9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Aanschaf GSA: vragen
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 10 juni 2008 03:52 PM
  [ # 121 ]

Toch ga je nu al aardig kosten maken voor deze Gsa reparaties en aanschaf erbij. Persoonlijk zou ik dan toch wat meer om mij heen kijken als je budget wat groter is geworden. Ze zijn er heus nog wel maar je moet goed om je heen kijken. (kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Gsa van art) Denk dat je met wat geduld zeker een betere kan vinden dan deze Gsa voor het zelfde of iets meer geld.

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 10 juni 2008 03:59 PM
  [ # 122 ]

Mijn BX is op dit moment een niet al te gewild object. Dus de inruilprijs die ik bij Pasman krijg is wel heel gunstig. Mijn budget wordt kleiner als ik niet kan inruilen. Dus het is maar afwachten of ik voor dat geld een goeie GS/A kan vinden elders.

Ik zal vanavond horen wat het spuitgrapje gaat kosten.

Ik kan echter ook nog steeds het geld in de GT stoppen. Ik vraag even aan een revisie bedrijf wat koppakking, klepseals, stellen, gaat kosten.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 10 juni 2008 04:11 PM
  [ # 123 ]

Maar vergeet niet dat een Gsa ook geen gewild object is om te verkopen
Zeker niet voor deze prijs en staat van deze Gsa.

Weet niet of citropower zijn break nog te koop heeft staan maar dat is wel een hele mooie roestvrije en technisch goede Gsa break en nog een aparte
Cottage uitvoering ook. Razz

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 10 juni 2008 04:14 PM
  [ # 124 ]

Grappig. Ik had dat laatste ook net bedacht. Ik heb citro-power een PB gestuurd.

Pasman zei me overigens wel, dat ik de GSA ieder moment ook weer tegen een vergelijkbare prijs weer in kon ruilen bij hem.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 10 juni 2008 04:35 PM
  [ # 125 ]

Denk dat je daar verstandiger aan doet dan de Gsa van pasman te kopen.
Natuurlijk je betaald wat meer maar je krijgt er ook 100% meer auto voor.
En een begroting van 1000 euro voor het opknappen van de schermen en uitdeuken dak is erg krap geen serieuze spuiter die dit voor 1000 euro doet.
en dan is het nog maar afwachten hoe het resultaat is Rolling Eyes

Het blijft gewoon een feit

Betaal wat meer voor een gave technisch goede Gsa
of begin er gewoon niet aan er zit zoveel rotzooi tussen wat je uiteindelijk nog veel meer gaat kosten Exclamation

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 10 juni 2008 04:43 PM
  [ # 126 ]

Dank voor het advies.

Je hebt er gelijk in. Als ik die Cottage zie, dan is ie wel 100 keer mooier dan die GSA bij Pasman. Als die Cottage ook vooral technisch net zo goed is, dan is het zeker een betere keuze. Iets dieper in de buidel tasten, maar wel een auto om meer van te genieten.

We zullen zien.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 10 juni 2008 11:09 PM
  [ # 127 ]

In je hart wil je volgens mij heeeel graag een gs/a , maar je verstand zegt dat een bx verstandiger is. Ik moet zeggen dat ik ook al heeeel lang een gs/a wilde en dat het best wel een aantal jaar geduurd heeft voordat ik de tijd rijp vond om de stap te zetten. Mijn pas gekochtte gsa is qua koetswerk inderdaad heel erg goed, daar heb ik echt geluk mee gehad voor een hele lage prijs Wink  maar ong. 10 jaar stilstand vergt ook wel het ea aan werk natuurlijk. Ik heb het geluk dat ik beter ben is technich werk dan in plaatwerken.,das dan weer in mijn voordeel.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 10 juni 2008 11:24 PM
  [ # 128 ]

Weer een spijker op zn kop. Sad

Mijn verstand zegt inderdaad eerst nog even BX blijven rijden en eerst maar eens leren sleutelen aan zo’n ding. Ik begin de auto net een beetje te kennen en nu al hebben enkele vaardige mensen aangegeven mij in juli te helpen een aantal belangrijke dingen aan te pakken en mij wat wegwijs te maken in ‘sleutelland’. Allemaal gunstig. Bovendien hoef ik niet zo veel geld in de BX te steken om m weer heel goed te maken.


Mijn hart zegt GS/A:
Voor de GSA bij Pasman ben ik ca. 1100 plus mn GT kwijt. Dan is wel veel van het lelijke plaatwerk bijgewerkt. En technisch is ie gewoon heel goed. Op die manier ben ik ook mijn moeilijk verkoopbare GT kwijt voor een best gunstige deal. Dan heb ik wel een heerlijk rijdende GSA. De motor loopt perfect, koppeling is nieuw, etc.

De GSA van citropower (een heel mooie) kost me aanzienlijk meer en dan moet ik zelf de GT weten te slijten, waarschijnlijk dan onder het bedrag van wat ik er voor wil, zeg ca. 700. De cottage is wel betaalbaar voor mij op dit moment, maar vele malen duurder dan mijn GT weer heel goede maken.

Verstandelijk is het antwoord duidelijk. Maarja…

off-topic: wat zou het ongeveer kosten om (van mijn GT) de roest op twee hoeken rond mijn voorruit te laten weghalen en dus laten lassen? Hiervoor moet dus de voorruit eruit.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 juni 2008 12:07 AM
  [ # 129 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

off-topic: wat zou het ongeveer kosten om (van mijn GT) de roest op twee hoeken rond mijn voorruit te laten weghalen en dus laten lassen? Hiervoor moet dus de voorruit eruit.

Vraag dit even aan Pasman , zijn broer last werkelijk perfect.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 17 augustus 2008 04:13 PM
  [ # 130 ]

Zo dit topic kan weer even nieuw leven ingeblazen worden.

Mijn TZD staat alweer te koop. Zodra ik deze verkocht heb ga ik toch weer stiekem naar een GSA kijken. Dit wordt dan vooral een ‘leuke’ auto, voor de liefhebberij en niet voor veel kilometers (10.000 of minder per jaar).

Natuurlijk is een mooie GSA het leukste, maar aangezien hij geen huisje krijgt hoeft het niet moeders mooiste te zijn. Een krasje, deukje, beetje roest op deuren deert me niet, als er maar geen doorgerot plaatwerk op zit.

Als ik dan op zo’n franse site als Leboncoin kijk zie echt wel leuke GSAtjes. De meeste risico’s van een oude auto importeren zijn mij bekend. Toch zie ik opeens de mogelijkheden er van in. Natuurlijk is het wat gedoe. Maar in twee dagen heb je er 1 voor de deur staan.

Probleem: ik heb nu naar 4 fransen gemaild, maar ze reageren, op 1 na (die slechter frans schrijft dan ik zelf), niet.

Heeft iemand ervaringen met een Franse GS/A importeren? Heeft iemand tips voor me?

trouwens is een andere optie op GS/A gebied voor mij de GS van BX-cannes.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 17 augustus 2008 04:34 PM
  [ # 131 ]

Alleen op deze advertentie heb ik een reactie gehad.

 

In het mailverkeer zegt hij me dat de distributie goed is en dat ie absoluut geen roest heeft (hier heb ik dus mijn twijfels bij voor een GSA van maar 400 euro), alleen dat de uitlaat achter vies is ofzo en dat het interieur niet meer zo mooi is.

Er zit geen CT op, maar die wel ie er wel voor me opkrijgen. Voor hoeveel dat weet ik niet.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 augustus 2008 04:51 PM
  [ # 132 ]

“Geen roest” is natuurlijk een relatief begrip. Ergens is roest te vinden, tenzij hij net uit restauratie komt. Maar ze ziet er fris uit, dus waarom zou hij niet “roestvrij” kunnen zijn? Wat natuurlijk maar zo kan betekenen dat je b.v. achter de zijbekleding van de kofferbak een krokant geheel tegen kan komen. Maar dat weet de verkoper waarschijnlijk ook niet.

De distributie is pas goed als je weet wanneer hij vervangen is. Vele GS/A’s rijden niet veel, waardoor de riem er al erg lang op zit. Is dit niet bekend, dan preventief vervangen! Er moeilijk en duur is het niet, daar kun je geen risico voor nemen.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 17 augustus 2008 07:03 PM
  [ # 133 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Alleen op deze advertentie heb ik een reactie gehad.

 

In het mailverkeer zegt hij me dat de distributie goed is en dat ie absoluut geen roest heeft (hier heb ik dus mijn twijfels bij voor een GSA van maar 400 euro), alleen dat de uitlaat achter vies is ofzo en dat het interieur niet meer zo mooi is.

Er zit geen CT op, maar die wel ie er wel voor me opkrijgen. Voor hoeveel dat weet ik niet.

Auto ziet er op het eerste gezicht mooi uit, is ook exact dezelfde uitvoering als ik heb. Die km stand is zeker 52000? De achterbumper hang iets los en het spatbord linksvoor lijkt een andere kleur als de motorkap…. Maar voor 400 Euro lijkt mij dit een aardig begin…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 17 augustus 2008 11:43 PM
  [ # 134 ]

Na veel mailen (5 korte antwoorden van de verkoper) ben ik iets wijzer van deze GSA x3. Distributie en remschijven zijn 6 maanden geleden vervangen en hij zegt dat de koppeling en versnellingsbak het prima doen. Ook zegt hij dat een rit naar Nederland gee probleem is. Hij is in goede staat.

Mailen is echter niet echt te doen met hem. Om deze info aan mij te geven had hij 5 mailtjes nodig, maar bellen ben ik dan weer niet goed in in het frans. Dus dat is ook geen goed idee.

Net een mail gestuurd met 4 vragen erin. Krijg ik een mail terug met antwoord. Confused

Ik wil namelijk van heb gegarandeerd krijgen, dat vraag ik m, dat wij een goede/heldere afspraak kunnen maken, omdat ik nu eenmaal best wel wat moet regelen voor het invoeren van een auto, maar daar lijkt hij geen antwoord op te geven….

Crying or Very sad

Ik wacht geduldig af. Het heeft geen haast.

Iemand tips voor mailcontact met Fransen?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 augustus 2008 11:54 PM
  [ # 135 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Iemand tips voor mailcontact met Fransen?

Ja; niet aan beginnen en bellen! Er is vast iemand op het forum die zoiets wel even voor je wil fixen. Benader Wouter (XBXG) eens, zijn Frans is beter dan mijn Frysk!  Laughing

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook