Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Toch maar even serieus overwegen morgen maar weer eens te kijken…
De reden dat deze GSA trouwens was komen stil te staan, was een defecte versnellingsbak. De reden om hem niet op de schroothoop te gooien was het harde chassis en koets.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
je hebt pb
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Zo. Ik heb de knoop doorgehakt.
Ik koop deze GSA niet.
Ik heb egenlijk pas sinds een week besloten echt op zoek te gaan naar een leuke GSA en moet me daarbij niet blindstaren op een enkele. Ik heb nu besloten verder te kijken. Voor een eerste GSA, vind ik deze rode een te groot risico. Ik moet namelijk nu beslissen of ik ‘m koop, terwijl hij nog opgeknapt moet worden. Als ie af is kan ik beter beooorelen of ik m wil hebben. Dus ik kijk verder.
Ik heb al een afspraak over twee weekjes om bij twee GSA’s te kijken die binnen mijn range liggen.
Bedankt voor al het advies!!
Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lijkt me heel verstandig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is dit ook een leuke GSA voor je ? Als ik zo die tectyl-vrije wielkassen zie, lijkt dit best een hard exemplaar voor een redelijke prijs. Ze maakt op de foto in ieder geval een frisse indruk. En een brandstoftoevoerprobleempje is natuurlijk vrij simpel op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Is dit ook een leuke GSA voor je ? Als ik zo die tectyl-vrije wielkassen zie, lijkt dit best een hard exemplaar voor een redelijke prijs. Ze maakt op de foto in ieder geval een frisse indruk. En een brandstoftoevoerprobleempje is natuurlijk vrij simpel op te lossen.
Dat leek mij ook al , een frisse GSA voor een leuke prijs.
Een best goede GSA om mee te beginnen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad. Keurige auto, zo te zien. Kijkuh en als ie goed is kopuh
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb m zien staan inderdaad. Hij ziet er goed uit. Maar als ik naar die prijs kijk en zie dat ie er van buiten goed uitziet, dan ga ik twijfelen aan de verdere staat ervan. Zeker aangezien er zo weinig over vemeld staat. Ik zou alleen naar deze GSA willen kijken als er iemand mee zou kunnen die er echt verstand van heeft.
Probleem is nu ook dat ik eerst mijn GT kwijt wil voordat ik iets nieuws koop. Ik ben bang dat ik anders lang met twee auto’s blijf zitten en dat kan even echt niet. Vandaar dat een inruil van mijn GT bij de koop van een GSA mijn voorkeur heeft.
Als iemand deze week nou mijn GT koopt kan ik tenmisnte vrij gaan kijken naar GSAtjes.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij staat ie in Nijmegen. Eventueel wil ik wel mee gaan kijken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Volgens mij staat ie in Nijmegen. Eventueel wil ik wel mee gaan kijken.
Dat lijkt me een aanbod die je niet afslaan kan.
Een GSA laten bekijken door een kenner
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Hmm… interessant aanbod DriverD.
i.v.m. bovenstaande redenen weet ik (nog) niet of ik van je aanbod gebruik ga maken, maar ik ga het je zo snel mogelijk laten weten want het zou wel heel fijn zijn als een ‘kenner’ inderdaad mee kan komen kijken.
Trouwens, een andere GSA waar ik al een afspraak voor heb staan om naar te gaan kijken, is de club uit 1980 bij Pasman, die nu ook op MP staat.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
CitZX1.8iFurio schreef:
Trouwens, een andere GSA waar ik al een afspraak voor heb staan om naar te gaan kijken, is de club uit 1980 bij Pasman, die nu ook op MP staat.
Die ken ik , eerlijke auto en een prima garage.
citro-power schreef:DriverD schreef:Volgens mij staat ie in Nijmegen. Eventueel wil ik wel mee gaan kijken.
Dat lijkt me een aanbod die je niet afslaan kan.
Een GSA laten bekijken door een kenner
Ik zie de auto wekelijks, omdat een hele goede vriend in dezelfde straat woont. Overigens stond deze in maart in Rosmalen voor een bedragje van 250,- te koop met zelfde apk-datum. Een prikkie zo leek het, want hij ziet er nog best aardig uit.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb vandaag bij Pasman gekeken naar zijn net binnen gereden blauwe GSA. Hij reed heerlijk! Voor mij was het de eerste keer dat ik zelf achter het stuur van een gs/a zat en het smaakt naar meer. Technisch is deze gsa heel goed in orde en van onderen en de subframes zijn harstikke hard. Jammer is alleen dat het plaatwerk er wat beroertjes bij staat. De sa heeft 25 jaar van zijn leven in Parijs doorgebracht en dat is te zien. Niet dat er iets ernstigs lelijk is, maar het is meer de algehele staat van het plaatwerk. De vraagprijs is er ook naar, niet al te duur. En voor dat geld krijg je verder wel een harde en technisch uitstekende gsa. Voor mij zou het echter van een vrij gave BX gt naar een vrij uitgewoond uitziende GSA zijn gaan. Het contrast was iets te groot.
Maar….. Wat rijdt een GS/A heeeeeeeeerlijk!
En er zit nog iets in de hoge hoed. Misschien zelfs een GS ipv een GSA.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
CitZX1.8iFurio schreef:En er zit nog iets in de hoge hoed. Misschien zelfs een GS ipv een GSA.
Ik ben benieuwd! Persoonlijk vind ik een GS veeeeel mooier. Het is qua uitstraling echt een andere wagen.