6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Willems BX GTi 16V MK2 Zilver (Nu Bearwils 16v)
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 23 juli 2010 07:27 PM
  [ # 76 ]
BX19TZI schreef:

Vandaag even de wagen uitgelezen

2 foutcodes
33: luchthoeveelheid.
Voor mij meteen de vraag waar zou ik naar moeten kijken?
Luchtfilter heb ik naar gekeken. Maar is keurig schoon.

41: geen signaal motortoerental.
Zou het te maken kunnen hebben met de bdp sensor? Ik durf het zelf niet met zekerheid te zeggen. Tijdens het rijden heb ik in ieder geval nergens last van.

Wie heeft de oplossing. De auto loopt iig veel beter stationair, maar toch nog een beetje rommelig.

Dit was wat Willem vond toen hij de ecu uitlas. aangezien dit mijn eerste BX is met een ecu heb ik geen idee hoe je dat uitlezen zelf moet doen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2010 08:37 PM
  [ # 77 ]

Een GTi heeft ook gewoon een ECU.

Volgens mij hebben zelfs bepaalde, al dan niet allemaal 1.4i BXen een ECU.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juli 2010 08:44 PM
  [ # 78 ]

In bearwil’s vorige GTi lag een D6A, een vuile GTi-motor. Daar zit geen computer in maar een simpele regeleenheid, een soort buizenradio, of iets vergelijkbaar met een abacus dat aan de hand van enkele simpele sensorgegevens een straal benzine naar binnen stort. Vandaar ook de bijnaam ‘stortkokerinjectie’

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2010 08:47 PM
  [ # 79 ]

Ah das waar ook, die oude GTi’s hadden dat niet. De GTi’s met kat wel, ik dacht ook dat hij er zo’n 1 had Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juli 2010 08:49 PM
  [ # 80 ]

Laatste offtopic: Oorspronkelijk had die auto een schone GTi, maar een vorige eigenaar heeft er een echte GTi van gemaakt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2010 09:03 PM
  [ # 81 ]

Dat verklaard waarom die op een type 3 lijkt met meegespoten bumpers Wink

Het antwoord hoe je een ECU kan uitlezen valt met de zoekfunctie van het forum trouwens wel te vinden.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 23 juli 2010 09:44 PM
  [ # 82 ]

Nou, ik heb me rot gezocht met die zoekfunctie, maar kan niks vinden. In Haynes trouwens ook niet. Net een stuk gereden, maar hij blijft rottig lopen, lijkt eerder erger geworden. Op het luchtfilterhuis stond bij allebei de lmm’s PSA 2103, gaat het dan om dezelfde types, of zegt dit geen bal? Ga vannacht de accu er afhalen, kijken wat hij dan doet na een langere periode dan het half uurtje dat hij nu heeft gehad.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 23 juli 2010 09:53 PM
  [ # 84 ]

Eey ber! Ff topic aangepast. Het is tenslotte jou 16v nu natuurlijk!

Magoed ik zou zeggen ga nog eens naar de wagen toe en start haar gewoon.
Laat haar maar rustig stationair lopen. Het wordt vanzelf rommeliger en kijk vooral wat er dan gebeurd.
Je voelt dat die lucht plofjes doet en het ruikt overvloedig naar benzine.

Wat overigens in het verbruik niet te zien is. Niet erg onzuinig ofzo. Maar gewoon eerst goed kijken en een beeld vormen van wat er nou precies gebeurd. Het is temperatuur gerelateerd lijkt het. Ik zeg ook direct dat is een vermoeden. Ik weet het dus niet zkr, maar hij liep alleen rottig als die warm werd.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 24 juli 2010 09:47 AM
  [ # 85 ]
bearwil schreef:

Nou, ik heb me rot gezocht met die zoekfunctie, maar kan niks vinden. In Haynes trouwens ook niet. Net een stuk gereden, maar hij blijft rottig lopen, lijkt eerder erger geworden. Op het luchtfilterhuis stond bij allebei de lmm’s PSA 2103, gaat het dan om dezelfde types, of zegt dit geen bal? Ga vannacht de accu er afhalen, kijken wat hij dan doet na een langere periode dan het half uurtje dat hij nu heeft gehad.

zo uit mijn hoofd zegt dat geen bal, je moet het bosch nummer vergelijken (staat op het zilver gekleurde deel van de lmm) en dat hoort een 0280202202 te zijn. een fout die erger lijkt wil niet zeggen verkeerd, misschien is de lmm nu wel goed en heb je nu een andere storing erbij vandaar dat ik zei je moet gewoonweg uitlezen. maakt de stekker van die lmm wel goed contact? even checken misschien iets contactspray erbij?
temperatuur gerelateerd en te rijk doet me denken aan de kv sensor, maar dat zegt ook niet alles die moet je gewoonweg doormeten om het zeker te weten of “lenen” uit een bx die goed loopt. geen last van valse lucht ergens? fout 33 (luchtmassameter) is iig de fout waarop je choke lampje gaat branden. maar als ie bij willem de apk door kwam lijkt me wel dat ie niet stond te ronken van te rijk lopen…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 24 juli 2010 09:58 AM
  [ # 86 ]
Arjan Verkade schreef:

Google als zoekfunctie: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=BX+uitlezen&aq=f&aqi;=&aql;=&oq;=&gs;_rfai=&fp=61ba4688768be854

Het eerste topic lijkt mij al wat info te geven Wink

wel even opletten: de foutcodes van de bx zijn wat ik zo zie zeker niet hetzelfde als die van de DFW

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 24 juli 2010 10:19 AM
  [ # 87 ]

Heb het nummer even gecheckt en hoewel ze sprekend op elkaar lijken, zit er toch een verschil. De nieuwe begint ook met 0280202, maar eindigt op 56. Dus ga ik die er maar even afgooien. Heeft iemand ervaring met de Bosch servicecentra? Als die goed zijn, laat ik die er maar eens naar kijken.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 24 juli 2010 10:36 AM
  [ # 88 ]
rehc schreef:
Arjan Verkade schreef:

Google als zoekfunctie: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=BX+uitlezen&aq=f&aqi;=&aql;=&oq;=&gs;_rfai=&fp=61ba4688768be854

Het eerste topic lijkt mij al wat info te geven Wink

wel even opletten: de foutcodes van de bx zijn wat ik zo zie zeker niet hetzelfde als die van de DFW

correctie ik bedoelde natuurlijk bx14 Smile

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 24 juli 2010 04:36 PM
  [ # 89 ]

Oude lmm weer teruggezet. Motormanagementlampje brandt tenminste niet meer constant en hij loopt een stuk gelijkmatiger, maar nog niet perfect. Wou net even een stoplichtsprintje aangaan en hij sloeg meteen af. Stond ik een beetje voor joker. confused Denk toch dat ik maandag even langs een Bosch service center ga, die kunnen wellicht wat meer vinden dan een gewone garage.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 24 juli 2010 05:01 PM
  [ # 90 ]
bearwil schreef:

Oude lmm weer teruggezet. Motormanagementlampje brandt tenminste niet meer constant en hij loopt een stuk gelijkmatiger, maar nog niet perfect. Wou net even een stoplichtsprintje aangaan en hij sloeg meteen af. Stond ik een beetje voor joker. confused Denk toch dat ik maandag even langs een Bosch service center ga, die kunnen wellicht wat meer vinden dan een gewone garage.

ik weet nog niet wat tactisch is om daar op te antwoorden ik hou het erop dat je goede en slechte garages hebt. ik heb het trouwens dan niet over universele garages, maar over een goede specialist of goede dealer Wink de euromaster of kwikprut laat ik mijn auto niet eens achter om te parkeren bij wijze van. maar langs gaan bij bosch kan geen kwaad lijkt me.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook