer eens zien-methode” wel de beste in combinatie met jouw budget en te verwachten wijze van gebruik.