4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTi 16V MK2 Zilver (Nu Bearwils 16v)
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 juni 2010 01:24 AM
  [ # 46 ]

Wel deze mooie velgen erop laten he! Smile

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 20 juni 2010 02:10 AM
  [ # 47 ]

Daar moet ik nog even diep over nadenken, want ik vind eigenlijk die velgen die nu onder m’n GTi zitten ook erg fraai en ook behoorlijk uniek want ik heb ze nog nooit op een andere BX gezien, dus ik zit te dubben of ik ze zal omruilen. Misschien dat ik als ik de 16V heb, even een wiel omwissel en dan bepaal wat ik het mooiste vind.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 20 juni 2010 11:22 AM
  [ # 48 ]

Nee deze 16v lekt niks en verbuikt geen drup/misschien heel weinig olie.
Voordat ik hem 2 jaar geleden verkocht had, heb ik regelematig olie laten verversen, maar nooit hoeven bij te vullen. Het blijft een pracht wagen en ik kan er nog steeds van genieten. Mijn ouders wat minder, zeker als ik straks met de benz cabrio ga rijden. Dan moeten ze echt weg.

Wat wil ik nou eigenlijk graag houden!
- BX 16V MK1 Zwarte
- BX 16V MK2 Grijze/groene
- BX GTi automaat (lpm, wat een wagen!)

Dit is eigenlijk ook teveel. Ik ben daarom nu ook aan het kijken naar een loods. Dat zijn mijn problemen ineens opgelost en kan ik alles houden! De tzd turbo is ook geweldig!! Echt die verdient ook het beste!

Tips zijn altijd welkom en adviezen mogen ook. Smile

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 juni 2010 11:59 AM
  [ # 49 ]
bearwil schreef:

Jammer dat ze de BX nooit in goud hebben geleverd, had me ook wel leuk geleken.

Zal je toch een Millesième uit FR moeten halen, die is in (een soort van) goud geleverd…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 juli 2010 11:16 AM
  [ # 50 ]

De wagen staat inmiddels een paar dagen bij de garage.
De APK afkeurlijst was nogal schokkend te noemen. Allemaal rotklusjes.
Dus dat wordt een flinke partij arbeidsuren.
Magoed zo rond donderdag is de wagen er weer klaar voor om legaal de weg op te gaan. Een vers jaartje APK en dan naar een andere eigenaar. Die gaat er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Donderdag zal ik eens wat foto’s posten! Het blijft een prachtwagen!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 03 juli 2010 04:27 PM
  [ # 51 ]

Ben toch wel erg nieuwsgierig wat er allemaal loos was aan de wagen voor de apk Rolling Eyes

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 10 juli 2010 12:37 PM
  [ # 52 ]

Ik zal die lijst binnenkort wel eens posten.
De garage heeft er in ieder geval een hoop werk aan.
Helaas is die nog steeds niet klaar. Ze gaan er vandaag nog mee verder, maar ik denk dat het pas dinsdag wordt voordat die klaar is.

Als ik de wagen dan zo zie staan heb ik toch spijt dat ik hem heb verkocht! Wat een prachtwagen! Magoed als de nieuwe eigenaar er goed voor zorgt heb ik er vrede mee.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 10 juli 2010 12:51 PM
  [ # 53 ]
BX19TZI schreef:

Ik zal die lijst binnenkort wel eens posten.
De garage heeft er in ieder geval een hoop werk aan.
Helaas is die nog steeds niet klaar. Ze gaan er vandaag nog mee verder, maar ik denk dat het pas dinsdag wordt voordat die klaar is.

Als ik de wagen dan zo zie staan heb ik toch spijt dat ik hem heb verkocht! Wat een prachtwagen! Magoed als de nieuwe eigenaar er goed voor zorgt heb ik er vrede mee.

daarna heb je (heeft de volgende eigenaar) er wel een hele hoop plezier van! dr kan veel an kaput maar als je het goed aanpakt heb je er lang veel plezier van en geen gezeik Smile ben benieuwd naar de lijst tzt Wink tis wel echt een plaatje hoor. mooie kleur icm de velgen

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 17 juli 2010 11:47 AM
  [ # 54 ]

Hoera er zit weer een verse APK op het beest.  ballon
De wagen kreeg uiteraard ook nog een steekproef van het rdw.
Maar de keurmeester was zeer tevreden en zag dat er goed gewerkt was! Dus eindelijk jaartje apk!
Vandaag maar weer eens even de wagen uitlaten!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 21 juli 2010 01:32 AM
  [ # 55 ]

Voorlopig weer de laatste post over deze auto van mijn kant.
De wagen is niet meer in mijn bezit inmiddels. Bearwil heeft hem vanmiddag opgehaald.

Ik kon het zelf niet laten dus heb vanmorgen nog een stuk gevloerd met de wagen! Dat deed ze voortreffelijk. Maar stilstaan houdt ze niet van. Dus als de nieuwe eigenaar de kleine probleempjes oplost dan kan die er optimaal van genieten!

Hierbij wil ik je van harte feliciteren bearwil met je eerste 16v! De echte bx. Veel plezier ermee. Wie weet koop ik hem over 2 jaar alweer terug!

doei Tot ziens BX! Gelukkig heb ik nog genoeg 16v’s om de pijn te verzachten. Wink

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 01:33 AM
  [ # 56 ]

Ah Mooi Very Happy
vanaf vandaag in Eindhoven te spotten dus!
Hopelijk kom ik hem een keer tegen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 21 juli 2010 01:41 AM
  [ # 57 ]

Reken maar van yes. Moeten inderdaad nog een paar kleine dingetjes aan gebeuren. Ik denk dat het relais van de startmotor aan gort is, want toen ik ging tanken wilde ik meteen weer starten om iets achteruit te rijden, maar hij was dood. Vijf minuten later sloeg hij meteen weer aan. In Eindhoven weer precies hetzelfde. Bij het starten hoor ik dan ook geen klik, dus ik verdenk het relais. Is de versnellingsbak trouwens ooit vervangen, Willem? Want toen ik de achteruit probeerde in te leggen, dus linksvoor zoals dat bij de 16V schijnt te horen, bleef hij maar in zijn 1. Zat hij gewoon op zijn vertrouwde plaats, rechtsonder.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 juli 2010 01:41 AM
  [ # 58 ]

Dan rijden wij een keer langs Bearwil, dan zal ik eens wat rubber neerleggen met mijn BX14, de échte BX Wink.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 21 juli 2010 01:47 AM
  [ # 59 ]

Rubber neerleggen met een 14??? Je bedoelt dat je je vloermatjes er even uithaalt? cheese En dan vertrek ik met een ferme brul terwijl jij er achteraan geprutteld komt en dan spelen we samen even voor de muis en de olifant en dan roept de muis: “Wat maken we samen toch lekker veel herrie, hè?” Maar je bent van harte welkom.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2010 02:14 AM
  [ # 60 ]

Startmotor kan ook zijn dat de borstels op zijn. Zo begon het bij mij ook maar was op zich prima te negeren omdat ie meestal na een paar keer de sleutel omdraaien ineens wel pakte. Maar op een gegeven moment moest ik de startmotor af en toe even een tikje geven om te starten. Zoals je vast zult weten is dat niet zomaar te doen, je moet ongeveer op de tast een lange pijp tegen de startmotor zetten tussen de sleuven van het inlaatspruitstuk, dan kun je hem net raken en de stang een mep geven. Uiteraard lui als ik ben heb ik dat ook nog wel een paar maanden uit weten te houden omdat het ook zeker niet dagelijks hoefde, en toen moest het ineens wel dagelijks, midden in de winter heb ik in de sneeuw op straat de startmotor staan vervangen waarbij het inlaatspruitstuk dus helemaal los moet. Maar goed, dat hoeft zeker niet het geval te zijn bij jou maar dan weet je wat je kunt doen mochten het toch je koolborstels zijn om het vervangen maar zo lang als mogelijk uit te stellen Laughing

En dat van de achteruit, misschien een hele stomme vraag maar je weet dat je het pookje omhoog moet schuiven om de achteruit te deblokkeren?

Edit, ff niet opgelet Laughing maar de MK2 hoort de achteruit naast de 5 te hebben, MK1 heeft hem naast de 1 zitten.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook