hoi de remmen van mijn bx sport zijn echt bijna helemaal op en nu wil ik graag nieuwe schijven en blokken halen maar ik wil graag geperforeerde schijven (liefst voor en achter) zijn die er voor citroen bx of moet ik xantia remmen hebben wat is er allemaal mogelijk ik heb 15inch speedlines peugeot eronder liggen dus de velgen zouden geen probleem worden als ik op de sloop van een andere auto de klauwen moet halen is dat ook geen probleem
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
volgens mij moet je dan idd gaan voor xantia remmerij….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja waarom niet,
Ik heb een tijdje geleden van een Xantia 1.6 klauwen en blokken rondom gescoord voor 25 euro, blokken waren in nieuwstaat, schijven trouwens ook, mja daar stond ie op dus die kreeg ik niet meer los.
Maar als je voor Xantia remmerij gaat moet je geloof ik ook de voorschijven meenemen, achter blijft hetzelfde en er zit verschil tussen die remklauwen van de Xant, ik geloof dat je die van de 1.6 zelfs nog in 14” velgen kunt proppen, die van de 1.8/2.0 moet je op 15” hebben en V6 en activa passen geloof ik uberhaupt niet.
Maar er zijn vast mensen hier die precies weten hoe dat zit.
Oh ja, en zowel voor als achter overzetten omdat je anders een onbalans krijgt, de achterklauwen hebben namelijk ook grotere zuigers, en de voorklauwen van de Xantia icm de achterklauwen van de BX zou wel eens kunnen resulteren in niet werkende achterklauwen, maar ook daar zijn first-hand ervaringen van aanwezig.
Ik moet ze bij mij nog plaatsen, en dat is te wijten aan mijn godvergeten luiigheid!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon Ferodo DS2500 blokken (als die worden gemaakt voor de sport), dat schijnt ook een stuk beter te remmen dan standaard.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mighel schreef:Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon Ferodo DS2500 blokken (als die worden gemaakt voor de sport), dat schijnt ook een stuk beter te remmen dan standaard.
Een bx remt zowiezo niet misselijk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik word sowiezo niet zo snel misselijk.
Test
Totaal aantal Berichten: 7780
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
DS2500’s zijn leuk (eigen ervaring) en zeker een waardevolle toevoeging maar grotere schijven en klauwen een betere sprong voorwaarts. Dan kunnen die Ferodoblokken altijd nog.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mechuccio schreef:Oh ja, en zowel voor als achter overzetten omdat je anders een onbalans krijgt, de achterklauwen hebben namelijk ook grotere zuigers, en de voorklauwen van de Xantia icm de achterklauwen van de BX zou wel eens kunnen resulteren in niet werkende achterklauwen, maar ook daar zijn first-hand ervaringen van aanwezig.
Dat valt heel erg mee hoor. Ik rij al een paar jaar met Xantia remmen voor en BX remmen achter, en dat heeft nooit problemen opgeleverd, ook niet bij stevig remmen. Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig gisteren Xantia achterklauwen gescoord dus die gaan er wel op binnenkort
Wat betreft geperforeerde schijven, ik weet niet of die wel bestaan voor de achterkant… Voor in elk geval wel, Brembo maakt ze onder andere, of Brakemax als je wat minder geld wilt uitgeven.
Zie voor wat praktische info. Ik heb ze destijds gemonteerd op BxBandit’s 16v ( mijn ex 16v ) en het remde als de brandweer maar ik had niet het idee dat ik ook Xantia achterremme nodig had.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Brembo levert voor de BX 16v geperforeerde remschijven(of met “bogen” erin hoe ze dat ook mogen noemen.)
Achter zal je nooit geperforeerd vinden aangezien dat die niet geventileerd zijn.
Maw je moet sowizo 16v remklauwen vooraan erop zetten.
Xantia klauwen werken ook prima maar dan moet je zien of je daarvoor geperforeerde schijven wel hebt!(de kleinste Xantia klauwen werken met de 266mm BX schijven, dus das geen probleem)
Besef je 1 ding, het remt bangelijk goed, zeker icm Ferodo of Greenstuff remblokken, maar geperforeerde schijven moet je ieder groot onderhoud uitboren! Dus iedere keer schijven eraf en onder de kolomboom de gaten terug vrij maken!
Als je dat ervoor over hebt heb je wel bangelijk goede remmen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Met bangelijk goede remmen wordt een bangelijk goede grip met de bandjes een voorwaarde om de investeringen te kunnen benutten lijkt me. Ik stel voor 250/50/20 in race rubber met een aanpassing aan het onderstel van de BX om dit eronder te krijgen. Of zou de extra luchtweerstand voldoende extra remvermogen opleveren?? hahahaha
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dit is een lullige opmerking die nergens op slaagt, maargoed, das mijn mening…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Heeeeeeeeeee CitroenBX het was gewoon een zondagmiddag geintje hoor. Ik bedoel er helemaal niks mee. Wellicht ene cultuurverschilleke
Wel heb ik de ervaring dat de voorremmen zonder veel problemen de voorwielen blokkeerden toen ik op Michelins reed. Na overschakelen op Yokohama was de maximale vertraging aanmerkelijk groter. De bandenslijtage trouwens ook. Tisaltijdwat.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Weet ik wel, maar het punt is van tja, er komt niks nuttig uit voort hé, hehe.
Zoals je zegt is waar, maar wat ook waar is(en dat zeg je ook zelf) is dat met enig sportief bandje, en geupgrade remmen je een serieus grotere vertraging kan bekomen.
Als hij daar dan in wil investeren, laten doen zou ik zeggen, word er alleen maar beter op!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
de reden voor mij is dat ik al mijn schijven en blokken toch moet vervangen en ik dan graag ook gelijk geperforeerde remschijven wil volgens mij loopt er ook een remklauw een betje aan ten minste ik hoor zo iets dus ik dacht dan gelijk ook 4 klauwen van een xantia reviseren
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Brembo geperforeerde schijven voor, 266mm
Xantia remklauwen(1.6i en 1.9D)
Achter gewoon volle remschijven, heb je ook van Brembo.
Lijkt me een héél goede combinatie!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.